A Vectra tärisee 100km/h vauhdissa..

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
janeee
'Kadett'
'Kadett'

A Vectra tärisee 100km/h vauhdissa..

Viesti Kirjoittaja janeee »

Mikä mahtaa olla kun Vectran ratti alkaa tärisee niin jumalattomasti kun ajaa yli 100km/h?
Toinen pyöränlaakeri oli jo aikansa eläny ja vaihdoin sen ja ajattelin, että se tärinä johtu siitä, mutta samalla lailla se tärisee vieläkin. Renkaitten tasapainotus ei myöskään auttanut asiaan.
Niin ja auto on Vectra 1.8 GL -93
jiivee666
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jiivee666 »

Onks vanteen keskireikä sopiva napaan? Jos ei niin hommaa sovitteet. Mulla tärisi just 100 vauhdissa ton takia
janeee
'Kadett'
'Kadett'

mulla on peltivanteet alla ja keskireikä heittää 1-2mm.. voiko johtua niin pienestä?
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

Periaatteessa voi, jos ei ole keskellä ja heittää pari milliä. Yritäppä kiristää uudelleen ristiin aina vähän kerralla.
Boah
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boah »

Itsellä tärisee kesärenkaat kanssa pykylän uudemmassa Vectrassa, kun nopeus nousee päälle 100km/h ja oletan syynä olevan epätasapainossa olevat renkaat. Talvirenkailla ei täristäny ollenkaan, joten vian on ainakin pakko olla kesärenkaissa.

Kesärenkaat tuli auton mukana, joten luulis olevan autoon sopivat suoraan nuo vanteet. Jos noilla kuukauden sinnittelisi niin, pääsisi sitten töissä pistämään renkaat itse tasapainoon. Nopeilla teillä ajelu, kun on minulle ihan minimaalista.

Mielestäni vanteissa myös oli kohtia, joissa näytti joskus olleen paino kiinni, joten varmaankin on paino/painoja päässyt putoamaan.
janeee
'Kadett'
'Kadett'

Mulla ainakin noi renkaat on tasapainossa kun just tänään laitettiin. Kiristin äsken renkaat, niin että silmämääräisesti ne on keskitetty kunnolla. Eroa en juurikaan huomannut kun ajoin yli 100km/h niin tärisi saman verran kun ennenkin.
Onko mitään muuta vaihtoehtoa tolle tärinälle vai pitääkö ostaa uudet vanteet?
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Olisko mahdollista et ois kierot vanteet...
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
janeee
'Kadett'
'Kadett'

voi olla. prkl, kun ei oo mitään muita reinkaita mitä vois testaa alle.
Yritin kyllä kattoo samalla vanteita kun ne siinä renkaan tasapainotus koneessa pyöri, että heittääkö se vanne.
Hanskix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hanskix »

Etupään puslat..?
Jarrulevy kiero...?

-h
Vectra 2.5 Metrosport Sedan -00
Audi A4 2.0TFSI sedan -09
Vectra 2.2 Elegance Voyage -01(EX)
Hapa1982
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Hapa1982 »

Mulla aiheutti maantienopeuksissa tärinää väljä raidetangon pää.
janeee
'Kadett'
'Kadett'

No nyt selvis vika!
Eli eturenkaat oli jotenkin paskana. Päälle päin näytti hyvältä mutta kun vaihdoin vanhat talvirenkaat ihan vaan testin vuoksi eteen niin tärinä loppu.. :) Ilmeisesti jotkut renkaan sisuskalut pettäny tai muuta vastaavaa... :-?
wellu_
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja wellu_ »

Itellä kanssa A vectra täristi rattia helvetisti n. 100km/h vauhdissa 205mm. leveillä renkailla. Toisilla 205mm. ja 195mm. leveillä talvirenkailla ei täristänyt lainkaan.Tietysti vikaa lähdettiin renkaista ja vanteiden sovitteista hakemaan.Todellinen vika oli kulunut alapallonivel joka ei siis täristänyt kapeimmilla ja toisilla samankokoisilla renkailla, eli renkaan kuviointi/rakenne jotenkin vaikuttaa siihen kuinka helposti alkaa täristämään.
Vectra A (projekti)
Omega B
Vastaa Viestiin