Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
heh heh. Mulla oli kadetissa vähän aikaa sitte samaa vikaa.Nelosvaihteella jaksoi nipin napin satasta kulkea ja auton alta kuului outoa suhinaa. "korjasin" asian siten että hehkutin moottoritiellä kolmosella kaasu pohjassa. Vähän matkaa ku vinguttelin niin paikat aukes ja suhina loppu. Liekkö ollut katissa sisukset poikittain?. En ota vastuuta mahdollisista moottorivaurioista
Tarkista äänenvaimennin, ettei ole päässeet villat tukkimaan vaimenninta. Minulle on käynyt niin kaksi kertaa, ja ekalla kerralla sai tosissaan etsiä vikaa, ennen kuin löytyi.
Peuhu kirjoitti:Tarkista äänenvaimennin, ettei ole päässeet villat tukkimaan vaimenninta. Minulle on käynyt niin kaksi kertaa, ja ekalla kerralla sai tosissaan etsiä vikaa, ennen kuin löytyi.
Oletko jo tarkistanut tuon pakopuolen? Jos putket on tukossa niin kone ei tosiaan kierrä kuin vaivoin joku 3000, mutta selkeästi ei ota mikään rajoitin vastaan niin kuin safemodessa vaan meno vain hyytyy eikä kone kierrä. Vika korostuu mitä enemmän nopeus kasvaa -> pakokaasua syntyy enemmän. Samalla siihen voi liittyä hieman erikoiset, pörisevät tms ja muutenkin voimakkaammat pakoäänet.
jos se käy tasaisesti ja kaikille niin tuskin. ja tosiaan haverickyä lainaten mee tutkiin niitä vikoja äläkä arvo turhaan.
putken tukkoisuus helppo todeta, irroitat joltakin laipalta putkee ja kokeilet.