Hehkuongelma

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Opelix76
'Kadett'
'Kadett'

Hehkuongelma

Viesti Kirjoittaja Opelix76 »

Eli nyt on ensimmäinen ärsyttävä piirre löytynyt omasta ´02 zafirasta (2.0 DTI) :-?

Auto jättää välillä hehkuttamatta (valo ei syty). Jos olen esimerkiksi 15:30 tullut kotiin, ja olen lähdössä klo 19:30 liikkeelle, niin ei hehkuta. Auto siis sahaa itsensä käyntiin, kun starttaa muutaman sekunnin (noin 3-5). Tuo tapahtui tänäänkin. Päivällä oli pari astetta plussaa ja nyt illalla 2 astetta pakkasta.

Yhtenäkään aamuna auto ei ole jättänyt hehkuttamatta, ja hehkun kans lähtee kyllä hyvin käyntiin, kuten myös lämpimänä. Myös työpäivän jälkeen auto hehkuttaa, vaikka olis ollut tuollaista nollakeliä.

Onko autossa jotain vikaa, vai onko kyseessä ominaisuus? Varaosaluettelossa näyttäis olevan joku hehkuaikarele, mutta onko tuo nyt mitenkään tähän liittyvä?
henris
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja henris »

Kyllähän toi taitaa olla ihan ominaisuus. Samoista "ongelmista" olen kuullut muualtakin. Hehkutusohjelman päivityksellä "vika" pitäisi kuulemani mukaan jokseenkin korjaantua. Tämä on siis kuulopuhetta, mutta pidän sitä täysin faktana
Jaappi
'Kadett'
'Kadett'

Re: Hehkuongelma

Viesti Kirjoittaja Jaappi »

Sama juttu täälläkin. Silloin kun ei hehkujen valopala niin olen pitänyt vähän aikaa virrat päällä (merkki valot sammuu) ja parikertaa samaan aikaan pumpannu kaasua niin kyllä hörähtää heti käynttiin.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Itekki ootan aina et valot sammuu ja starttaan vasta sitte eikä oo ongelmia ollu vaikka ei hehkutakkaan alle 0 asteen
Skoda Octavia -08
snuggles
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Samaa havaittavissa. Kylmänä hörähtää yleensä paremmin kuin välilämpimänä, vaikkei ihan sama kone mulla olekkaan. Pieni odotus tuntuu auttavan myös.
kariaho
'Kadett'
'Kadett'

Re: Hehkuongelma

Viesti Kirjoittaja kariaho »

Opelix76 kirjoitti:Eli nyt on ensimmäinen ärsyttävä piirre löytynyt omasta ´02 zafirasta (2.0 DTI) :-?

Auto jättää välillä hehkuttamatta (valo ei syty). Jos olen esimerkiksi 15:30 tullut kotiin, ja olen lähdössä klo 19:30 liikkeelle, niin ei hehkuta. Auto siis sahaa itsensä käyntiin, kun starttaa muutaman sekunnin (noin 3-5). Tuo tapahtui tänäänkin. Päivällä oli pari astetta plussaa ja nyt illalla 2 astetta pakkasta.

Yhtenäkään aamuna auto ei ole jättänyt hehkuttamatta, ja hehkun kans lähtee kyllä hyvin käyntiin, kuten myös lämpimänä. Myös työpäivän jälkeen auto hehkuttaa, vaikka olis ollut tuollaista nollakeliä.

Onko autossa jotain vikaa, vai onko kyseessä ominaisuus? Varaosaluettelossa näyttäis olevan joku hehkuaikarele, mutta onko tuo nyt mitenkään tähän liittyvä?
Opelix76
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Opelix76 »

Mitä lie tahtoi edellinen viestittäjä kertoa...no ainakaan tuo hehkuaikarele, ei ole vielä valjennut mulle.

No jokatapauksessa, tuo merkkivalojen sammumisen odottaminen taitaa vaikuttaa. Nyt ei ole "ongelmaa" ilmennyt, mutta toisaalta ei ole noita tilanteitakaan ollut, että auto olis ollut puoli kylmä. Eilenkin auto hehkutti, kun lähdin illalla kauppaan.
Vastaa Viestiin