Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Siis tuo pienempi mikä lähtee venttiillikopasta? Se menee kaasuläppäkotelon kylkeen. Sitten kun vaihdat, niin poraa sieltä kotelosta auki se reikä mihin letku menee kiinni.
smppa kirjoitti:Siis tuo pienempi mikä lähtee venttiillikopasta? Se menee kaasuläppäkotelon kylkeen. Sitten kun vaihdat, niin poraa sieltä kotelosta auki se reikä mihin letku menee kiinni.
Eikös se mene imusarjan kylkeen siihen banjoliittimeen (missä on vielä vesikierto)? Banjoliitin on yleensä noissa aivan tukossa joten se kannattaa avata jollain konstilla.
Tuo mun aikanaan runoilema kaasuläppäkotelon huolto käsittää ainoastaan muuttuvapituuksisilla imusarjoilla olevat moottorit. Sen olen unohtanut ohjeessa mainita...
Noissa normi imusarjoilla olevissa täytyy myös aukaista se karstoittunut reikä, juuri minkä Haverickykin mainitsi. Muutoin toimenpide on samanmoinen. Itse kaasulöäppärungsta ei reikää tarvi porata. Näitä imusarjoja on ainakin Calibroissa, B Omegoissa sekä A Vectroissa.
Sen liittimen saa muistaakseni taiteiltua 17mm lenkillä avatuksi ja sittenhän sen on helppo porata auki kun se on kädessä. V-mäisessä paikassa se on (imusarjan keskellä) mutta kyllä sen saa irti suurempia purkamatta (huohotinletkut ja kaasuläppäkotelo pitänee ainakin ottaa irti).
Itse ohitin vielä sen vesikierron kun laitoin liittimen takaisin, eli vesiletkut suoraan toisiinsa yhteen ja liittimeen pelkkä huohotinletku kiinni.
jeppe jääkarhu kirjoitti:Sen liittimen saa muistaakseni taiteiltua 17mm lenkillä avatuksi ja sittenhän sen on helppo porata auki kun se on kädessä.
19mm avaimella aukesi kun eilen illalla Omegaa korjailin. Oli lähes tukossa, porasin 3mm poralla auki ja vaihdoin letkun uuteen. Tyhjäkäynti seilaa edelleen nousten portaittain 1000->1500rpm ja tippuu siitä takaisin tonniin josta taas alkaa kipuamaan kohti 1500rpm. Kaasuläppäkotelo ja tyhjäkäyntimoottorikin tuli puhdistettua...pitää kai vaihtaa tk-moottori uuteen kun ei vika korjaantunut?