Ruosteenestokäsittelyn tekeminen itse. Aineet, välineet?
Ruosteenestokäsittelyn tekeminen itse. Aineet, välineet?
Jospa sitä pihinä miehenä yrittäisi itse ruostesuojata tuon nykyisen vankkurin...
Alustavasti ideana on pestä alusta painepesurin, harjan ja liuotinpesuaineen kanssa huolella, antaa kuivua useampi päivä kesäsäässä ja tämän jälkeen käydä pohja, pyöränkaaret, ovet yms. läpi kotelosuojalla ja tämän kuivuttua vetää pohjaan alustamassa. Tietenkin pienet pintaruosteet raavitaan pois ennen käsittelyä ja mahdollisesti ruosteenestopohjamaalia päälle.
Hyviä/huonoja kokemuksia eri valmistajien myrkyistä? Tectyl, Dinitrol jne.
Millä mahtaisi onnistua kontinpohjaan ja pyöränkaariin hieman tavallista paksumpi kerros mömmöä, jotta saisi vähän melua vaimennettua? Onnistuuko ihan useammalla kerroksella massaa? Vai sivelläänkö pakkelilastalla paksua massaa?
Entä välineet, normaali massaruisku pullokiinnikkeellä varmaankin riittää? Lisäksi ahtaampiin paikkoihin paukkupullosta pillillä kotelosuojaa?
Kokemuksia vastaavista projekteista... Kannattaako suosiolla maksaa se 500-700€ ammattilaiselle, vai onnistuuko helposti amatööriltäkin?
Alustavasti ideana on pestä alusta painepesurin, harjan ja liuotinpesuaineen kanssa huolella, antaa kuivua useampi päivä kesäsäässä ja tämän jälkeen käydä pohja, pyöränkaaret, ovet yms. läpi kotelosuojalla ja tämän kuivuttua vetää pohjaan alustamassa. Tietenkin pienet pintaruosteet raavitaan pois ennen käsittelyä ja mahdollisesti ruosteenestopohjamaalia päälle.
Hyviä/huonoja kokemuksia eri valmistajien myrkyistä? Tectyl, Dinitrol jne.
Millä mahtaisi onnistua kontinpohjaan ja pyöränkaariin hieman tavallista paksumpi kerros mömmöä, jotta saisi vähän melua vaimennettua? Onnistuuko ihan useammalla kerroksella massaa? Vai sivelläänkö pakkelilastalla paksua massaa?
Entä välineet, normaali massaruisku pullokiinnikkeellä varmaankin riittää? Lisäksi ahtaampiin paikkoihin paukkupullosta pillillä kotelosuojaa?
Kokemuksia vastaavista projekteista... Kannattaako suosiolla maksaa se 500-700€ ammattilaiselle, vai onnistuuko helposti amatööriltäkin?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Tässä ohjeita: http://wwwold.sealco.fi/itsekorroosio.htm
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Re: Ruosteenestokäsittelyn tekeminen itse. Aineet, välineet?
Onnistuuhan se vallan hyvin itsetehtynäkin.Ahnuld kirjoitti:Kokemuksia vastaavista projekteista... Kannattaako suosiolla maksaa se 500-700€ ammattilaiselle, vai onnistuuko helposti amatööriltäkin?
Välineiksi tarvii: kompura, massaruisku, tunkki, pukit, koko naaman peittävä suojamaski ja vaatteet jotka voi heittää menemään homman jälkeen (sis. pipo ja hanskat). Tärpättiä puhdisteluihin (mm. maskia saa putsata useamman kerran) ja useampi hesari + maalarinteippiä pintapeltien, jarrujen ym. suojaamiseen. Suojaamisesta ei kannata tinkiä, on nimittäin huomattavasti kivempaa hommaa kuin massapisaroiden/sumun putsaaminen jälkikäteen jokapuolelta autoa. Ja porakone + koritulppia on hyvä olla jos koteloissa ei ole ennestään reikiä.
Kotelosuoja-ainetta tarvii ehkä noin 3 tölkkiä ja massaa 1-2 riippuen massaako koko pohjan vai vain helma- + pyöränkotelot. Jos massaa myös akselistot (en ikinä tekisi omalle autolle) niin sitten vielä yksi tölkki lisää ainakin massaa.
Kyllä sen kerran (sisukkaimmat pari kertaa) tekee itse; seuraavilla kerroilla maksaa ihan mielellään sen 500 euroa "ammattilaiselle"
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Hulluko oot?Simo kirjoitti:Kyllä sen kerran (sisukkaimmat pari kertaa) tekee itse; seuraavilla kerroilla maksaa ihan mielellään sen 500 euroa "ammattilaiselle"
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
mustapilvi
- 'Admiral'

Helppoa hommaa tuo ruostesuojaus
Autot ovat niin peijakkaan kalliita, että kyllä kannattaa pitää huolta. Jos itse malttaa opetella saattaa hyvinkin olla kohta ammattitasoa. Eipä silti. Se ammattilaisten tasokaan ei aina ole kovin vakuuttava.
Kun muutamia autoja nuorena pilasin, huomasin pari juttua tästä ruostesuojauksesta.
Ruosteelta suojaa, etenkin alustassa, maali. Sen maalin laatu on ratkaiseva. Sinkkipignentti, vai mikä lienee, tekee toiset maalit suojaaviksi. En ole saanut selville mikä se taika on. Pelkkä ruiskutettava painepullo sinkki sprey on sellaisenaankin toimiva. Vielä jos kestävämmän maalin sen päälle puhaltaa, niin pysyy paremmin.
Alustamassa (ja tarkoitan bitumimassaa, näistä uusista muoveista en tiedä mitään) sitten suojaa sen ruostesuojatun pohjan kulutusta vastaan. Jos jossain kohdassa massaus on ehjä 30 vuotiaassa autonpohjassa, sen alta löytyy todnäk. ehjä maalattu pelti. Siksi ei kannata kovin hanakasti raapia pois hyviä massauksia. Tarkistus vaan ja irronneet paikat uusiksi. Niiden alla useimmiten on myös ruostetta.
Auton saa hyvin pidettyä ruosteettomana vuosikymmeniä, kun kerran kesässä ruiskuttaa kunnon kompuralla dinitrolia kaikkiin koteloihin. Myös ovien alakotelot pitää muistaa. Ovista, ja muistakin umpikoteloista, pitää varmistaa, että vedenpoistoreiät ovat auki ja liimata kunnolla höyrysulkumuovit takaisin. Muuten tulee talvella vaikeuksia jäätyneiden lukkojen takia.
Ainakin Corsassa oli uudesta asti pohjassa sellaset pitkittäiset U-palkit sisäpuolelta täysin massaamatta. Maali sielläkin esti ruosteen ja mikäli halkeamia olisi ollut, sinne joka kesä ruiskutettu dinitrol olisi sen pidellyt seuraavaan kesään, muttei varmaan pitemmälle. Muoviset sisälokasuojat oli kinnitetty niin tökerösti, että peltiruuvien ympärillä oli jo ruosterenkat. Puhtaaksi vaan ja spreysinkkiä peltiin, massaa päälle ja ruuvi takasin.
Niin sottasta hommaa se ei ole ollut etteikö itse tekisi. Aineetkin ovat niin kalliita ettei niitä kannata jokapaikkaan roiskia. Mummolan pihanurmella pari tuntia haalarit päällä, eikä mitään todistusaineistoa jää paikalle. Paksunpuoleiset lankunpätkät pyörien eteen ja ajamalla niiden päälle. Ei siinä mitään nostureita tarvita. Kunnon lampun valossa pitää tarkistaa se massaus joka kolosta. Jos se on kunnolla kerran tehty, ei sitä uusia tarvitse. Paikata vaan.
Alustan pesu kuitenkin on sellanen savotta, että siihen pitää olla kunnon paikka ja vehkeet. Muuten siitä ruostesuojauksesta tulee susi. Sittenkin sinne jää koloihin kivettynyttä kuraa, joka säilöö ruostetta. Ne täytyy rassata tylpällä työkalulla puhtaaksi ja tarkastaa.
Massauksen ruiskuttaminen entisen päälle saattaa vain pahentaa tilannetta. Se nimittäin pehmentää alle jäänyttä vanhaa ja saa aikaan vesitaskun. Eikä sellasta menetelmää ole, jolla entinen massa täysin poistetaan.
Siis joka kesä massauksen ja maalauksen tarkastus ja korjaus ja kotelosuojan ruiskutus. Muutama työtunti haalareissa ja kravatti kaulassa. Ja työmies on palkkansa ansainnut.
UGH
Kun muutamia autoja nuorena pilasin, huomasin pari juttua tästä ruostesuojauksesta.
Ruosteelta suojaa, etenkin alustassa, maali. Sen maalin laatu on ratkaiseva. Sinkkipignentti, vai mikä lienee, tekee toiset maalit suojaaviksi. En ole saanut selville mikä se taika on. Pelkkä ruiskutettava painepullo sinkki sprey on sellaisenaankin toimiva. Vielä jos kestävämmän maalin sen päälle puhaltaa, niin pysyy paremmin.
Alustamassa (ja tarkoitan bitumimassaa, näistä uusista muoveista en tiedä mitään) sitten suojaa sen ruostesuojatun pohjan kulutusta vastaan. Jos jossain kohdassa massaus on ehjä 30 vuotiaassa autonpohjassa, sen alta löytyy todnäk. ehjä maalattu pelti. Siksi ei kannata kovin hanakasti raapia pois hyviä massauksia. Tarkistus vaan ja irronneet paikat uusiksi. Niiden alla useimmiten on myös ruostetta.
Auton saa hyvin pidettyä ruosteettomana vuosikymmeniä, kun kerran kesässä ruiskuttaa kunnon kompuralla dinitrolia kaikkiin koteloihin. Myös ovien alakotelot pitää muistaa. Ovista, ja muistakin umpikoteloista, pitää varmistaa, että vedenpoistoreiät ovat auki ja liimata kunnolla höyrysulkumuovit takaisin. Muuten tulee talvella vaikeuksia jäätyneiden lukkojen takia.
Ainakin Corsassa oli uudesta asti pohjassa sellaset pitkittäiset U-palkit sisäpuolelta täysin massaamatta. Maali sielläkin esti ruosteen ja mikäli halkeamia olisi ollut, sinne joka kesä ruiskutettu dinitrol olisi sen pidellyt seuraavaan kesään, muttei varmaan pitemmälle. Muoviset sisälokasuojat oli kinnitetty niin tökerösti, että peltiruuvien ympärillä oli jo ruosterenkat. Puhtaaksi vaan ja spreysinkkiä peltiin, massaa päälle ja ruuvi takasin.
Niin sottasta hommaa se ei ole ollut etteikö itse tekisi. Aineetkin ovat niin kalliita ettei niitä kannata jokapaikkaan roiskia. Mummolan pihanurmella pari tuntia haalarit päällä, eikä mitään todistusaineistoa jää paikalle. Paksunpuoleiset lankunpätkät pyörien eteen ja ajamalla niiden päälle. Ei siinä mitään nostureita tarvita. Kunnon lampun valossa pitää tarkistaa se massaus joka kolosta. Jos se on kunnolla kerran tehty, ei sitä uusia tarvitse. Paikata vaan.
Alustan pesu kuitenkin on sellanen savotta, että siihen pitää olla kunnon paikka ja vehkeet. Muuten siitä ruostesuojauksesta tulee susi. Sittenkin sinne jää koloihin kivettynyttä kuraa, joka säilöö ruostetta. Ne täytyy rassata tylpällä työkalulla puhtaaksi ja tarkastaa.
Massauksen ruiskuttaminen entisen päälle saattaa vain pahentaa tilannetta. Se nimittäin pehmentää alle jäänyttä vanhaa ja saa aikaan vesitaskun. Eikä sellasta menetelmää ole, jolla entinen massa täysin poistetaan.
Siis joka kesä massauksen ja maalauksen tarkastus ja korjaus ja kotelosuojan ruiskutus. Muutama työtunti haalareissa ja kravatti kaulassa. Ja työmies on palkkansa ansainnut.
UGH
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Jos ei ole rahaa niin eipä ole muuta vaihtoehtoakaan kuin tehdä itse tai jättää tekemättäWesku79 kirjoitti:Hulluko oot?Simo kirjoitti:Kyllä sen kerran (sisukkaimmat pari kertaa) tekee itse; seuraavilla kerroilla maksaa ihan mielellään sen 500 euroa "ammattilaiselle"![]()
Ei kait missään tienaa paremmin kuin tekemällä päivän verran töitä itse. 400 € ropsahti kassaan! Voi vaikka pitää ansaitun pekkaspäivän töistä, jos ei muuten jouda. Ja mitä sotkuun tulee, niin vähän enemmän harrastaja-asennetta hommiin... Saunassa puhdistuu ja oluella lähtee sotkemisesta jäänyt lievä vitutus.
Ja siis tosiaankin tuon harraste-Asconan olen kyllä suojannut ihan itse, ja suojaan vastedeskin jos sitä ikinä enää tarvii edes tehdä (kesäauto).
Mutta mitään käyttöautoa millä ei itselle senkummempaa tunnearvoa ole, en kyllä viitsisi itse ruostesuojata paitsi nyt toki koteloiden, ovien ynnä muiden siististi tehtävien kohteiden osalta. Rekordin käytin viime syksynä "ammattilaisella" ja olin ihan tyytyväinen kun ei tarvinnut itseään sotkea ja auton alla könytä, vaikka siitä rahallisesti hieman köyhtyikin eikä työn jälki ihan kaikilta osin vastannut sitä mitä itse olisin saanut aikaan. Tosin ammattilaisen massausta ennen tekemä pesu on sellainen minkä lopputuloksen tasoon on itse paha päästä.
Tarkoitan, paitsi että kotelosuoja-ainetta toki laittaisin akselistoissa olevien koteloiden sisään ja kiveniskemille alttiit paikat kannattaa suojata kiveniskumassalla. Mutta pintapuolisesti kiiltävä maalipinta on helpoin pitää puhtaana ja siitä myös näkee alkavan ruosteen välittömästi ja asiaan voi puuttua, kun taas massan alla ruoste saa muhia rauhassa jopa vuosia. Ja jos jotain muuta hommaa tarvii tehdä (mm. iskarien, puslien, jousien jne. vaihto) niin massa tekee hommasta sotkuista. Mutta tämä on vain minun mielipide.. jos ei jaksa akselistoja kunnolla pestä ja seurata tilannetta niin ehkäpä se massaus silloin on ihan järkevää tehdä myös akselistoille.-jupe- kirjoitti:Tarkoitatko Simo että et edes kotelosuojaa suihkuttaisi akseleihin?
Se "ammattilaisten" taso ei tosiaankaan ole aina niin vakuuttava. Onhan niitä testejä ollut TM:ssa missä ruostesuojausfirmat on laitettu paremmuusjärjestykseen ja eipä täydellistä työtä tekevää firmaa ole löytynyt.mustapilvi kirjoitti:Autot ovat niin peijakkaan kalliita, että kyllä kannattaa pitää huolta. Jos itse malttaa opetella saattaa hyvinkin olla kohta ammattitasoa. Eipä silti. Se ammattilaisten tasokaan ei aina ole kovin vakuuttava.
Sinkkimaaleissa on sinkkipölyä, joissakin jopa yli 90% ja taika on lähes sama kuin sinkityksessä; epäjalompi sinkki hapettuu ja suojaa sitä jalomman raudan, niin kauan kun sinkkiä on jäljellä. Mutta ne sinkkispreit on kyllä jotain aivan muuta.. paria eri merkkiä olen kokeillut enkä varmasti niihin enää koske (tarttuvuus huono ja kerrospaksuus aivan liian ohut kuten muissakin spraymaaleissa). Laadukkaat pensselillä tai ruiskulla levitettävät aineet on ihan eri planeetalta, niitä voi todellakin kutsua korroosionestomaaleiksi.
Toisaalta vanha massa pitäisi kyllä pehmittää ruiskuttamalla siihen kotelosuoja-ainetta koska kovettunut massa ei suojaa mitään, päinvastoin, siihen tulevista halkeamista vesi ja suola pääsee massan ja pellin väliin muhimaan.mustapilvi kirjoitti:Massauksen ruiskuttaminen entisen päälle saattaa vain pahentaa tilannetta. Se nimittäin pehmentää alle jäänyttä vanhaa ja saa aikaan vesitaskun. Eikä sellasta menetelmää ole, jolla entinen massa täysin poistetaan.
Ja tuosta viimeisestä lauseestakin olen erimieltä. Kuumavesipainepesu on esimerkiksi sellainen menetelmä millä lähtee ihan kaikki massat. Ja liukenee se massa pois vaikka bensallakin..
Totta tuo, tosiaan käsittelyjä tekevät yritykset käyttävät usein voimakkaita pesuaineita sekä kuumavesipainepesua vanhojen massojen poistoon, tässä yksi esimerkki työvaiheista: http://www.uusiautosuojaamo.com/pages/vaiheet.htmlSimo kirjoitti:Toisaalta vanha massa pitäisi kyllä pehmittää ruiskuttamalla siihen kotelosuoja-ainetta koska kovettunut massa ei suojaa mitään, päinvastoin, siihen tulevista halkeamista vesi ja suola pääsee massan ja pellin väliin muhimaan.mustapilvi kirjoitti:Massauksen ruiskuttaminen entisen päälle saattaa vain pahentaa tilannetta. Se nimittäin pehmentää alle jäänyttä vanhaa ja saa aikaan vesitaskun. Eikä sellasta menetelmää ole, jolla entinen massa täysin poistetaan.
Ja tuosta viimeisestä lauseestakin olen erimieltä. Kuumavesipainepesu on esimerkiksi sellainen menetelmä millä lähtee ihan kaikki massat. Ja liukenee se massa pois vaikka bensallakin..
-
mustapilvi
- 'Admiral'

Sinkissä sen taika
Simo saattaa hyvinkin olla oikeassa noiden sinkkisprey tuotteiden kanssa. Olen kuitenkin niitä menestyksellä käyttänyt niin kauan kuin niitä on ollut. Tarttuvuus on tosiaan huono. Sehän lähtee pois pyyhkimällä. Taitakin olla niin, että sellainen puolivillainen "ruosteenestomaali" syntyy, kun spreytä ruiskutta paksulti ja kun se vielä on tuore siihen päälle automaalia, joka saa sen pysymään.
Täytynee seuraavalla kerralla etsiä oikeaoppinen suojamaali, kun niitäkin kerran on olemassa nykyään.
Huonoista kokemuksista johtuva epäluottamus on pitänyt poissa ruostesuojausliikeyrityksistä. Saattaa olla, että nykyään kuuma vesi pesuaineen ja kovan paineen avulla toimii. Hyvään tulokseen tulee kyllä bensalla ja pensselillä. Tulee samalla tarkastettua kaikki näkyvät paikat. Bensalla saa sen purkkibituminkin ohennettua pensselitavaraksi. Sitäpaitsi pensselillä saa tehdyksi tarkan työn ja siististi. Eihän kaikkiin paikkoihin pidä massaa sotkea. Pitää päästä korjauksetkin tekemään ja parempi on tosiaan nähdä kuin piilottaa.
Ei se (alapuolelta) näkyvissä oleva alusta mielestäni ole niin vaikea hoitaa. Näkymättömät kotelosisukset vaan pitää "kartoittaa" ja opetella pruuttaamaan niiden pikkukolotkin juoksevalla ja paineilmassa sumuuntuvalla suoja-aineella ja joka kesä.
Eiväthän kaikki tosiaan jaksa seurata autonsa alustan kehitystä. Itse olen aina ollut niin ohuella budjetilla, että on ollut pakko. Arvaan että täällä näitä kyselevät juuri kohtalotoverit. Erikseen ovat ne, jotka vain ajavat ja maksavat työstä toisille. Ja tietysti ne, jotka eivät osaa.
Kuinkahan muuten on? Onkohan tuo bitumimassaus nykyään aivan laillista? Sehän on öljytavaraa. Pitääköhän se poistaa ennen romuttamista?
UGH
Täytynee seuraavalla kerralla etsiä oikeaoppinen suojamaali, kun niitäkin kerran on olemassa nykyään.
Huonoista kokemuksista johtuva epäluottamus on pitänyt poissa ruostesuojausliikeyrityksistä. Saattaa olla, että nykyään kuuma vesi pesuaineen ja kovan paineen avulla toimii. Hyvään tulokseen tulee kyllä bensalla ja pensselillä. Tulee samalla tarkastettua kaikki näkyvät paikat. Bensalla saa sen purkkibituminkin ohennettua pensselitavaraksi. Sitäpaitsi pensselillä saa tehdyksi tarkan työn ja siististi. Eihän kaikkiin paikkoihin pidä massaa sotkea. Pitää päästä korjauksetkin tekemään ja parempi on tosiaan nähdä kuin piilottaa.
Ei se (alapuolelta) näkyvissä oleva alusta mielestäni ole niin vaikea hoitaa. Näkymättömät kotelosisukset vaan pitää "kartoittaa" ja opetella pruuttaamaan niiden pikkukolotkin juoksevalla ja paineilmassa sumuuntuvalla suoja-aineella ja joka kesä.
Eiväthän kaikki tosiaan jaksa seurata autonsa alustan kehitystä. Itse olen aina ollut niin ohuella budjetilla, että on ollut pakko. Arvaan että täällä näitä kyselevät juuri kohtalotoverit. Erikseen ovat ne, jotka vain ajavat ja maksavat työstä toisille. Ja tietysti ne, jotka eivät osaa.
Kuinkahan muuten on? Onkohan tuo bitumimassaus nykyään aivan laillista? Sehän on öljytavaraa. Pitääköhän se poistaa ennen romuttamista?
UGH
Toimiko toi että ruskuttaa ML:lää Esim. lokasuojiin pohjalle ja sitten alustamassa päälle.
Tuo ML:hän muodostaa sellaisen rasvaisen kalvon että ihmettelen vain että miten sen päällä voi mikään massa pysyä?
Itse meinasin massata astrasta takalokasuojat joten miten menetellä.
Poistetaanko ensin irtoruoste ja paska sitten hyvä puhdistus ja ML:lä pohjalle ja Massa päälle vai mikä olisi helpoin ja paras tapa kun vanhaa massaa en ajatellut alkaa kokonaan poistamaan.
Tuo ML:hän muodostaa sellaisen rasvaisen kalvon että ihmettelen vain että miten sen päällä voi mikään massa pysyä?
Poistetaanko ensin irtoruoste ja paska sitten hyvä puhdistus ja ML:lä pohjalle ja Massa päälle vai mikä olisi helpoin ja paras tapa kun vanhaa massaa en ajatellut alkaa kokonaan poistamaan.
VECTRA C1 CARAVAN 2.0T "Stage 1" -05
Eniten tuossa hommassa askarruttaa, että missä saisin tuon alustan kunnolla pestyä.
Jos sen haluaa kunnolla pestä, niin auto pitäisi saada nosturille ilman pyöriä ja sisäloksut irroitettuna....
Ei oikein löydy tuttavapiiristä nostureita, missä voisi moisen pesuoperaation toteuttaa.
Tiedä sitten kuinka perusteellisen suojauksen jaksaa tehdä koteloille yms.
Ei tuota autoa kuitenkaan tule pidettyä, kuin (toivottavasti) pari kolme vuotta.
Joten Opelin perusmätäpaikkojen suojaus eniten askarruttaa. Eli pyöränkaaret, ovet jne.
Samalla kyllä voisi äänieristyskin parantua...
Katsotaan miten käy, jospa vaikka parantuisi rahantulo, niin kaipa tuon voisi teettääkin. Mutta mahdollisesti talvirenkaisiinkin täytyisi sijoittaa ja eeberin kellokytkinkin houkuttelee, joten jossain täytyisi säästää
Jos sen haluaa kunnolla pestä, niin auto pitäisi saada nosturille ilman pyöriä ja sisäloksut irroitettuna....
Ei oikein löydy tuttavapiiristä nostureita, missä voisi moisen pesuoperaation toteuttaa.
Tiedä sitten kuinka perusteellisen suojauksen jaksaa tehdä koteloille yms.
Ei tuota autoa kuitenkaan tule pidettyä, kuin (toivottavasti) pari kolme vuotta.
Joten Opelin perusmätäpaikkojen suojaus eniten askarruttaa. Eli pyöränkaaret, ovet jne.
Samalla kyllä voisi äänieristyskin parantua...
Katsotaan miten käy, jospa vaikka parantuisi rahantulo, niin kaipa tuon voisi teettääkin. Mutta mahdollisesti talvirenkaisiinkin täytyisi sijoittaa ja eeberin kellokytkinkin houkuttelee, joten jossain täytyisi säästää
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Pääpiirteittäin se menee juuri noin. Tosin irtoruosteen poistaminen ei riitä, kaikki ruoste pitää saada pois ja paljas metalli maalata ennen aineiden ruiskutusta.masa_ kirjoitti:Toimiko toi että ruskuttaa ML:lää Esim. lokasuojiin pohjalle ja sitten alustamassa päälle.
Ja kyl se massa pysyy kotelosuoja-aineen päällä.. Dinitrolin massakin myös sellaista rasvaista mikä ei kuivu ihan kuivaksi ja kovaksi.
Itse asiassa just viime viikolla kirosin kun oli käsi kyynerpäätä myöten massassa kun antennia asensin etulokasuojaan. Massaus tehty viime syksynä..
Mut kylläpä se sitten suojaakin hyvin kun ei kuivu korpuksi.
Mitenkäs muuten nuo puhkiruostumattomuustakuut jne suhtautuu tuohon itse tehtyyn tai edes jälkikäteen liikkeessä teetettyyn ruostesuojaukseen. Eikös ainakin tässä muutama vuosi sitten ollu merkkejä, joiden autoihin ei edes "saanu" tehdä minkäänlaista ruostesuojausta?
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
- Opel, good from far but far from good!