Voisko olla joku vaihteiston tai ilmastoinnin vika. Ilmastoinnista on aineet karannu...
MV6 Omega vikakoodi 129, mikä vikana?
MV6 Omega vikakoodi 129, mikä vikana?
Ei löydy tuommosta koodia moottorin vikakoodiluettelosta. Valo kuitenki palaa
Voisko olla joku vaihteiston tai ilmastoinnin vika. Ilmastoinnista on aineet karannu...
Oliskohan tuolta http://www.elekma.com/WebRoot/Kaupat/Sh ... _GS300.pdf löytyvästä koodiluettelosta mitään apua? Koodit tosin ovat nelinumeroisia, mutta löytyy koodi 0129 = Ilmanpaine liian matala. Mihin paineeseen sitten viitanneekaan...
Äsken välähti mieleeni, että talvella kun testailin hankkimaani Opel Tech2 -adapteria Omegassa, niin sain aikaiseksi tuon 129 koodin! Eli kun vikamuistista ei löytynyt yhtään vikakoodia, niin päätin tekaista vian ja testata siten, että älyääkö tuo testeri mitään vikakoodeista. Siispä irrotin sähköpistokkeen EGR:stä, pistin auton käyntiin ja sitten lukemaan vikakoodeja. Ja tuolloin testeri antoi vikakoodit 129 EGR matala jännite ja 132 EGR epämääräinen/virheellinen signaali. Nuo samat numerokoodit löytyy Simtec 56:n koodilistasta, tuo minun testeri antoi koodit numeroina ja nimellä,tosin Saksan kielellä. Elikkä siis Egr -venttiilin vikaan todennäköisesti herjaa..
Ja täältä löytyy täydellisemmät vikakoodilistat kuin Topbuzzin sivuilta http://everything2.com/index.pl?node_id ... tnode_id=0
Ja tässä pieni pätkä testerin vikakoodiluettelosta: ( Motronic)
00129 AGR Ventil Istwert Spannung niedrig
00131 AGR Ventil Istwert Spannung hoch
00132 AGR Ventil falsches Signal
00133 Saugrohrventil 2 Spannung niedrig
00134 Saugrohrventil 2 Spannung hoch
Ja täältä löytyy täydellisemmät vikakoodilistat kuin Topbuzzin sivuilta http://everything2.com/index.pl?node_id ... tnode_id=0
Ja tässä pieni pätkä testerin vikakoodiluettelosta: ( Motronic)
00129 AGR Ventil Istwert Spannung niedrig
00131 AGR Ventil Istwert Spannung hoch
00132 AGR Ventil falsches Signal
00133 Saugrohrventil 2 Spannung niedrig
00134 Saugrohrventil 2 Spannung hoch
Re: MV6 Omega vikakoodi 129, mikä vikana?
Kerrohan kun tuon vikavalon palamisen lopullinen syy on selvinnyt. Olis mukava tietää menikö mun "veikkaus" lähellekään oikeaa..Jamax kirjoitti:Ei löydy tuommosta koodia moottorin vikakoodiluettelosta. Valo kuitenki palaa![]()
- Undertaker
- 'Diplomat'

- Undertaker
- 'Diplomat'

Vaikka se on tukittu niin silti ilma menee venttiilille asti joka pääsee antamaan häiriön. Itselläni katosi vika valo (ja viallisen EGR venttiilit tuomat ongelmat) kun tukin sen. Mutta nyt alkanut taas palamaan ja saa minun puolestani palaakkin. Uutta EGR:ää en ala ton valon takia laittamaan. Kun muuten toimii moitteitta.Ile__ kirjoitti:Mitä teit vialle?Jamax kirjoitti:Kyllähän se egr-venttiilin vika oli.
Kiitokset avuista!
Mulla on egr tukittu mutta siltiki tuo 129 koodi tulee
ja on muisti nollattu...