Ilmastointi ei puhalla kylmää

Keskustelua ilmastoinnista ja lämmistyslaitteistosta sekä niihen liittyvistä ongelmista.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuo tippuva vesi kuuluu asiaan ilmastoinnin toimiessa.
Sisäilmasta kondensoituu vettä höyrystinkennon pinnalle ja siitä se sitten valuu auton ulkopuolelle poistoletkua pitkin.
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Mulla rupesi ilmastointi nyt toimimaan.Käytin ilmastointihuollossa autoa ja oli joku kontaktihäiriö kompuran käämin kelassa.Nyt puhaltaa kylmää kuten kuuluu.Kiitos muuten Javetronin pojille kuopioon..
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
boomerang
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja boomerang »

Voi prkl.. Käytin tänään Autofit:ssä ilmastointihuollossa ja tulos oli se, että kompura on rikki. En muista ihan tarkkaan mikä osa kompurasta oli rikki, mutta oisko ollut joku magneettikytkin yms. Sanoivat kuitenkin, että koko kompura on vaihdettava. Kompuroita on 2 mallia, toinen vähän kalliimpi - osaako joku sanoa mitä näissä on eroa? Autona siis Astra G, 2001, 1.8.

ps. Sinänsä harmittaa kun olivat kuitenkin tehneet ns. ilmastoinninhuollon ja kennon puhdistuksen, joka tuli töinneen maksamaan 145e. Itse sain tarjouksen kompuran vaihdosta töineen 617e - onko OK hinta?
- I give law a bad name
pasi1975
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja pasi1975 »

Itselläni omppu työntää kylmää, mutta kun kone lämpiää ja 90-> niin menee pois päältä... Flektit kyllä pelittää... Auto seissyt 6v joten olisko kennot tukossa pölystä... B omega 2.5 -95

Onko ilmastoinnisssa joku lämpö katkaisin ?
Taas kerran sortunut ooppeliin... :(
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

boomerang kirjoitti:Voi prkl.. Käytin tänään Autofit:ssä ilmastointihuollossa ja tulos oli se, että kompura on rikki. En muista ihan tarkkaan mikä osa kompurasta oli rikki, mutta oisko ollut joku magneettikytkin yms. Sanoivat kuitenkin, että koko kompura on vaihdettava. Kompuroita on 2 mallia, toinen vähän kalliimpi - osaako joku sanoa mitä näissä on eroa? Autona siis Astra G, 2001, 1.8.

ps. Sinänsä harmittaa kun olivat kuitenkin tehneet ns. ilmastoinninhuollon ja kennon puhdistuksen, joka tuli töinneen maksamaan 145e. Itse sain tarjouksen kompuran vaihdosta töineen 617e - onko OK hinta?

Vituttaa.. :evil:
Mulle vaihdettiin viime kesänä tuo magneettikytkin. Hain osan itse ooppelilta, maksoi reilu 100e.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

noniin, lauhdutinhan sieltä vuotaa. Ihanaa tämä rahanmeno.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

boomerang kirjoitti:Voi prkl.. Käytin tänään Autofit:ssä ilmastointihuollossa ja tulos oli se, että kompura on rikki. En muista ihan tarkkaan mikä osa kompurasta oli rikki, mutta oisko ollut joku magneettikytkin yms. Sanoivat kuitenkin, että koko kompura on vaihdettava. Kompuroita on 2 mallia, toinen vähän kalliimpi - osaako joku sanoa mitä näissä on eroa? Autona siis Astra G, 2001, 1.8.

Vituttaa.. :evil:
Sen oikean kompuran ne näkee auton runkonumeron perusteella. Puolen päivän työ se kompuran vaihto ainakin vectraan. Kompura maksaa sen 490e ainakin vectraan joka lie kaikissa muissakin lähes sama. Perjantaina ois oma aika opelille, kompuran vaihtoon.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Noniin, omalta osalta homma etenee pikkuhiljaa. Nyt lauhdutin vaihdettu. Vielä aineet sisään.
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Omakin rupes toimimaan vihdoin kun vaihtoivat huollossa kompuran. Jospa se kesän taas toimis :lol: , vettä lorottaa alle eli kai se asiaan kuuluu.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Nytpä se oma ilmastointi ei sitten toiminut enää tänään.Vituttaa tommonen kun on sovittu firman kanssa kelan vaihdosta ja vaan putsataan liittimet ja pari päivää ilmastointi toimii.Tänään sitten lakkasi yhtäkkiä taas ilmastointi pelittämästä.Voi vittu tätä vitutusta.Tulisi edes tilaamani alusta ja kartiofiltteri niin saisi muuta fiksattavaa ku tuo helvetin ilmastoinnin murheenkryyni. :evil:
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Tässä ainakin pk-seutulaisille varteenotettava paikka, jos täytyy ilmastointia huollattaa.
http://www.autoilmastointi.fi/ Laitteet ovat uudet, mutta tilat eivät ole kummoiset. Ehkä siksi hintakin on edullinen.

Kävin tänään itse astran täytättämässä.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Altti450 kirjoitti:Tässä ainakin pk-seutulaisille varteenotettava paikka, jos täytyy ilmastointia huollattaa.
http://www.autoilmastointi.fi/ Laitteet ovat uudet, mutta tilat eivät ole kummoiset. Ehkä siksi hintakin on edullinen.

Tai sitten OCF jäsenille hyvä vaihtoehto http://www.ac-carsystems.fi/ ;)
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

TJT kirjoitti:
Altti450 kirjoitti:Tässä ainakin pk-seutulaisille varteenotettava paikka, jos täytyy ilmastointia huollattaa.

Tai sitten OCF jäsenille hyvä vaihtoehto http://www.ac-carsystems.fi/ ;)
Viime kesänä huollatin jaccella, mutta ocf-rabatin kanssa jäi vielä kalliimmaksi kuin tuo toinen.
hietsu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja hietsu »

-Tsiigaapas toi kuitti mikä oli mun autossa kun ostin, oli muka ilmastointi laitettu kuntoon, vi**t se mitään toimi!!! http://koti.phnet.fi/hietsu/ On ilmeisesti tosi hämärä mesta... 8)

Ensinnäkin: Auto B-vectra EI C!
Toiseksi: Miksi järjestelmästä ei ole tullut YHTÄÄN ainetta pois???
Kolmanneksi:
Järjestelmä tiivis, nyt jo tosin tyhjä... (Eikä oo kauaa kun on muka tuolla ollut)
Neljänneksi: kaikki olennainen tieto millä yksilöidään että just MUN auto on siellä ollut puuttuu!

Yhteenvetona: EN ITSE MENE, ENKÄ IKINÄ SUOSITTELE MUILLEKAAN!!! Sen verran hyvä pulju.
Ton Jaccen puljuun vaan! Sain jo sen verran hyvi' "tipsejä" että tais vika jo löytyä ihan kotikonsteillakin, eli vuotava huoltoventtiili.
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

hietsu kirjoitti:

-Tsiigaapas toi kuitti mikä oli mun autossa kun ostin, oli muka ilmastointi laitettu kuntoon, vi**t se mitään toimi!!! http://koti.phnet.fi/hietsu/ On ilmeisesti tosi hämärä mesta... 8)

Ensinnäkin: Auto B-vectra EI C!
Toiseksi: Miksi järjestelmästä ei ole tullut YHTÄÄN ainetta pois???
Kolmanneksi:
Järjestelmä tiivis, nyt jo tosin tyhjä... (Eikä oo kauaa kun on muka tuolla ollut)
Neljänneksi: kaikki olennainen tieto millä yksilöidään että just MUN auto on siellä ollut puuttuu!

Yhteenvetona: EN ITSE MENE, ENKÄ IKINÄ SUOSITTELE MUILLEKAAN!!! Sen verran hyvä pulju.
Ton Jaccen puljuun vaan! Sain jo sen verran hyvi' "tipsejä" että tais vika jo löytyä ihan kotikonsteillakin, eli vuotava huoltoventtiili.
Njoo, siis laitteellehan syötetään auton malli, jotta laite osaa täyttää oikean ainemäärän. Kuitin mukaan ilmastointisi on ollut tyhjää täynnä ja täytetty. Käytitkö itse vai ostitko auton tuon jälkeen?
Joku jobbarihan on voinut käyttää ties mitä autoa tuolla. Eihän se heidän vikansa ole?
Itse käytin ja tyytyväinen lopputulokseen. Ac-carsystemsissäkin käyttänyt ja tyytyväinen siihenkin. Nyt vain en raaskinyt laittaa läjää rahaa kiinni ilmastointiin, joten 'tein itse ja säästin' :lol:
Vastaa Viestiin