Auto on Opel Kadett 1.2S -88
Vika seuraavanlainen:
Kun kytkee takalasinlämmittimen päälle, syttyy noin sekunnin viiveellä mittaristoon laturin merkkivalo ja sen vieressä oleva yleinen varoitusvalo vai mikä lie sen oikea nimitys.
Mistähän vikaa voisi alkaa etsimään tai mihin tuo yleensä viittaa?
Ostin auton äskettäin.
sähköhäikkää
joo se mullakin tuli mieleen ekana, mut mites tollasta oikosulkua vois alkaa sit selvittää? Onko parempi et vie ihan autosähkömiehelle?
Voi vihtori, kun sen on joku tekniikan ihmelapsi ilmeisesti vetäny.
Ei sinänsä, että tuolla ois jotain seksuaalista merkitystä ton hintaluokan autossa, mutta minä kun olen perfektionisti noitten autojeni suhteen.
Voi vihtori, kun sen on joku tekniikan ihmelapsi ilmeisesti vetäny.
Ei sinänsä, että tuolla ois jotain seksuaalista merkitystä ton hintaluokan autossa, mutta minä kun olen perfektionisti noitten autojeni suhteen.
Jos siellä oikosulku olisi, niin eiköhän sieltä sulake palais (olettaen ettei sulaketta ole korvattu jollain muulla).
Tee näin:
- ota se kyseinen sulake pois
- ota yleismittari, laita se virta-alueelle
- laita mittarin johdot sulakkeen paikalle
- laita takalasin lämmitin päälle
Mitä näyttää?
Tee näin:
- ota se kyseinen sulake pois
- ota yleismittari, laita se virta-alueelle
- laita mittarin johdot sulakkeen paikalle
- laita takalasin lämmitin päälle
Mitä näyttää?
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
©Skeidett
Joo koulussa ope sanoi opelin tyyppiviaksi jännitehäviöt virtalukon pohjassa. Omassa ascona 85:ssä häviö noin 0,5 volttia, asialle pitäis kuulemma tehdä jotain jos häviö tosta nousee, esim 1 voltti on jo liikaa.
Se virtalukon jännitehäviö syö latausjännitettä eikä laturi jaksa syöttää virtaa isoille kuormille (kuten takalasin lämmitys) ja virta alkaa kulkea akulta laturille ja akkuvalo alkaa palaa.
Noita pystyy mittailemaan noita jännitteitä, katsoo moottorin käydessä akun jännitteen ja vertaa sitä laturin plusnavan jännitteeseen (sen saa esim puolan plusnavasta). Näitten pitäis olla samat jotta virtalukossa ei olisi häviöitä.
Se virtalukon jännitehäviö syö latausjännitettä eikä laturi jaksa syöttää virtaa isoille kuormille (kuten takalasin lämmitys) ja virta alkaa kulkea akulta laturille ja akkuvalo alkaa palaa.
Noita pystyy mittailemaan noita jännitteitä, katsoo moottorin käydessä akun jännitteen ja vertaa sitä laturin plusnavan jännitteeseen (sen saa esim puolan plusnavasta). Näitten pitäis olla samat jotta virtalukossa ei olisi häviöitä.
..tätä mäkin veikkaisin. Mulla alkaa Ascossa kans himmeesti se laturin merkkivalo palaa, ku takalasin lämppäri kytketään. Sitä kirkkaampana, mitä enemmän on muita sähkölaitteita päällä..kesällähän sillä ei niin hirveesti oo merkitystä...eli oiskohan sieltä laturin hiilet sitten tulossa elinkaarensa päähän..tto kirjoitti:Tai sitten tollainen suuri kuorma vetää laturin polvilleen.
no yleisin vika latauksen heikkouteen on kuluneet hiilet, että siltä pohjalta.tursas kirjoitti:..tätä mäkin veikkaisin. Mulla alkaa Ascossa kans himmeesti se laturin merkkivalo palaa, ku takalasin lämppäri kytketään. Sitä kirkkaampana, mitä enemmän on muita sähkölaitteita päällä..kesällähän sillä ei niin hirveesti oo merkitystä...eli oiskohan sieltä laturin hiilet sitten tulossa elinkaarensa päähän..tto kirjoitti:Tai sitten tollainen suuri kuorma vetää laturin polvilleen.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...