Vectran etupyörän laakeri????

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
jonza79
'Kadett'
'Kadett'

Vectran etupyörän laakeri????

Viesti Kirjoittaja jonza79 »

Mulla on 89 vuosimallin 1.6s vectra ja olen vaihtamassa siihen etupyörän laakeria. Olen naputellut irti sen vanhan laakerin ja nyt olen laittamassa uutta takaisin. rupesin vain miettimään että pystyykö sen vain naputtamaan takaisin siihen vai hajooko se uusikin laakeri. Eli vienkö prässiin sen?? Auttakee tyhmää :oops:
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Uusi laakeri muutamaksi tunniksi pakkaseen ja tolpan laakeripesää lämmität kuumailmapuhaltimella, niin laakeri menee paikoilleen pelkästään pudottamalla se pesäänsä. Muistat vain laittaa ensin vastakkaisen puolen lukkorenkaan paikoilleen.
Veerantti
'Admiral'
'Admiral'

Laakeri paikalleen

Viesti Kirjoittaja Veerantti »

Ja kun 'naputtaa' tarvii niin vanhan laakerin kehä väliin, ei tule osumia huonoon paikkaan. :wink:
jonza79
'Kadett'
'Kadett'

Kiitoksia vinkeistä! Mites se pyörän napa mihin tulee vetari laitetaanko se viimeisenä sitten paikoilleen kun laakeri on paikoillaan???
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Paras konsti tuohon on, jos on vetoakselin ulompi murros ylimääräisenä. Navan laitat alkuun varovasti naputtelemalla ja sen jälkeen murros pystysuoraan kiinni ruuvipenkkiin, tolppa siihen kuten se normaalistikin tulisi ja sitä 30mm mutteria kiristämällä saat navan uppoamaan nätisti. Älä unohda sitä prikkaa välistä, niin menee nätimmin.
jonza79
'Kadett'
'Kadett'

No nyt on vaihdettu! Olipa helppoa jopa näin kädettömälle :lollis:
Kiitokset avusta!
Vastaa Viestiin