Vectra C -04 ESP:n jälkiasennus ?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
nimezis
'Admiral'
'Admiral'

Vectra C -04 ESP:n jälkiasennus ?

Viesti Kirjoittaja nimezis »

Terve,
onko mahdollista pienellä vaivalla saada tuo ESP-järjestelmän jälkiasennettuna Vectra C:n -04 Z18XEL autoon? Opel-huollosta sanoivat että rahalla saa mutta aika kallis se on ja jotain bla, bla, bla :yawn: Kerran katsastannut moottoritilat kahdessa muuten samanlaisessa Vectroissa enkä mitään poikkeava löytynytkään vaikka toisessa oli se ESP-led mittaristossa, ESP-kytkin soitimen oikealla puolella. Onko se ohjelmoitti -tasolla homma vai jotain hardis-töitä vaativa?

Kiitos.
Vectra C 1.8 -04
hulkster
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja hulkster »

samaa olen joskus itsekkin miettinyt. Luulis siellä ainaskin koneen tietävän miten renkaat pyörii ku on abs:sit sun muut jarruvoiman säätely härpäkkeet.
nimezis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nimezis »

no siinä just ABSin päältä on isokokoinen liitin jo valmiksi kytketty ja paksu kaapeli lähtee sieltä jonnekin aivan samalla tavalla kuin ESP-autossa. Normalisesti ABS -lohkosta vaan jarruputkeet lähtevät mutta kun ESP-esivalmius on niin tuo paksu kaapeli ja liitin liitetään ABSiin suora. Sit enää puuttuu ESP-nappi radion vieressä ja mitä muuta ? Kun pyörissä ei o mitään ohjausta vain ABS anturi joka pyörässä ,itse asiassa jarruvoiman ohjaus/jako pyörille tapahtuu ABS-lohkossa ja siinä on se liitin ja kaapeli ainakin mulla :roll: Keneltä vois kysäistä ?
Vectra C 1.8 -04
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

ABS:n hydraliyksikkö erilainen ESP mallissa, hinta yli tuhat ekee :lol:
Saattaa olla muutakin eroo, mutta rahalla saa...
Kyselin nimittäin edelliseen vectraani joskus...
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Vastaa Viestiin