Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
ylilammikko kirjoitti:no nii nyt on kumit vaihdettu.. pakopuolella oli ehkä yks paikoillaan ja imupuolella muutama enemmän.. ei ihme jos vei vähän öljyä.. laitoin pikaliimaa uusien väliin et toivottavasti nyt pysyy..
Oliko kova homma vaihtaa ja liimailla uudet kumit? Onnistuiko ns. "kotikonstein" eli perustyökaluilla? Oon kyllä aikoinaan lukenutkin ohjeetkin täältä, että miten tuo tapahtuu, mutta eipä enää muista.
mulla oli lainassa itse tehdyt opel-korjaamon mallista kopioidut työkalut.. ilman niitä ei onnistu.. ja siltikin sokkien takaisin laitto helvetin vaikeaa ja hermoja raastavaa.. Mutta onnistuu!! uudet kumit opelilta oli jotain 60e ja nokkien stefat ja venakopan tiiviste yhteensä jotain 30e.. niin ja nokkapyörien pultit vaihdoin 2,55e kappale..
"Siinä mitään vikaa oo! Vähä vaan enemmän ominaisuuksia!"
Ei olis kannattanu laitta Opelin omia.... Meinaan ne on juuri sitä sorttia jotka kovettuu ajan myötä. On olemassa sellaiset pehmeämmästä kumista valmistettuja, ovat vihreitä väriltään, merkkiä en tiedä. Ne ollu kiinni Astrassa ja hyvin ovat pelittäneet.
Ittellä jäi ne kumit ylimääräisiks jotka olivat Victor Reinz:in tiivistesarjassa, ovat niin sanotusti pakin koristeena...
keltanokka kirjoitti:Ei olis kannattanu laitta Opelin omia.... Meinaan ne on juuri sitä sorttia jotka kovettuu ajan myötä. On olemassa sellaiset pehmeämmästä kumista valmistettuja, ovat vihreitä väriltään, merkkiä en tiedä. Ne ollu kiinni Astrassa ja hyvin ovat pelittäneet.
Ittellä jäi ne kumit ylimääräisiks jotka olivat Victor Reinz:in tiivistesarjassa, ovat niin sanotusti pakin koristeena...
Onko sulla liimattu ne kumit, vaiko tehty kierteet?
No eikös ne opelin kumit ole just niitä parempia. Niitä on ainakin kahta eri väriä ja just noita vihreitä laittelin edelliseen koneeseen kun kuulemma ovat paremmat.
Vähenikö öljynkulutus miten paljon tässä ompussa? Astraan pitäis tuohon vaihtokoneeseen laittaa uudet kun menee öljyä ihan kivasti ja koko takaluukku mustaa pistettä täynnä.