Voisiko joku ystävällisesti kertoa miten tuon etuvalojen umpiot saa irti ,tai esim pelkän lasin.
mitä itse katsoin niin pitäisi varmaan ottaa puskuri irti? pitäisi hieman putsata ja vaihtaa tiiviste kun päästää läpi ja menee sisäpuolelta huuruun.
Tervehdys! Astra G ajovalojen irroitus
Noitten umpioiden irrotus vaatii puskurin irroituksen. Se on onneksi erittäis helppo ja nopea homma ja onnistuu seuraavasti. Eli kummassakin etupyöräkotelossa on yksi ruuvi, pyöräkoteloiden etualakulmassa (auton pohjassa oikeastaan) on kummalakin puolelle yksi ruuvi, rekisterikilpi ja sen teline pitää irroittaa, konepellin alla siinä etureunassa on 2 sellaista muovitappia (irtoavat kun painaa siinä keskellä tappia olevan pienemmän muovitapin läpi siitä isommasta tapista, käsi alle etteivät putoa maahan ja huku) ja auton alapuolella puskurista muuttoria kohti lähtevässä muoviläpässä on siellä moottorin päässä 3 sellaista muovitappia (näkee hyvin kun kurkkaa auton edestä auton alle. Ne tapit lähtevät irti niin että se keskiosan nuppi vedetään ulos, jonka jälkeen koko tappi lähtee pois). Nyt puskuri on käytännössä irti. Kummassakin etukulmassa (pyöräkotelon vieressä) on jonkinlainen kynsi joka pitää puskuria vielä kiinni mutta ne antavat periksi ihan vaan vetämällä (eivät siis hajoa).
Niiden umpioiden "lasia" ei oikein tahdo saada mitenkään ehjänä irti kun on tiivistemassalla kiinni, mutta itse kaivoin pienellä ruuvimeisselillä pois kaiken massan mitä sain ja laitoin tilalle uutta. Tälläkin konstilla umpioista sai tiiviit. Tuo G astran umpioiden vuotaminen on jonkinasteinen tyyppivika ja siitä löytyy paljon juttua hakua käyttämällä.
Niiden umpioiden "lasia" ei oikein tahdo saada mitenkään ehjänä irti kun on tiivistemassalla kiinni, mutta itse kaivoin pienellä ruuvimeisselillä pois kaiken massan mitä sain ja laitoin tilalle uutta. Tälläkin konstilla umpioista sai tiiviit. Tuo G astran umpioiden vuotaminen on jonkinasteinen tyyppivika ja siitä löytyy paljon juttua hakua käyttämällä.