Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Joo eli mul on -00 astra g siinä on -01 moottori, joka nykii, kun ajaa tasaisilla kierroksilla, n. 2500-3000, kun kaasun painaa pohjaan, niin nykimistä ei ole, mut tuntuu, että söisi tehoja. Kulutuskin tuntuisi olevan suurempi, mitä pitäisi. Osaisiko joku valottaa asiaa?
Eikös tuo kuulosta EGR:n vialta. Itselläni oli juuri samanlaista nykimistä ja EGR:n vaihdon jälkeen tuo nykiminen hävisi. Tuo vaihdettiin takuuseen, oli sitä kuuluisaa huonolaatuista sarjaa.
Mulla on AstraG 2.0 -99, ruuhkassa ajaessa kun pikkusen lisää tai höllää kaasua niin nykii. Samoten auto ei vastaa kaasuun kovinkaan nopeesti, ihankun olisi väännön puutetta alemmilla kierroksilla.
Voiko johtua tuosta EGR:stä? Vai mikä voisi olla vikana...
Kuulostaa tasan tarkkaan EGR:ltä. Sen voi itse testata irroittamalla alipaineletku EGR:n päästä ja tukkimalla sen tilapäisesti. Jos nykiminen loppuu, ei kun EGR:n vaihtoon.
On 2003-04-09 16:11, soppa wrote:
Niin missähän päin moottoria tuo EGR mahtaa sijaita tässä G astrassa?? Samat ongelmat täälläkin...
Vilkaise toisesta EGR mäkeen-topicista seuraava:
ham
'Agila'
--------------------------------------------------------------------------------
On erilaisia egr toteutuksia. Omassani on sähköisesti ohjattu. Sisään menee 5-johtoa ja systeemin päässä on solenoidi. Laitoin alkuperäisen tiivisteen tilalle reiättömän alumiinilevyn, tai oikeastaan solenoidin kohdalle piti jättää reikä, koska se oli ylempänä tiivistetasosta. Suljettu jokatapauksessa on ja moottori alkoi vääntämään erittäin pirteästi kaikilla kierroksilla. No tietäähän sen kun tuollainen ylimääräinen putputin sekoittaa imukanavien virtauksia. Auto on muuten Astra -99 1.6 8-venttiiliä. Onneksi on vielä paljon autoilijoita jotka eivät lue näitä sivuja ettei happosateet lisäänny kovin paljon.
Sanoivat mulle huollossa että ne puolat tekee sen nykimisen....mulla se puola meni kyllä kertaheitolla rikki eli kävi kahdella pytyllä. Haisi muuten auto aika saakelin pahalle kun se oli käynnissä =) Taisi olla uus puola jotain 300e jos en väärin muista. Sillon katosi kyllä vedot ihan totaallisesti.