Calibran oikea hinta

Keskustelua Opeleista
artisti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja artisti »

Tumppi82 kirjoitti:
artisti kirjoitti:
Tumppi82 kirjoitti:Itse kävin viime kesänä hakemassa omaan Calikkaani hinta-arvion paikallisesta Opel-liikkeestä.
Hinnan kuullessani meinasi jalat lähteä alta. Luulin että myyjä pilailee, mutta kyllä hän taisi olla tosissaan.
Eli Opelin mukaan 100tkm ajetun turbo 4x4 Calibran hinta on reilu 1000€!!!!! Kyllä tuhat €!!
Itse en ole yhtään turboa siihen hintaan myynnissä nähnyt.

Tuon avokalikan vai?? ei helvetti :evil: Äiijä koitti tahallaam kepillä jäätä oisitko menny vipuun, tsiisus
parempi etten sano mitään :evil:
Jep jep. sama auto. Myyjä sanoi: "Onhan toi harvinaisuus ja siistissä kunnossa, mutta en näe hinnallisesti eroa sille onko se avo vai ei. ja onko se neli- tai etuveto. enkä edes sille että onko se turbo vai vapari. Jos toisit autosi tänne vaihdossa niin tarjoan 1300€. 1300€ on tällä hetkellä Calibran keskihinta" Eikä kukaan kuulemma turbo calikasta yli 1400€ maksa missään tilanteessa.
Vaikka aikomus ei missään vaiheessa ollut myydä autoa, vaan saada puolueeton hinta-arvio, niin silti poistuin liikkeestä ja äkkiä. Ja tämä hinta-arvio maksoi vielä 25€.
Just, mun mielestä ton hinta alkaa 1:llä ja siinä luvussa on 5 numeroo, jos joku myy mulle calibraa tonnilla niin mä ostan kaikki mitä tarjotaan

:lollis: :lollis:
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

mulla tuon -96 calikan hinta ollut tuo 6500e eikä ensimmäistäkään kysymystä/soittoa ole tullut vielä.. :( taitaa olla tota tarjontaa sen verran reilummin kun kysyntää nykyään :( nyt juuri laskin hintaa vielä hieman alkaa tosin menemään jo reippaasti persnetolle :D
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kyllähän 1000 on käypä hyvitys vaikkapa vaihdettaessa OPC vectraan ja samalla hinnoittelulla välirahaksi jäisi kutakuinkin 3000€ ;)
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Jos nyt puhumme calibran oikeasta hinnasta,niin silloin kannattanee katsoa mitä ne maksaa saksassa -> http://mobile.de/SIDgs8lPqZ0JicwdrYxCvX ... Search.y=8 .
Alle tonniin saa ostaa noin neljäkymmentä calikkaa...
Eriasia tietenkin on mitä niistä joutuu suomessa maksamaan.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Beeascona kirjoitti:Jos nyt puhumme calibran oikeasta hinnasta,niin silloin kannattanee katsoa mitä ne maksaa saksassa ->
Ja tietysti katsella niitä loppuunajettuja puhkiruosteisia 8v calikoita ja unohtaa tuo 4x4, C20LET ja avo kokonaan ;)

E: alle tonniin neljäkymmentä calibraa?

Jos 450€halvin,niin oman laskupään mukaan niitä saa 2 :roll:
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

TeBa kirjoitti:
Tarvii sanoo, että ton mallinen ratti on kyllä niin hirveen näkönen että, imo :roll:
Vaikka Calibrasta tykkäänkin,niin -97 malli ja vielä toi pyöriteltävä -80 luvun puhaltimen säädin... :o

Ja yleisesti,mitä tulee myymiseen,en ymmärrä näitä myyjiä jotka myy autojaan vuosikausia johtuen liian kovista pyynneistä.Ilo on molemminpuolinen niin ostaessa ja myydessä,kun hinta on valmiiksi kohdallaan ja kauppatavara ei kauaa vanhene käsissä.
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja calluman »

TJT kirjoitti:
Beeascona kirjoitti:Jos nyt puhumme calibran oikeasta hinnasta,niin silloin kannattanee katsoa mitä ne maksaa saksassa ->
Ja tietysti katsella niitä loppuunajettuja puhkiruosteisia 8v calikoita ja unohtaa tuo 4x4, C20LET ja avo kokonaan ;)

E: alle tonniin neljäkymmentä calibraa?

Jos 450€halvin,niin oman laskupään mukaan niitä saa 2 :roll:
Kaveri tarkotti varmaan että 40 calibraa oli alle tonnin hinnalla myynnissä. :wink:
Ehkä vielä joskus....
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Aika uskomaton tuo juttu tuosta hinnan määritelmästä merkkiliikkeessä. Minähän voisin käydä sieltä sitten ostamassa OPC-Vectran 1.6-litraisen hinnalla, vaikkapa vielä vm. -89:n mukaan, Vectra kuin Vectra, eihän se vaikuta hintaan mikä korimalli siinä on tai onko siinä 4 tai 6 pyttyä tai turboa tai ei eikä ikä ja vuosimallikaan. Vectra kuin Vectra. Sama hinta. Tonnilla pitäisi lähteä. Mielellään sitten saisi olla viistoperäinen ja -07-mallia ja kattoluukku myös pitäisi olla. Sehän ei myöskään vaikuta hintaan. Tonnilla koko auto. Ai eikö se toimikaan noin päin? Reilua?

Noille autokauppiaille jotka katsoo auton "arvon" puhtaasti mallinimen ja mahdollisesti vuosimallin perusteella pitäsi vielä vaihdossa ne kaikkein pahimmat ruostepommit tai huonosti kolarikorjatut kierot romut mutta ei yhtään hyvää yksilöä. Oikein harmittaa kun jotkut ihmiset tuuppaavat hyväkuntoisia siistejä autoja merkkiliikkeisiin vaihdossa käteisalennuksen suuruisella hyvityksellä eivätkä edes tajua mitä tekevät.

Mutta kyllä pitää olla jotain vajausta päässä jos joku heittää edes huonona vitsinä että avomallinen Calibra joka on huippuharvinainen "on samanarvoinen kuin mikä tahansa Calibra" tai että 1997 Last Edition on "sama" kuin joku "motorschade 1991 8v" mobile-de:ssä...

Itse olisin kyllä jättänyt sen 25 euroa maksamatta tuollaisesta avon hinta-arviosta ja sanonut että loukkauksista ei ole tapana maksaa tuohon suuntaan...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

aika naurettavaa pelleilyä kyllä merkkiliikkeestä. kuitenkin osaavat hinnoitella sitten myydessä auton kuin auton ja jopa sillai että saavat reilusti oikean hinnan yli.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Jarno
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tumppi82 kirjoitti:Itse kävin viime kesänä hakemassa omaan Calikkaani hinta-arvion paikallisesta Opel-liikkeestä.
Hinnan kuullessani meinasi jalat lähteä alta. Luulin että myyjä pilailee, mutta kyllä hän taisi olla tosissaan.
Eli Opelin mukaan 100tkm ajetun turbo 4x4 Calibran hinta on reilu 1000€!!!!! Kyllä tuhat €!!
Itse en ole yhtään turboa siihen hintaan myynnissä nähnyt.
Tumppi82 kirjoitti:Jep jep. sama auto. Myyjä sanoi: "Onhan toi harvinaisuus ja siistissä kunnossa, mutta en näe hinnallisesti eroa sille onko se avo vai ei. ja onko se neli- tai etuveto. enkä edes sille että onko se turbo vai vapari. Jos toisit autosi tänne vaihdossa niin tarjoan 1300€. 1300€ on tällä hetkellä Calibran keskihinta" Eikä kukaan kuulemma turbo calikasta yli 1400€ maksa missään tilanteessa.
Vaikka aikomus ei missään vaiheessa ollut myydä autoa, vaan saada puolueeton hinta-arvio, niin silti poistuin liikkeestä ja äkkiä. Ja tämä hinta-arvio maksoi vielä 25€.
Mun mielestä olisi reilua jos mainitsisit kyseisen autoliikkeen ja myyjän nimen joka kyseisen arvion teki.
Saitko kirjallisena? Jos sait niin senkin voisi skannata tänne näytille.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

ata kirjoitti: Itse olisin kyllä jättänyt sen 25 euroa maksamatta tuollaisesta avon hinta-arviosta
Nimenomaan,tyhjän saa pyytämättäkin... :no:
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Jarno kirjoitti: Mun mielestä olisi reilua jos mainitsisit kyseisen autoliikkeen ja myyjän nimen joka kyseisen arvion teki.
Saitko kirjallisena? Jos sait niin senkin voisi skannata tänne näytille.
Itse olen ollut jo pitkään sitä mieltä että käytettyjen autojen jobbarit eivät ole muutakuin hyväuskoisia ihmisiä hyväksikäyttäviä paskoja... heidän työnsä perustuu välistä vetämiseen, eikä mihinkään muuhun.

Samaa touhua näköjään merkkiliikkeessäkin: mitä röyhkeämmin kusettaa, sitä enemmän jää viivan alle.
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

MakeTku kirjoitti:Itse olen ollut jo pitkään sitä mieltä että käytettyjen autojen jobbarit eivät ole muutakuin hyväuskoisia ihmisiä hyväksikäyttäviä paskoja... heidän työnsä perustuu välistä vetämiseen, eikä mihinkään muuhun.
Noinhan tuo kauppiaan elämä menee yleisellä tasolla, osta halvalla ja myy voitolla. Ei se sen kummempaa ole. Voi yrittää myydä itsekin ns listahinnalla.

Jonkin verran pitää kyllä ihmetellä noiden Calibrojen myyjiä mitä erityisen erikoista he noissa autovanhuksissa näkevät, että niistä pitäisi maksaa yli vastaavan ikäisten esim Vectrojen? Autoliikkeissä ollaankin sitten jalat maassa, mikä näkyy hinnottelussa.
... saapa nähä...
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Vaan toisaalta joku 4x4 avoturbocalibra voi olla merkkiliikkeelle pikkuisen hankala myytävä. Valttia on farmari, vähän kilsoja ja ilmastointi, ehkä diesel. Nelivetoinen, kangaskattoinen urheiluauto on aika vaikea myytävä, enkä usko että liike haluaisi sitoa tuollaiseen kovinkaan paljoa rahaa. Ehkä siksi tuo tonnin tarjous, ettei tarvitse edes pelätä että suostuisit... Kyllä noille erikoisuuksille on ihan omat markkinapaikkansa, ja ne ei siis ole merkkiliikkeitä.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Astra2006 kirjoitti:[
Jonkin verran pitää kyllä ihmetellä noiden Calibrojen myyjiä mitä erityisen erikoista he noissa autovanhuksissa näkevät, että niistä pitäisi maksaa yli vastaavan ikäisten esim Vectrojen?
Vertaappa huviksesi samanikäisen turbocalibran ja turbovectran hintaa keskenään ;)
Vastaa Viestiin