Vectra B Käsijarrun säätö?
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... u&start=15jeppe jääkarhu kirjoitti:Muistaakos kukaan kumpaan suuntaan tota ratasta pitää pyörittää, että jarrukengät lähenee rumpua (eli se säätömotikka pitenee):
a.) kuskin puolella (ylös vai alas)?
b.) apparin puolella (ylös vai alas)?
Tämmönen osu silmään, tiiä sitten oliko apua kun sanotaan että kiristyy joko ylös tai alas..
rippuu kumminpäin ne siellä on.
mulla ainakin noi kaikki olleet samankätisiä eli pitää toista pyörittää toisinpäin, jos on asennettu samoin päin.
vectrasta viimeksi käänsin että saa samoin päin kiriä.
siinä on nyt kartturin puolella rulla takanapäin ja ylöspäin kiri sitä.
kuskin puolella oli samoin ja meni just toisinpäin.
käänsin sen eteenpäin ja nyt se kirii kans ylöspäin.
mulla ainakin noi kaikki olleet samankätisiä eli pitää toista pyörittää toisinpäin, jos on asennettu samoin päin.
vectrasta viimeksi käänsin että saa samoin päin kiriä.
siinä on nyt kartturin puolella rulla takanapäin ja ylöspäin kiri sitä.
kuskin puolella oli samoin ja meni just toisinpäin.
käänsin sen eteenpäin ja nyt se kirii kans ylöspäin.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Eli ne säätörullat on mulla ylhäällä, klo 12:ssa.veksu kirjoitti:rippuu kumminpäin ne siellä on.
Muistelisin myös, että Calibrassakin menee noin. Pitäis vaan saada tietää kumpaan suuntaan rullata sitä... Tosin, kyllä se sitten selviää kun niitä pyörittelee ensin vartin tuloksettaveksu kirjoitti:mulla ainakin noi kaikki olleet samankätisiä eli pitää toista pyörittää toisinpäin, jos on asennettu samoin päin.

-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

Joo nonii löytyhän se säätö kun otin levyn irti. Alapuolellahan se säätö oli pelkääjän puolella noin klo. viidessä, ja kiristyi ylöspäin pyörittämällä. Kattoo nyt meneekö katsastuksesta läpi kun oikea puoli oli viimeksi heikko.
Ei jaksanu molempia puolia nostaa ilmaan ja alkaa säätämään huolella. Toinen pää ylös ja 4-5 naksua kireemmälle, kai se ainaki jonkun verran kiristy. Oli viimeksi just siinä rajoilla että oli liikaa heittoa vasemman ja oikean välillä niin jos se nyt menis läpi.
Ei jaksanu molempia puolia nostaa ilmaan ja alkaa säätämään huolella. Toinen pää ylös ja 4-5 naksua kireemmälle, kai se ainaki jonkun verran kiristy. Oli viimeksi just siinä rajoilla että oli liikaa heittoa vasemman ja oikean välillä niin jos se nyt menis läpi.
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Tosiaan hiukan itse itselleni vastaten: käsijarru kiristyy apparin puolelta säätönumiskaa ylöspäin pyörittämällä ja taasen kuskin puolella alaspäin pyörittämällä.
Samalla kiinnitin huomiota tuohon mitä Calibran manuaalissa mainitaan käsijarrusta. Eli pitäis silloin tällöin ajella käsijarru hiukan päällä tollanen 300 metriä... Täytyy vissiin alkaa toteuttamaan tuota ohjetta.
Samalla kiinnitin huomiota tuohon mitä Calibran manuaalissa mainitaan käsijarrusta. Eli pitäis silloin tällöin ajella käsijarru hiukan päällä tollanen 300 metriä... Täytyy vissiin alkaa toteuttamaan tuota ohjetta.
The mechanical ahnd brake acts on the rear wheels. It engages automatically when applied. The hand brake is separate from the foot brake system. Its not actuated during normal braking processes and there is no self-cleaning. From time to time therefore, drive slowly for approx. 300 metres and with the hand brake sligthly applied.