Oikeat nimet esille?
Oikeat nimet esille?
Jossakin foorumilla nähnyt, että nimimerkin alla esillä ko. kirjoittajan oikea nimi, niin mitäs täällä oltaisiin mieltä moisesta?
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Oishan se kiva, jos tuon "anonyymiyden" saisi kokonaan poistettua näiltä foorumeilta.
Mää odottelen, että sähköiset henkilökortit ja lukijat yleistyvät. Silloin foralle pääsee kirjautumaan sisään vain omalla henkkarillansa.
Miten meinasit tunnistaa käyttäjän, että henkilö on varmasti se, joka se kertoo olevansa?
Mää odottelen, että sähköiset henkilökortit ja lukijat yleistyvät. Silloin foralle pääsee kirjautumaan sisään vain omalla henkkarillansa.
Miten meinasit tunnistaa käyttäjän, että henkilö on varmasti se, joka se kertoo olevansa?
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Monilla foorumeilla on suositeltavana tapana että käyttäjillä on suoraan käyttäjänimenä oikea nimi.
Sfnetissä tämä on hallitseva tapa, myös FCMA:n foorumilla tuo on mielestäni ihan vain hyvä asia. Nimimerkit on aika turhia muutenkin. Itse käytän eri foorumeilla joko koko oikeaa nimeä, etunimeä tai tätä lyhennystä oikeasta nimestä.
Samaten nimimerkin muutossääntönä voisi hyvin olla että nimimerkin voisi vaihtaa vain oikeaksi nimekseen.
Toki häiriköitä aina mahtuu porukkaan, sfnetissäkin häiriköi "seliniksi" kutsuttu henkilö joka käyttää oikean näköisiä suomalaisia nimiä häriköintitarkoituksessa ja jokainen kerta aina eri nimeä (siellä ei suoraan näe saman nimen kirjoittamien viestien määrää joka estää tämänkaltaista trollausta webbifoorumeilla).
Mun puolesta avarakin voisi olla rajattu että se voisi esittää henkilöä itseään...
Sfnetissä tämä on hallitseva tapa, myös FCMA:n foorumilla tuo on mielestäni ihan vain hyvä asia. Nimimerkit on aika turhia muutenkin. Itse käytän eri foorumeilla joko koko oikeaa nimeä, etunimeä tai tätä lyhennystä oikeasta nimestä.
Samaten nimimerkin muutossääntönä voisi hyvin olla että nimimerkin voisi vaihtaa vain oikeaksi nimekseen.
Toki häiriköitä aina mahtuu porukkaan, sfnetissäkin häiriköi "seliniksi" kutsuttu henkilö joka käyttää oikean näköisiä suomalaisia nimiä häriköintitarkoituksessa ja jokainen kerta aina eri nimeä (siellä ei suoraan näe saman nimen kirjoittamien viestien määrää joka estää tämänkaltaista trollausta webbifoorumeilla).
Mun puolesta avarakin voisi olla rajattu että se voisi esittää henkilöä itseään...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Eräällä koirarotufoorumilla on tapana, että nimimerkki on mikälie, mutta etu- ja sukunimi ovat sitten allekirjoituksessa. Siellä ainakin tämä ehdotus otettiin kaksi vuotta sitten hyvin vastaan ja hyvin harvalla ei nimeään allekirjoituksessa ole.
Opel Astra Caravan 2.0
Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

juu nytkin joensuussa huomas illan mittaan että tuttuja paljonkin mutta eipä naamaa tunnistanut kun ei ollut nähnyt.ipa kirjoitti:nii onkiVille kirjoitti:Esille?? Meillähän on
ja kuvakin on nyt melkein tuore.
helpottaishan se meeteissä tutustumista jos kaikki käyttäisi edes kutsumanimeä

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Niin eihän se pakko ole oikeaa nimeä tietenkään laittaa, mutta uskoisin että suurimmalla osalla aktiivisemmin tänne kirjoittavilla ei varmaan ole nimen suhteen mitään salattavaa? Ainahan niitä sitten löytyy toki, jotka laittaa väärän nimen, mutta ko. henkilöt tuskin niin aktiivisesti sitten kerhon toimintaan osallistuvat, eivätkä välttämättä edes keskusteluihin...Lurttinen kirjoitti:Miten meinasit tunnistaa käyttäjän, että henkilö on varmasti se, joka se kertoo olevansa?
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Jos äänestyksessä olisi ollut "aivan sama" vaihtoehto niin olisin äänestänyt...
Nimimerkki toimii mielestäni hyvin netissä vaikkakin olisin itse aikoinaan rekisteröitynyt nímeen viittaavalla nimimerkillä jos sellainen olisi ollut vapaana.
Jos tällä oikean nimen käytöllä halutaan ehkäistä suun soittoa tms. niin onko siinä mitään järkeä?
Eikö samalla voisi vaatia kaikkien sotutkin julkisiksi?
Itse en nimelläni kirjoittele missään,mutta kuten arvata saattaa niin asconan huomatessaan itsekukin osannee liittää nimimerkin minuun...
Nimimerkki toimii mielestäni hyvin netissä vaikkakin olisin itse aikoinaan rekisteröitynyt nímeen viittaavalla nimimerkillä jos sellainen olisi ollut vapaana.
Jos tällä oikean nimen käytöllä halutaan ehkäistä suun soittoa tms. niin onko siinä mitään järkeä?
Eikö samalla voisi vaatia kaikkien sotutkin julkisiksi?
Itse en nimelläni kirjoittele missään,mutta kuten arvata saattaa niin asconan huomatessaan itsekukin osannee liittää nimimerkin minuun...