Ascona C 2.0i imuilmaputki
Voisiko joku kertoa että mikä pitäisi tuon ilmanputsarinkotelosta imusarjaan menevän putken olla sisähalkaisijaltaan? Onko molemmissa päissä sama halkaisija vai eri? Tarvisi uusia mutta en voi ottaa tuota nykyistä resua irti ja mitata noita itse ennen kuin tilalle on ehjä putki. On nimittäin niin huonossa kunnossa toi putki että jos sen nyt irrottaa että saa mitattua ton halkaisijan niin ei sitä enää saa paikalleen. Hajoaa 99% varmuudella käsiin. Ja jos tuota putkea ei ole niin en pääse hakemaan sopivaa putkea mistään tilalle kun ei autolla oikein voi ajaa. Eli jos joku voisi avustaa niin kiitos.
Juu muuten ajaisin merkkiliikkeeseen hakeen uuden mutta kun lähin merkkiliike on ~100km päässä niin ei oikein voi noin pahasti nykivällä ajaa niin pitkästi
. Ja toi on tosiaan niin teipattu toi putki että mahtaako siellä teipin alla enää mitään ollakkaan ;D. Ei tuo kyllä uusikaan ole pahanhintainen. Ainoo vaan on toi matka sinne merkkiliikkeeseen. Mutta jos veksu viittit tarkistaa mahd. pian niin kiitos.
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

Myös minä jouduin ostamaan kyseisen putken (kone 2.2E, Rekusta.) ja toinen pää on muistaakseni 65mm ja toinen 70mm, noin suurinpiirtein (ei mene väärinpäin, eikä kannata itse ruveta askartelemaan...). Uusi on tarkoitettu Veccuun mutta hyvin se sinne Ascona B:n konepellin alle sujahti, oli hieman lyhyempi kuin vanha... Niissä on eroja lähinnä jos siitä lähtee jotain muita imuletkuja, esim cih 2.0E on hieman erilainen kuin toi 2.2... Maksoi muistaakseni 39€ Osatoimituksella. Eli jos siitä putkesta ei lähde mitään muita letkuja, niin toi Veccun putki pitäis käydä (pituusero noin 5cm...?) ja on hyllytavaraa, ainakin Osatoimituksella.
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
Juu tarkoituksena oli että jos olis löytynyt jostain liikkeestä samoilla mitoilla tuohon soveltuvaa putkea niin ei tarvis tuota alkuperäistä osaa ruveta metästään kissojen ja koirien kanssa. Mahtaakohan noi merkkiliikkeestä lähettää vaikka matkahuollon tai postin kautta osia? Tolla autolla kun ei tosiaan pysty ajaan että pääsis hakeen ite tota putkea. Välillä menee ihan tasasesti mutta just kun on saanut vaikka 100km/h mittariin niin saattaakin nykäistä ja se on kuin seinään tökkäis. Ja tuo on tosiaan tuohon putkeen toi vika paikallistettu koska lisää teippiä niin vähemmään tökkii. Mutta on jo niin hirveät määrät teippiä tossa putkessa että siinä ei varmaan muuta enää olekkaan. Putkestä ei lähde mitään pikkuletkuja tai muita.
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

Voin kertoa kokemuksesta ettei kannata metsästää "halvempaa" putkea, koska se tosiaan on toisesta päästä isompi... Ja kyllä varmaan ainakin Osatoimitus sen sulle kotia asti lähettää, ja todennäköisesti palautusoikeudella eli ei muutakuin puhelin kouraan ja 09/8494580...
Se nyt vaan on siistiä olla minä!