Ajotietokoneesta?
Ajotietokoneesta?
Siis jos lisää calibraan jälkeen päin ajotietokoneen niin mahtaako olla johdot valmiiksi paikallaan?(16v-91).
Ja voiko laitetta käyttää ellei ole keskikonsolin nappeja paikallaan? Mulla vain lasien napit.
Ja voiko laitetta käyttää ellei ole keskikonsolin nappeja paikallaan? Mulla vain lasien napit.
Juuri eilen tuli asennettua kyseinen kapine calibraan jälkiasennuksena. Johdot tulee valmiiksi napeille käsijarrun viereen ja nappi tulee siihen lasien katkaisimien yllä olevan "kolikkotelineen" paikalle kun vaan tekee reiän siihen.
Ainakin itsellä oli sen ajotietokoneen pistoke teipattu ja laitettu nippusiteellä siihen kellon taakse johtonippuun. Sellainen keltainen pistoke, kyllä erottaa. Helpointa irroittaa hansikaslokero kokonaan että saa työskentely tilaa.
Ainakin itsellä oli sen ajotietokoneen pistoke teipattu ja laitettu nippusiteellä siihen kellon taakse johtonippuun. Sellainen keltainen pistoke, kyllä erottaa. Helpointa irroittaa hansikaslokero kokonaan että saa työskentely tilaa.
Calibra 2.0i 16v -91
Asennus.
Ok. Kiitti, ja laite alkoi toimiin tosta vaan? Voiko olla noin helppoa 
Ps. Minkä kokoinen tuo Calin tankki on. Mulla mittarissa 50, mutta mittarin pohjan on joku aikaisempi omistaja vaihtanut ja jossain kuvissa on ollut 60.
Ps. Minkä kokoinen tuo Calin tankki on. Mulla mittarissa 50, mutta mittarin pohjan on joku aikaisempi omistaja vaihtanut ja jossain kuvissa on ollut 60.
Re: Asennus.
Kyllä se mulla on ainakin 60LVeerantti kirjoitti:Ok. Kiitti, ja laite alkoi toimiin tosta vaan? Voiko olla noin helppoa
2x Dodge + 1 Chevrolet work truck
50L no heh.
Just joo
Että sellaista tuunaamista.
No saa kai sen viisarin laitettua paikalleen sillein että näyttää muut paitsi täyden kohdalleen? Ehkä?
No saa kai sen viisarin laitettua paikalleen sillein että näyttää muut paitsi täyden kohdalleen? Ehkä?
Uutta ohjelmaa ei tarvi mikäli ajotietokone on pois samalla moottorilla varustetusta autosta.Katana kirjoitti:Joo, alkaa toimimaan kun laittaa paikalleen. Pitää vaan vielä asentaa oikea ohjelma.
Vielä lisäisin, että jos haluaa lämpötilan näytön toimimaan niin anturin lisäksi joutuu lisäämään reilun metrin verran johtoa konehuoneeseen. Ellei sitten halua mittailla konehuoneen lämpötiloja...
En tiedä sitten mistä muissa malleissa löytyy mutta meikäläisen Calikassa ei löytynyt sieltä renkaan vierestä vaan vähän kauempaa...Katana kirjoitti:Totta, itsellä vain on väärän koneen ohjelma.![]()
Ulkolämpötila anturille kyllä tulee johto ihan renkaan eteen asti, joten ei tarvitse vetää ylimääräisiä. Ainakaan aina
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ed77674eb2
Sinivalko
Johdot on mullakin, niinkuin tuolla mainitaan, siinä jarrutehostimen takana. Mutta en vielä kommentoi sen enempää kun sain koneen vasta tänään(tähän asti TOSI hyvä kauppa) ja näen loput kunhan pääsen asentamaan ja ostan anturin. Jatkoa seuraa...
omega ajotietokoneesta
Onkohan GL-mallin A-Omegassa valmiina tarvittavat tunnistimet ja johdotukset ajotietokoneelle? Vai mitä kaikkea siihen joutuisi tekemään jos asentaisi vastaavasta GLS- tai CD-mallista ajotietokoneen?
Tuolla jo asiaa puitiin aiemmin: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
Luulisin että kaikissa malleissa mihin se on ollut saatavilla on johtosarja vakiona, lämpötila anturista ei niinkään varmuutta.
Luulisin että kaikissa malleissa mihin se on ollut saatavilla on johtosarja vakiona, lämpötila anturista ei niinkään varmuutta.
Calibra 2.0i 16v -91
Asennus
On se helppoa
Hanska laatikko irti(kiitos vinkistä), siinä meni hetki keksiä kuin se ylälaatikko irtoo, sen jälkeen löytyi liitin siitä vierestä ja käsijarrun edessä on pistoke nappuloille(sain siis ostettua nekin) naps vaan. Ja homma toimii
(piti toki vähän moraa pyörittää ja tehdä reikä kolikko telineen kohtaan). Laite pitäis olla samanlaisesta autosta eli sopiva ohjelma.
Ulkolämpö anturi pitää vielä laitella joku päivä paikalleen(ensin hankkia).
Lisään sen sitten tähän.
Hanska laatikko irti(kiitos vinkistä), siinä meni hetki keksiä kuin se ylälaatikko irtoo, sen jälkeen löytyi liitin siitä vierestä ja käsijarrun edessä on pistoke nappuloille(sain siis ostettua nekin) naps vaan. Ja homma toimii
Ulkolämpö anturi pitää vielä laitella joku päivä paikalleen(ensin hankkia).
Lisään sen sitten tähän.