Omega 2.2 autom. -00 jympyttää

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
hasaha
'Agila'

Omega 2.2 autom. -00 jympyttää

Viesti Kirjoittaja hasaha »

Eli olen omistanut Omegan pari kuukautta ja se on kyllä todella hiljainen ja pehmeä peli.
Mutta parin viikon ajan on kuulunut jostakin takaa jonkinsortin jympytystä.
Se kuuluu vain hiljaisessa alle 60km/h vauhdissa. Kaveri istui takapenkillä ja sanoi sen tuntuneen jaloissaan lattialla. Itse en paljoa autoista tiedä, mutta toivon saavani joitakin vinkkejä pulmaani.
Itse toivoisin että vika olisi takapyörän laakereissa tai auton renkaissa/vanteissa. Toivottavasti ei liity vaihteistoon. Kiitos jo näin etukäteen vastauksistanne. :no:
Diizei_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Diizei_ »

Voisin veikata että vika löytynee renkaan rungosta. kokeile kierrättää eturenkaat taakse ja takarenkaat eteen? Ja luonnollisesti vian pitäis siirtyä eteen... yks voi tietenki olla kardaanin ristikko. Siinä ei pitäisi olla minkäänlaista välystä. se on helppo kokeilla jos pääsee auton alle, vaihde päälle ja kardaanista kiinni, pyörittää edestakas. jos kardaanin ristikon nivelten välillä on välystä, niin silloin vika olis siinä. vaihteiston ja perän päissä voi olla sisällä hyvin pieni välys, se ei haittaa. mutta periaatteessa sen ei käsivoimin pitäis liikkua mihinkää sen kardaanin.
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Omega 2.2 autom. -00 jympyttää

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

hasaha kirjoitti:Eli olen omistanut Omegan pari kuukautta ja se on kyllä todella hiljainen ja pehmeä peli.
Mutta parin viikon ajan on kuulunut jostakin takaa jonkinsortin jympytystä.:
Kokeiles vaihtaa perän öljyt (saattaa korjata tilanteen jos mutkissa perä ei toimi kunnolla).
HaKy
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja HaKy »

Vieläkö näissäkin on kardaanissa se tukikumi ja -laakeri? Jos jompikumpi rikki/jumissa, kardaani pääsee hakkaamaan pohjaan varsinkin vedätettäessä ja moottorijarrutuksissa.
Omega A 3000 -89
Opel Monza GSE -85
Vastaa Viestiin