Astra -00 nykii 1.6 Eco kone ajettu 48000 mikä voisi olla?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jg9
'Agila'

Viesti Kirjoittaja jg9 »

Joo eli mul on -00 astra g siinä on -01 moottori, joka nykii, kun ajaa tasaisilla kierroksilla, n. 2500-3000, kun kaasun painaa pohjaan, niin nykimistä ei ole, mut tuntuu, että söisi tehoja. Kulutuskin tuntuisi olevan suurempi, mitä pitäisi. Osaisiko joku valottaa asiaa?
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Mulla oli 99 Ecossa EGR-venttiili tukossa ja nyki tasaisella kaasulla ajettaessa. Kiihdytyksissä ei ollut nykimistä.
jruots
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jruots »

Eikös tuo kuulosta EGR:n vialta. Itselläni oli juuri samanlaista nykimistä ja EGR:n vaihdon jälkeen tuo nykiminen hävisi. Tuo vaihdettiin takuuseen, oli sitä kuuluisaa huonolaatuista sarjaa.
454SS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 454SS »

Mulla oli yksi puola paskana ja oireet oli samanlaiset.
AstraGee
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja AstraGee »

Mulla on AstraG 2.0 -99, ruuhkassa ajaessa kun pikkusen lisää tai höllää kaasua niin nykii. Samoten auto ei vastaa kaasuun kovinkaan nopeesti, ihankun olisi väännön puutetta alemmilla kierroksilla.

Voiko johtua tuosta EGR:stä? Vai mikä voisi olla vikana...
*Ebanks*
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja *Ebanks* »

oma astra -98 rupesi nykimään välillä
2500-3000.. homma hoitui vaihtamalla tulpat.
marttikos
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja marttikos »

Kuulostaa tasan tarkkaan EGR:ltä. Sen voi itse testata irroittamalla alipaineletku EGR:n päästä ja tukkimalla sen tilapäisesti. Jos nykiminen loppuu, ei kun EGR:n vaihtoon.
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"
soppa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja soppa »

Niin missähän päin moottoria tuo EGR mahtaa sijaita tässä G astrassa?? Samat ongelmat täälläkin...
Astra G sport 2.0 16v
marttikos
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja marttikos »

On 2003-04-09 16:11, soppa wrote:
Niin missähän päin moottoria tuo EGR mahtaa sijaita tässä G astrassa?? Samat ongelmat täälläkin...
Vilkaise toisesta EGR mäkeen-topicista seuraava:

ham
'Agila'

--------------------------------------------------------------------------------
On erilaisia egr toteutuksia. Omassani on sähköisesti ohjattu. Sisään menee 5-johtoa ja systeemin päässä on solenoidi. Laitoin alkuperäisen tiivisteen tilalle reiättömän alumiinilevyn, tai oikeastaan solenoidin kohdalle piti jättää reikä, koska se oli ylempänä tiivistetasosta. Suljettu jokatapauksessa on ja moottori alkoi vääntämään erittäin pirteästi kaikilla kierroksilla. No tietäähän sen kun tuollainen ylimääräinen putputin sekoittaa imukanavien virtauksia. Auto on muuten Astra -99 1.6 8-venttiiliä. Onneksi on vielä paljon autoilijoita jotka eivät lue näitä sivuja ettei happosateet lisäänny kovin paljon.
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

Sanoivat mulle huollossa että ne puolat tekee sen nykimisen....mulla se puola meni kyllä kertaheitolla rikki eli kävi kahdella pytyllä. Haisi muuten auto aika saakelin pahalle kun se oli käynnissä =) Taisi olla uus puola jotain 300e jos en väärin muista. Sillon katosi kyllä vedot ihan totaallisesti.
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Voi tehot olla vähän kateissa jos käy kahdella :smile:

Ei muuten paljon kannata kattikonetta käyttää jos ei käy kaikilla neljällä. Tekee palamaton bensa aika höpöä katalysaattorille.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin