Opel vectra 1.6s 89 vetari vai laakeri???
Opel vectra 1.6s 89 vetari vai laakeri???
Mulla kuuluu ihme murinaa vasemmalta edestä kun kääntää oikealle mutkissa ja vasemmalle päin kun kääntää niin ei mitään. Ääni on sama kuin ajaisi tien reunassa niiden korotus hommien päälle. Sen verran jaksoin katsoa sinne että näin vetarin suojakumin olevan rikki. Kokeilin myös laakeria ja minkään laista välystä ei ollut. Eli olisko ulompi nivel mennyt rikki vai voiko vetarit ottaa kiinni jonnekkin????? kertokee onko samanlaisia murheita vectran kanssa??
Re: Opel vectra 1.6s 89 vetari vai laakeri???
Jos kerran suojakumi on rikki niin melko varmasti ääni kuuluu vetarista.jonza79 kirjoitti:...Sen verran jaksoin katsoa sinne että näin vetarin suojakumin olevan rikki...
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Murinaa..
Kyllä vetarikin voi olla kyseessä ja varmasti pian jotain sekin sanoo ellei sitä pureta puhdisteta, tarkisteta ja sitten kasata uusilla rasvoilla ja suojalla varustettuna.
Silti oma 'arvaukseni' ko. ääneen on pyörän laakeri.
Nimimerkki; Juuri kaksi vaihdoin(+tukilaakerin mutta sen ääni on ihan toinen)
Silti oma 'arvaukseni' ko. ääneen on pyörän laakeri.
Nimimerkki; Juuri kaksi vaihdoin(+tukilaakerin mutta sen ääni on ihan toinen)
Ääni/välys
Mulla ei tuntunut välystä lainkaan ja ääni oli melkoinen. Laakerin ulkokehässä oli kunnon'laineet'.
Toki erilainen auto mutta laakeri mikä laakeri. Aloita vetarista sen korjaaminen on tärkeämpää=kalliimpi vahinko tulossa ja kun sen kasaat niin kuulet äänen edelleen tai sitten et.
Jos sen ulomman nivelen(en tiedä millainen se on mutta yleensä kuulilla toteutettu vakionopeus nivel, korjatkaa ketkä tietää) voi purkaa niin näkee jos on pinnat rikki.
Minun mielestä nivel antaa ääntä vedon ja jyrkän kääntämisen aikana ja laakerit lovissa mutkissa.
But who knows.
Toki erilainen auto mutta laakeri mikä laakeri. Aloita vetarista sen korjaaminen on tärkeämpää=kalliimpi vahinko tulossa ja kun sen kasaat niin kuulet äänen edelleen tai sitten et.
Jos sen ulomman nivelen(en tiedä millainen se on mutta yleensä kuulilla toteutettu vakionopeus nivel, korjatkaa ketkä tietää) voi purkaa niin näkee jos on pinnat rikki.
Minun mielestä nivel antaa ääntä vedon ja jyrkän kääntämisen aikana ja laakerit lovissa mutkissa.
But who knows.
Nosta vasen pyörä tunkilla ilmaan, pistä se pyörii (vaikka vähän) ja toisella kädellä pidä jousesta kiinni. Jos sormissa tuntuu tärinää/värinää/murinaa
on vika laakerissa, jos ei, niin vika on vetonivelessä. Jos korjauksen aikana valuu lootasta vähän öljyä ulos niin ei hätää - stefan alareuna on samalla tasolla täyttö/ tarkastuspropun kanssa, eli siihen jää kuitenkin normimäärä.