kitin hionnasta

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
tero76
'Senator'
'Senator'

kitin hionnasta

Viesti Kirjoittaja tero76 »

Ongelmana on ollut nyt e-kadetin kaariprojektissa kuivahionta. En ole vetänyt vesissä ettei pelti kastu. 80 paperi on tukossa muutaman vedon jälkeen. Sitten se pitää puhaltaa puhtaaksi tai vaihtaa. Kittinä tänään joku bodysoft ( alle 7 euroa kilo), ja eilen paklan soft polyesterikitti, jolla myös samaa ongelmaa. Paperi on mirkan keltaista.

Onko tuo ongelma aina kuivahionnassa, vai onko nuo minun kitit paskoja? Pitäisikö hioa vielä karkeammalla? Lopuksi vetelin 240, mutta sekin tukkeutuu.

Suositelkaa muutenkin jotakin hieman helpommin hiottavaa ja järkevän hintaista polyesterikittiä.

Kuivumisajan pitäisi riittää ,koska kittaan ensin toisen puolen, sitten hion toisen puolen ja kittaan sen. Sitten taas hion ja kittaan toisen puolen jne.. Eli kuivaa minun tahdilla aina varmaan puoli tuntia.

En kyllä käsitä miten ammattimies vaihtaa kaaren maalauksineen muutamaan tuntiin. Mulla mennyt helmapelleissä ja takakaarissa ja muutamassa paikassa varmaan 40 tuntia, ja vielä vailla hiontamaalia ja maalia. No minä kyllä tinasin peltipinnat.
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Vaikuttaa silti et toi kitti ei kuiva ajoissa.. Onko kovetinta oikea määrä (2%) ja kunnolla sekoitettu? Myös ympäristön lämpö vaikuttaa ja halpiskittien ohjeajat ei nyt aina välttämättä pidä paikkansa..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Meneehän se paperi tukkoon,sille ei voi mitään.
Vesissä ei hiota kuin hiontaväri/vanha maali jos sen päälle vedetään,kittiä ei ainakaan minun mielestäni saa mennä kastelemaan...
Ammattimies sovittaa pellit niin hyvin ettei kittiä juurikaan tarvita,jos ollenkaan.
Ja jos liimaa niin ei vetele yhtään... :wink:
tero76
'Senator'
'Senator'

ZuGu kirjoitti:Vaikuttaa silti et toi kitti ei kuiva ajoissa.. Onko kovetinta oikea määrä (2%) ja kunnolla sekoitettu? Myös ympäristön lämpö vaikuttaa ja halpiskittien ohjeajat ei nyt aina välttämättä pidä paikkansa..
Voihan se tosiaan olla ettei kuiva, olen aika nuukasti kyllä kovetinta laittanut. Se paklan kitti ei kyllä yön kuivuttuaan kauheasti paperia tukkinut.

No mikä se olisi oikein hyvä kitti hioa kuivana?
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Ite olen käyttäny dinitrolin polyesterikittiä tai dinitrolin metallikittiä (metalu tuotenimeltään) jos nyt on ollu pakko kitata... Tiiä onko parasta mut kyl se ihan toimivaa tavaraa tuntu olevan. Itsehän käytän tinaa niin ettei tartte kitata (tai jos tarttee saa maalari hoitaa sen osan sit, yleensähän noi onki työhommia :roll: )
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
tero76
'Senator'
'Senator'

ZuGu kirjoitti:Ite olen käyttäny dinitrolin polyesterikittiä tai dinitrolin metallikittiä (metalu tuotenimeltään) jos nyt on ollu pakko kitata... Tiiä onko parasta mut kyl se ihan toimivaa tavaraa tuntu olevan. Itsehän käytän tinaa niin ettei tartte kitata (tai jos tarttee saa maalari hoitaa sen osan sit, yleensähän noi onki työhommia :roll: )
6010 pyrmoplast super soft

vai

6050 poly star?
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

6050 poly star
Vectra B2 2.0DTI -00
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Ensinnäkin osta automaalaamosta ihan oikeata hiomapaperia, niin yllätyt niiden erosta. Toisekseenkin, kannattaa ainakin tälläpäin myös ostaa kitti samasta paikasta, kun ammattilaiskittikin maksaa 8€ 2kg purkki. Hiomapaperi on muuten ollut kaikkein halvinta aina automaalaamossa :roll:
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
tero76
'Senator'
'Senator'

Ville kirjoitti:Ensinnäkin osta automaalaamosta ihan oikeata hiomapaperia, niin yllätyt niiden erosta. Toisekseenkin, kannattaa ainakin tälläpäin myös ostaa kitti samasta paikasta, kun ammattilaiskittikin maksaa 8€ 2kg purkki. Hiomapaperi on muuten ollut kaikkein halvinta aina automaalaamossa :roll:
Mirkan alumiinioksidipaperilla nyt hioin. Maksaa paikasta riippuen 0.5-1 €, eli melko kallista.
Linssu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Linssu »

Itse suosittelen Car Systemsin kittejä.
Ne on hyviä.
henkka.k
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja henkka.k »

Linssu kirjoitti:Itse suosittelen Car Systemsin kittejä.
Ne on hyviä.
kyllä. helppo levittää ja hyvä hioa..
*Ascona -84*
*Ascona -77*
rausku72
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja rausku72 »

henkka.k kirjoitti:
Ne on hyviä.
Täysin samaa mieltä!! :P Eikä ole kovin kallistakaan...
Erno
Meriva OPC(gas), Manta -74, Manta -72, Manta -77, vectra c 3.2.
tero76
'Senator'
'Senator'

rausku72 kirjoitti:
henkka.k kirjoitti:
Ne on hyviä.
Täysin samaa mieltä!! :P Eikä ole kovin kallistakaan...
No niin, kokeilin tuollaista car systemsin beige-kittiä, näköjään ei osaa edes Juhannusaattona olla roppaamatta..

Helvetin hyvä kitti. Kovettui nopeasti, nopea hioa, ja ei tukkinut satasta paperia yhtään.

Hintaa oli 2 kiloa 18,50 euroa, mutta mielummin tuosta pari euroa enemmän maksaa, kuin vaihtaa paperia muutaman minuutin välein. Lisäksi kitti levittyi hyvin, ja levitysaika oli kuitenkin riittävä.

Ei voi mielestäni verrata noihin paklaan ja soudalin.
Vastaa Viestiin