c20let pölläyttelee
c20let pölläyttelee
joo mistähän mahtaisi johtua kun c20let tupruttelee välillä sinistä savua. yleensä tämä tapahtuu kun on ajanut jonkunaikaa ja jättää auton tyhjäkäynnille niin muutaman minuutin päässtä alkaa tupruttamaan mutta häviää kun nostaa hetkeksi kierroksia. muuten kone toimii loistavasti ja tehot tallella. voisko liittyä jotenkin turboon??
Merkit viittaa tosiaan turboon.. Suosittelen huoltopaikaksi hevosvoima.com:ia, edullinen ja asiakaspalvelu kohdillaan.
Mulla makso huolto 100eur kun purin turbon itse, uus akseli 210eur ja korjaussarja 80eur. Seuraavaks halvimmassa paikassa olis maksanu yli tuplaten.
Mulla makso huolto 100eur kun purin turbon itse, uus akseli 210eur ja korjaussarja 80eur. Seuraavaks halvimmassa paikassa olis maksanu yli tuplaten.
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Täysin atomeiksi koko turbo. Jotkin mutterit oli hankalia avata, sijainnin ja ajansaatossa kiinni jumahtamisen takia = vei iteltä paljon aikaa. En tosin suosittele purkua itse, jos ei tiedä mitä on tekemässä koska tällöin esim. akseli saattaa vääntyä. (Mulla se oli muutenkin paskana laakereitten kohdalta, ettei ollut väliä) Veikkaisin että 50-100eur säästin.. Jos kuitenkin purat itse, niin kannattaa muistaa merkitä missä asennossa laakeripesä ja kompressorikotelo on ettei käy niin kuin mulle, eli joutu viel moneen kertaa asetelemaan ja mallailemaan pakosarjan takaisin kiinnityksen jälkeen.
Paras vaihtoehto siis kun lähetät koko paketin huoltoon. Itellä oli/on vaan budjetti niin tiukilla (opiskelija) et on pakko jossain säästää.
Paras vaihtoehto siis kun lähetät koko paketin huoltoon. Itellä oli/on vaan budjetti niin tiukilla (opiskelija) et on pakko jossain säästää.
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Re: c20let pölläyttelee
Onkohan tuota liikkeellä?calicha92 kirjoitti:joo mistähän mahtaisi johtua kun c20let tupruttelee välillä sinistä savua. yleensä tämä tapahtuu kun on ajanut jonkunaikaa ja jättää auton tyhjäkäynnille niin muutaman minuutin päässtä alkaa tupruttamaan mutta häviää kun nostaa hetkeksi kierroksia. muuten kone toimii loistavasti ja tehot tallella. voisko liittyä jotenkin turboon??
Oma teki tänään saman tempun ja on tehnyt sen kerran ennenki.
No jospa saisi nyt inspiksen vaihtaa tuon ahtimen, ku uusi ahdin on jo pari kuukautta odottanut paikalleen pääsyä.
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
LETissä pölläyttelyä aiheuttaa myös huohotuksen mukana välijäähdyttimeen/ahtoputkistoon kulkeutuva öljy. Kannattaa tsekata ainakin ahtoputket/letkut ennen imusarjaa, yleensä sisältä ihan öljyssä->coolerin putsaus.
Erillisen dumpin asennuksen jälkeen konehuoneen putsauskin kuului lähes normi toimenpiteisiin
Erillisen dumpin asennuksen jälkeen konehuoneen putsauskin kuului lähes normi toimenpiteisiin
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
tähä ei varmaan kuulunu tasapainotusta?K2Ri kirjoitti:Merkit viittaa tosiaan turboon.. Suosittelen huoltopaikaksi hevosvoima.com:ia, edullinen ja asiakaspalvelu kohdillaan.
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
"kalikan raato ja 1.5bar"
Hintaan sisältyi tasapainotus!JaneZki kirjoitti:tähä ei varmaan kuulunu tasapainotusta?K2Ri kirjoitti:Merkit viittaa tosiaan turboon.. Suosittelen huoltopaikaksi hevosvoima.com:ia, edullinen ja asiakaspalvelu kohdillaan.
Hinnat varmasti riippuu ihan turboyksilöstä, joten ei tuo varmaan mikään vakiohinta ole kkk16:sen huollolle. Sanoin ettei huollolla ole mitään kiirettä, eli tee silloin ku ehit. Pari-kolme kuukauttahan ahdin siellä ehti olla, mutta lopputulos erinomainen. Just tuli rykästyä Calilla ekat vedot ja kyllä lähtee!
Onpa kallis...ananias kirjoitti:Finturbolla huolto 380 euroa sisältää työt, tiivisteet ja laakerit useimpiin malleihin. ne ainakin tasapainottaa samaan hintaan. En ainakaan itse laittaisi turboa paikalleen mitä ei ole
tasapainotettu.
Kyllähän sinne väkisinkin öljyä jonkin verran kertyy ehjälläkin ahtimella. Tosin, jos turbon laakerit on väljät, niin silloin kertyy enemmän? Ja ei tuo nyt terveeltä koneelta kuulosta, jos SINISTÄ savua pölläyttelee.vectraTBO kirjoitti:LETissä pölläyttelyä aiheuttaa myös huohotuksen mukana välijäähdyttimeen/ahtoputkistoon kulkeutuva öljy. Kannattaa tsekata ainakin ahtoputket/letkut ennen imusarjaa, yleensä sisältä ihan öljyssä->coolerin putsaus.
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

BMW e46 ///M3 Cabrio '01

No mun ahdin oli/on on UUSI joten tuskin siinä mitään vikaa oli, nykyisin eri ahtimella ei ongelmaa ole kun alkuperäinen turbon huohotus on poistettu. Isommilla ahdoilla tuo ongelma vain lisääntyy...K2Ri kirjoitti:Kyllähän sinne väkisinkin öljyä jonkin verran kertyy ehjälläkin ahtimella. Tosin, jos turbon laakerit on väljät, niin silloin kertyy enemmän? Ja ei tuo nyt terveeltä koneelta kuulosta, jos SINISTÄ savua pölläyttelee.vectraTBO kirjoitti:LETissä pölläyttelyä aiheuttaa myös huohotuksen mukana välijäähdyttimeen/ahtoputkistoon kulkeutuva öljy. Kannattaa tsekata ainakin ahtoputket/letkut ennen imusarjaa, yleensä sisältä ihan öljyssä->coolerin putsaus.
Tottakai väljällä ahtimella öljyä kertyy enemmän mutta tämä nyt oli vain yksi vaihtoehto
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Niin ja sitten tietenkin calicha92, katoppa tuleeko turbon seudulta savua tai kuuntele jos turbo viheltää ajaessa. Pelkästä öljynmäärästä ahtoputkissa mitään johtopäätöksiä kannata siis vetää ja ei ne sieltä pakoputkistoon sinisenä savuna tule. Tosin jos ahtimella on jo ajettu paljon, niin huolto on suositeltavaa joka tapauksessa. Se on kuitenkin paras vaihtoehto saada "lisää" tehoa, turbo kun sisältää herkkiä ja kuluvia osia. 100tkm on suositeltu huoltoväli Tunexinkin sivuilla.
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

BMW e46 ///M3 Cabrio '01