Vectra B - Takapään kolahdukset

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
rez0h
'Kadett'
'Kadett'

Vectra B - Takapään kolahdukset

Viesti Kirjoittaja rez0h »

Morjes,

Voisko joku jeesaa kun mulla on 2.0 16 V CD Vectra B ja sieltä kuuluu sellainen kolahdus takaa kun ajaa pienestäkin pompusta. Luulin eka että ne olis ne puslat takaa menny kun se on kuulemma jonkinlainen tyyppivika, mutta ei ollut. Se meni eilen katsastuksesta läpi heittämällä ja se oli sitä ennen yhellä korjaamolla ja sekin sanoi että ei kuulemma oo puslat ja eikä hän löydä mitään vikaa sieltä.

Osaako joku neuvoo mistä vois olla kyse tai oisko jotain jääny kattomatta tai olisko ne kuitenkin ne puslat..

Oon aika onneton näiden autojen kanssa mutta nyt pitäis tehä jotain, koska meinaa ruveta nyppiin tuo kolahtelu takaa..

Kiitos..
wekkuli80
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja wekkuli80 »

Vahva veikkaus et iskarit kolisee..Itellä oli kans sama homma taannoin et iskarit kolahteli vaikka meni katsastuksesta heittämällä läpi
TeBa
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeBa »

Ne takapään puslien välykset voi olla vittumainen todeta, ettei normikatsastuksessa sitä edes huomata.
Ite sanoin leimalla, että nostetaas toi perä ja tutkitaan kunnolla mikä siellä kolisee. (Oli kaverin faija katsastajana)
Löytyhän sieltä sitten puslista välystä, kun osas vaan oikeesta paikkaa tutkia.(Kuskin puolelta ulompi/ylempi ja apparin puolelta ulompi/alempi)
Se välys ei isolta tunnu raudan varteen, mutta ajossa kyllä kolisee kun olis oravan mentävä välys :)
Olihan ne sitten aika huonossa kunnossa ulkonäöllisesti ja kaikki puslat totta kai vaihdettiin kerralla :roll:
MB W201 190D OM605 powered with Holset
Ollari
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Ollari »

mulla piti 97 2.0cd sportti farkku kolinaa takaa aina kun ajoi johonkin monttuun tai vastaavaan. sellanen kimakka kilahdus. aikani tutkin ni huomasin et takajarrupalat pääs liikkumaan liikaa ja pomppi siellä! vaihdoin uudet hilppeet ni loppu!
SomeOne
'Admiral'
'Admiral'

Re: Vectra B - Takapään kolahdukset

Viesti Kirjoittaja SomeOne »

rez0h kirjoitti:Morjes,

Voisko joku jeesaa kun mulla on 2.0 16 V CD Vectra B ja sieltä kuuluu sellainen kolahdus takaa kun ajaa pienestäkin pompusta.

Kiitos..
Samaa ihmettelin muutaman kuukauden ja nyt viikonloppuna meni hermot lopullisesti.
Otin auton pukille ja kallistuksenvaimentimen kumipuslat (vas ja oik, rungossa) oli kuluneet, eli se vakaaja
pääsi kolisemaan "kumiin hakkaamalla", miten tuon sanois, mutta pultti auki, kumi irti, hätäkeinona ja testinä bensaletkun pala mukaan sinne kumin sisään ja kiinni, ei kolaja enää. Joku päivä tästä hakemaan uudet kumit sinne...

2.0 TDI Vectra 2001
Vastaa Viestiin