Opel Vectra 2.0 -97 sammuu tyhjäkäynnissä. Korjaus 600€? Wtf

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
koponen
'Agila'

Opel Vectra 2.0 -97 sammuu tyhjäkäynnissä. Korjaus 600€? Wtf

Viesti Kirjoittaja koponen »

Pahoittelen, jos aiheesta on jo keskusteluja, mutta kysynpä nyt silti. Eli ongelmana on autoni sammuminen liikennevaloissa tyhjäkäynnillä. Kone rupeaa tärisemään ja lopuksi sammuu kokonaan. Akun merkkivalo jää palamaan. Tämä ei tapahdu joka kerta, vaan on sammunut vain pari kertaa. Silti perse hikoilee valoissa. Soitin huoltoon ja siellä sanottiin, että tyhjäkäyntimoottori paskana ja se pitäisi vaihtaa. Hinnaksi tulisi jopa 200-600€. Kusettivatko he? Itse en ymmärrä autoista mitään, enkä osaa itse ruveta säätämään. Neuvoja?
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

tuon vaihtaa itse TODELLA helposti.

eikä maksa 200 euroa kaupassa uusi tyhjäkäyntimoottori.
aiheesta löytyy muistaakseni kuvineen aijempia keskusteluja.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Aikamoisen hintahaarukan ovat ainakin keksineet vaikka tiesivät jo puhelimessakin kertoa missä vika on...

Vie ainakin jonnekin muualle jos et itse vaihda.... jotain pientä vedätystä aistittavissa :no:
koponen
'Agila'

Hinta kuulemma riippuu siitä, joudutaanko koko tyhjäkäyntimoottori vaihtamaan vai tekemään vain jotain pienempää remppaa. Kyllä tuo summa kuulosti omaankin korvaan aika korkealta, eikä tuollaiseen kyllä olisi varaa. Voisin jopa yrittää itse vaihtaa moottoria kuvien avulla, jos niin helppo homma on, mutta en viitsisi turhaan hommaan ryhtyä, jos vika onkin sitten jossain muualla. Hankala juttu.
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

koponen kirjoitti:Hinta kuulemma riippuu siitä, joudutaanko koko tyhjäkäyntimoottori vaihtamaan vai tekemään vain jotain pienempää remppaa. Kyllä tuo summa kuulosti omaankin korvaan aika korkealta, eikä tuollaiseen kyllä olisi varaa. Voisin jopa yrittää itse vaihtaa moottoria kuvien avulla, jos niin helppo homma on, mutta en viitsisi turhaan hommaan ryhtyä, jos vika onkin sitten jossain muualla. Hankala juttu.
Motonet tarjoaa:
B 1,8/2,0/2,2 Tyhjäkäyntisäädin (Opel#-837102). . . . . . . 28-3376 95.50

Parhaassa tapauksessa saat 500 eskoa asennuspalkkaa kun laittelet itse :wink:
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

lainaten haverickyn kertomaa äsken IRC:n puolella,

Kuva

tossahan se tyhjäkäyntimotti näkyy haitarikumiletkun alla

eli ei kovin paha rasti ole. kaksi ruuvia pitäisi löytyä joilla kiinni ja yksi liitin.

aikaa mene about 15min tupakoidessa ja kaljotellessa samalla.
haulla vectra AND tyhjäkäyntimoottori löytyi sopivan vähän tekstiä aiheesta ja löytyi mm. yksityiskohtainen ohje vaihtoon.

muokkasin -have-
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
koponen
'Agila'

Kiitos paljon neuvoista! Nyt löysin itsekin ohjeita tuohon tyhjäkäyntimoottorin vaihtamiseen. Täytyy varmaan kokeilla vaihtaa tuota itse tai soittaa johonkin toiseen liikkeeseen. Huojentavaa, ettei noin paljoa tartte rahaa syytää tohon.
Vastaa Viestiin