Turbo Calibrassa kansipahvivaurio
Ja hyvä tuuri auton kanssa jatkuu..
Ensinhän olin siirtämässä autoa siirtokilvillä, kun perääni ajoi Grand Cherokee. Auto seisoi Länsi-autolla kuukauden korjattavana, koska maalia ei kuulunut Saksasta.
Nyt sitten keskiviikkona hain auton sieltä ja eilen aamulla heitin sen Pohjois-Helsingin autoon huollettavaksi. Siinä sitten normaaleitten öljyn vaihtojen jälkeen flektin toimintaa ihmeteltäessä korjaajat löysivät flektin anturin piuhat umpion ja puskurin välistä puristuksista. Kävi ilmi, että flektin anturi kyllä toimi, mutta sakemannit eivät olleet kiinnittäneet piuhoja. Fiksuja jätkiä.. Itse olin kyllä ajellut autolla niin, että flekti pyöri kokoajan.
Nyt flekti lähtee 103:ssa asteessa mukaan niinkuin pitääkin, mutta samalla kone jo keittää. Asiaa lisää tutkittuaan, tulivat siihen tulokseen, että koneessa on kansipahvi vaurioitunut.
Ja kun siihen samalla vaihdetaan jakopäänhihna ja vesipumppu, niin kustannusarvio on n. 800euroa. Plus sitten nuo käsijarrun säädöt ja öljyjen vaihdot, jotka jo aiemmin teetätin.
Ainoa hyvä asia on, että lupasivat auton ensi perjantaiksi takaisin.
Ensinhän olin siirtämässä autoa siirtokilvillä, kun perääni ajoi Grand Cherokee. Auto seisoi Länsi-autolla kuukauden korjattavana, koska maalia ei kuulunut Saksasta.
Nyt sitten keskiviikkona hain auton sieltä ja eilen aamulla heitin sen Pohjois-Helsingin autoon huollettavaksi. Siinä sitten normaaleitten öljyn vaihtojen jälkeen flektin toimintaa ihmeteltäessä korjaajat löysivät flektin anturin piuhat umpion ja puskurin välistä puristuksista. Kävi ilmi, että flektin anturi kyllä toimi, mutta sakemannit eivät olleet kiinnittäneet piuhoja. Fiksuja jätkiä.. Itse olin kyllä ajellut autolla niin, että flekti pyöri kokoajan.
Nyt flekti lähtee 103:ssa asteessa mukaan niinkuin pitääkin, mutta samalla kone jo keittää. Asiaa lisää tutkittuaan, tulivat siihen tulokseen, että koneessa on kansipahvi vaurioitunut.
Ja kun siihen samalla vaihdetaan jakopäänhihna ja vesipumppu, niin kustannusarvio on n. 800euroa. Plus sitten nuo käsijarrun säädöt ja öljyjen vaihdot, jotka jo aiemmin teetätin.
Ainoa hyvä asia on, että lupasivat auton ensi perjantaiksi takaisin.
-
Topah76
- 'Senator'

Voihan siihen olla useita syitä. Halvin syy voisi olla, että paisuntasäiliön korkki ei toimi? Tai siis jos ovat jo mitanneet pakokaasut nesteistä ja selvästi näyttää, että kansipahvi vuotaa, niin ei muutakuin rempalla kuntoon. Onko vuotanut nesteitä pois? Vesipumppu esim. voi vuotaa ja olla rikki.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Topah76 on 2003-04-11 10:59 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Topah76 on 2003-04-11 10:59 ]</font>
Joo mitanneet ovat, ja siltä näyttää että vuotais. Sit siinä on pientä öljyvuotoa virranjakajan kyljessä, ni tuleepahan sekin kuntoon.
edit: maalipinnasta tuli muuten tosi hyvä. Ei huomaa mitään, että on jälkeenpäin perä maalattu.
<font size=-1>[ This Message was edited by: sauli on 2003-04-11 11:26 ]</font>
edit: maalipinnasta tuli muuten tosi hyvä. Ei huomaa mitään, että on jälkeenpäin perä maalattu.
<font size=-1>[ This Message was edited by: sauli on 2003-04-11 11:26 ]</font>
-
Topah76
- 'Senator'

Juu tosiaan. 500 euroa maksimissaan kannattaa maksaa noista osista/työstä. Pyydä erillinen erittely hinnoista ja työstä, eli mistä ne saa sen 800 euroa kasaan? Kun kansipahvi vaihdetaan, ni ton jakohihnan vaihto käy heittämällä, eli aikaa siinä ei ainakaan kulu. Jos tosiaan 800 euroa maksaa, ni on kyllä aivan liikaa. Kusettavat sua. Osta vaikka itse osat ja kysy, mitä maksaa työ? Ne lisää varmasti extrahintaa osiinkin. Luulisin, et aikaa menevän jotain 6 tuntia, jos ovat osaavia, kuten sanoit. Työn hintana joku 250 euroa olisi oikea suunta. Soita vaikkapa eurotuontiin, mitä maksaa alkuperäisosat 02-2539971. Tuolta saa halvalla.
Eli kannattaa ottaa selvää hinnat ja itse en ainakaan ottais muutamaa sataa euroa takkiin. Mieluummin pistän rahat muualle.
Eli kannattaa ottaa selvää hinnat ja itse en ainakaan ottais muutamaa sataa euroa takkiin. Mieluummin pistän rahat muualle.
Ja kannattas varmaan kysyä mitä Tunex ottaa remontista. Tuntemus turbo-Opeleista on varmaan kumminkin vähän eri luokkaa kun Pohjois-Helsingin autossa.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Pohjois-Helsingin autossa tulee jakopään osille ja vesipumpulle hintaa niiden tarjouksen mukaan 255 + jäähdytin nesteet. Siihen vielä kansipahvi ja kannenpultit niin jää työn osuudeksi palttiarallaa 450-500 euroo. Osina käytetään alkuperäisosia. Jokainen voi sit laskea siitä että onko halpa voi ei...