A vectran alapallonivelien vaihto.
A vectran alapallonivelien vaihto.
Katsastussetä sanoi että pitäs kuskinpuoleinen alatukivarren pallonivel vaihtaa.Sen verran vilkasin että taittaa olla vielä alkuperäiset pallonivelet, kun on niittaamalla kiinni. Motonetistä kävin hakemassa uudet osat, luulin että mukaan tulisi jonkinnäköiset pultit, mutta ei tullut. Tarviiko ne olla jotkut erikoiskovat vai käykö normi M8? Vai kuuluuko noihin pultit yleensä mukaan, jos olivat paketista unohtuneet? 
Vectra A (projekti)
Omega B
Omega B
Ei tuu pultteja mukana ei. Itse laitoin ainakin ihan normi 10mm 8.8 pultit, muistaakseni 35mm pitkät(prikat mukaan laskettuna). Hyvin on 5 vuotta kestänyt.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Pultit...
Jos täytyy pultit itse hankkia niin lähtisin kyllä laatu ajatuksesta.
Ei varmaan ole nääs kovin suurta eroa hinnassa kun ostaa vahvemmat
On kuitenkin aika tärkeä osa noin niinkuin turvallisuuden kannalta. Mieti jos irtoo...
Niin ja vois olla mukava jos ei mutterit irtois=nyloc.
Ei varmaan ole nääs kovin suurta eroa hinnassa kun ostaa vahvemmat
On kuitenkin aika tärkeä osa noin niinkuin turvallisuuden kannalta. Mieti jos irtoo...
Niin ja vois olla mukava jos ei mutterit irtois=nyloc.
Tulin just vaihtamasta calibraan ala-palloja,omani olivat jotkut italian paskat mutta tuli niissä pultit mukana ja 10.9 näyttäis olevan.
Tosin olen johkin autoon laittanut kyllä ihan 8.8 pulteillakin kiinni,jos ajat johkin niin että kolme 10mm 8.8 pulttia katkeaa ja ala pallonivel irtoaa niin uskon että silloin on jotain muutakin hajonnut.
Veikkaisin että jos alettais vetämään siitä alapallosta niin se peltinen tukivarsi antaa ennemmin periksi kun 10mm 8.8 pultit.
Tosin olen johkin autoon laittanut kyllä ihan 8.8 pulteillakin kiinni,jos ajat johkin niin että kolme 10mm 8.8 pulttia katkeaa ja ala pallonivel irtoaa niin uskon että silloin on jotain muutakin hajonnut.
Veikkaisin että jos alettais vetämään siitä alapallosta niin se peltinen tukivarsi antaa ennemmin periksi kun 10mm 8.8 pultit.