Hinaanko suoraan Päijänteen rantaan vai olisko jotain tehtävissä???
Astra sammui
Astra sammui
Opel Astra -95 1.6 F sammui eilen kesken ajon, eikä enää lähde käyntiin??? Missä vois olla vika? Moottorin vikavalo syttyi palamaan, sitten ei reagoinu enää mihinkään, käänsin tien sivuun ja siihen sammui. Virrat tulee ja pyörittääkin, muttei ole edes yritystä lähteä käyntiin. Aikaisemmin tyhjäkäynnissä havaittu jokin häiriö, pitää ihme putputusta ja käy vähän epätasaisesti.
arvaillaan
jakopään hihna pompannu tai katkennu.
(sysytyksen ohjausyksikkö kyrvähtänyt.) ups! eipä taida olla enää -95 moista palikkaa.
kummassakin oireena on että kipinä puuttuu tai tulee väärään aikaan.
bensapumpun rele rikki. kuuntele surahtaako pumppu kun virrat kääntää päälle.
jakopään hihna pompannu tai katkennu.
(sysytyksen ohjausyksikkö kyrvähtänyt.) ups! eipä taida olla enää -95 moista palikkaa.
kummassakin oireena on että kipinä puuttuu tai tulee väärään aikaan.
bensapumpun rele rikki. kuuntele surahtaako pumppu kun virrat kääntää päälle.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
-
lord_corsa
- 'Kadett'

Vikakoodit lukemalla tuo selvinnee. Mutta arvaillaan nyt kun se on niin mukavaa.
Mulla kävi syksyllä vastaavanlaisesti Corsalla, syynä kaasuläpän anturin kykenemättömyys inhimilliseen yhteistyöhön. Oireili juuri epätasaisella tyhjäkäynnillä muutaman viikon ennakkoon ja itse Sammuminen tapahtui ajossa kun päästin jalan kaasulta pois ihan normitilanteessa. Jos se on tuosta kiinni, niin kone pitäisi kyllä saada käyntiin kun antaa vähän kaasua käynnistettäessä. Ja samoin auton voi ajaa huoltamolle, kunhan pitää huolen siitä, ettei kone pääse tyhjäkäymään turhan pitkään.
Mulla kävi syksyllä vastaavanlaisesti Corsalla, syynä kaasuläpän anturin kykenemättömyys inhimilliseen yhteistyöhön. Oireili juuri epätasaisella tyhjäkäynnillä muutaman viikon ennakkoon ja itse Sammuminen tapahtui ajossa kun päästin jalan kaasulta pois ihan normitilanteessa. Jos se on tuosta kiinni, niin kone pitäisi kyllä saada käyntiin kun antaa vähän kaasua käynnistettäessä. Ja samoin auton voi ajaa huoltamolle, kunhan pitää huolen siitä, ettei kone pääse tyhjäkäymään turhan pitkään.