X20XEV Astra G 2.0 ecotec - savuttaa käynnistäessä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
outo
'Admiral'
'Admiral'

X20XEV Astra G 2.0 ecotec - savuttaa käynnistäessä

Viesti Kirjoittaja outo »

Heip.

Eli tosiaan 2.0i ecotec 16v moottori -99 Astra G:ssä.

Eli olen havainnut, että käynnistäessä autoa tulee pieni sininen savuverho. Tosin ei mitään suurta mutta sen verran että huomaa helposti. Tämä ilmenee aina käynnistäessä autoa.

Sinistä savua aka öljysavua ei ilmene maantiellä tai kaupungissa. EI ilmene myöskään vaikka laittaa pienempää sisään ja kierrättää kunnolla maantiellä.

Onko tämä tyyppivika vai kenties jokin muu?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Venttiilinvarren kumit ("ohjurikumit") vaihtoon.
'Admiral'

Janne M kirjoitti:Venttiilinvarren kumit ("ohjurikumit") vaihtoon.
Selvä.

Tämä tulee tapahtumaan =)

Ilmoitan sitten vaikuttiko asiaan.
Wi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Wi »

mulla on sama ominaisuus..mutta tulee sitä savua jos kovasti antaa kenkääkin. mutta öljyn syönti ei oo mitän älytöntä joten en oo jaksanu murehtia asiasta(pitäskö?). ilmottelehan miten kävi ja mitä makso nii tietää rupeeko itse samaan savottaan
outo
'Admiral'
'Admiral'

Wi kirjoitti:mulla on sama ominaisuus..mutta tulee sitä savua jos kovasti antaa kenkääkin. mutta öljyn syönti ei oo mitän älytöntä joten en oo jaksanu murehtia asiasta(pitäskö?). ilmottelehan miten kävi ja mitä makso nii tietää rupeeko itse samaan savottaan
No manuaalia tutkiessa niin öljynsyönti tolle koneelle oli 0,7desiä/100km =D joten 1000km ja melkeen litra menee.. Mielenkiintoista eikö? =D

Ei itse osat ole kalliita, mutta se vaihtaminen voi olla jos tekee liikkeessä.
Häntäheikki
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Häntäheikki »

mulla toi 2.2l malli tekköö sammmaa mutta eiköhän toi kannata seurata kuites sitä öljynsyöntiä.. jos alkaa olla oljynvaihtovälillä semmosta yli1.5l lisäystä niin sitte kannnattaa jo vaihtaa noita kumeja muuten en kyllä alkas vaihtaa
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Häntäheikki kirjoitti:mulla toi 2.2l malli tekköö sammmaa mutta eiköhän toi kannata seurata kuites sitä öljynsyöntiä.. jos alkaa olla oljynvaihtovälillä semmosta yli1.5l lisäystä niin sitte kannnattaa jo vaihtaa noita kumeja muuten en kyllä alkas vaihtaa
Kannattaa tuossa konetyypissä olla kriittinen öljynkulutksen suhteen, jakoketjun kiristys toimii öljynpaineella. Ketjurikot kun sattuvat olemaan noissa aika yleisiä.... :roll: Kiristin jumituu, ketju kuluu -> *NAPS* :no:
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Ecotekeissä ne ohjurin kumit nousee pois paikoiltaan ja siksi ne syö öljyä.
Kannattaa tehdä kierteet ohjureihin tai laittaa liiman kanssa uudet ohjurin kumit paikalleen,tuo kierteiden vääntäminen on parempi konsti.
Sillä jos sinne vaihtaa vaan uudet ne kumit niin pian ne on taas irti.
Ei kannata ajella hirveän kauaa jos öljyä kuluu reilusti,koska venttiilit karstoittuu ja jossain vaiheessa palaa,sitten joutuukin jo irrottaa kannen.
Ohjurin kumien vaihto onnistuu kannen ollessa paikoillaan.
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Ja noin 4 tunnin homma hyvillä työkaluilla.

Kuva

Kuva
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Mitäs työkaluja tuossa sitten tarvitsee?
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Joku millä saa paineen sylinteriin,voi tehdä esim vanhasta tulpasta.
Venttiili jousen puristin.
Ja jos kierteet tekee ohjuriin niin sitten siihen työkalun.
Jartsun laittamissa kuvissa näkyy sellainen letku jolla saa sen paineen sylinteriin ja yhden mallinen venttiilin jouseen puristin,itselläni oli sellainen käsin painettava varsi.
Jokin pieni mangneetti jolla saa noukittua venttiilin lukot on hyvä olla ja vaikka pinsetit takaisin asentamiseen.
Projekti osastosta,omavalmiseteiset työkalut kohdasta löytyy omatekemäni paineletku ja se kierteiden vääntö työkalu.
Edit: kannattaa katsoa että sylinterissä johon lykkää paineen on mäntä juuri yläkuolo kohdassa ja moottori pyörähtää.
Siksi kannattaa laittaa aina sen sylinterin mäntä ylös josta irrotat kumeja että ei ainakaan pääse venttiili putoamaan sylinteriin,jos vaikka paineilma letku pääsisi irti.
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Mulla meni 3 päivää tossa hommassa... Ku putos venaki sylinterii ja kansi auki :D :whack: Toimi vähän aikaa hyvin (5tkm?)
Nyt taitaa olla taas kumit irti ku alkaa savuttaa käynnistyksessa ja tyhjäkäynnillä seisottaa ja sit polkasee
Vastaa Viestiin