Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
maksda
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja maksda »

Eikö se tinattu liitos tärinässä murru helpommin kun tinaamaton?. Ite meinasin ainakin tehä omaan autoon vaan puristamalla liitokset kunnon pihdeillä ja kutistesukka päälle.
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

maksda kirjoitti:Eikö se tinattu liitos tärinässä murru helpommin kun tinaamaton?. Ite meinasin ainakin tehä omaan autoon vaan puristamalla liitokset kunnon pihdeillä ja kutistesukka päälle.
kannattaa.. ite teen vielä yleensä sillain että jos on kohta mitä ei tarvi myöhemmin saada avattua niin abikoilla yhteen ja tinaa vielä perään + kutistesukka. pysyy

mistä nykyään löytää jälkiasennettavia sähkölasisarjoja? googletellu jo tovin tuloksetta...
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Mä oon ainaki tehny tinaamalla liitokset ja kutistesukkaa päälle ja suosittelen kyllä muillekki, vittu noita karvaperseliitoksia ja huonosti tehtyjä puristusliitoksia purkaneena voin sanoa että vituttaa sellasta jälkeä kattella. Oliko tuo sun bilteman kolvi mikä wattimäärältä?
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

jarkkis kirjoitti:Mä oon ainaki tehny tinaamalla liitokset ja kutistesukkaa päälle ja suosittelen kyllä muillekki, vittu noita karvaperseliitoksia ja huonosti tehtyjä puristusliitoksia purkaneena voin sanoa että vituttaa sellasta jälkeä kattella. Oliko tuo sun bilteman kolvi mikä wattimäärältä?
Sama täälä. Ärsyttää kaikki patenttiliitokset ja sitte se että ei oo voitu käyttää muuta väriä ku punasta tai mustaa nii tiiä mistää että mitä se sitte on. Mistä tulee ja mihin menee ja onko plussaa vai miinusta vai jotain siltä väliltä..

Tuo mun kolvi on 30W. Hyvin oon pårjänny sen kans jo pari vuotta ja elektroniikkahommiaki (piirikortteja) saanu myös hyvin tehtyä
jarkkis
OCF Member 2021

Rizla^^ kirjoitti:
jarkkis kirjoitti:Mä oon ainaki tehny tinaamalla liitokset ja kutistesukkaa päälle ja suosittelen kyllä muillekki, vittu noita karvaperseliitoksia ja huonosti tehtyjä puristusliitoksia purkaneena voin sanoa että vituttaa sellasta jälkeä kattella. Oliko tuo sun bilteman kolvi mikä wattimäärältä?
Sama täälä. Ärsyttää kaikki patenttiliitokset ja sitte se että ei oo voitu käyttää muuta väriä ku punasta tai mustaa nii tiiä mistää että mitä se sitte on. Mistä tulee ja mihin menee ja onko plussaa vai miinusta vai jotain siltä väliltä..

Tuo mun kolvi on 30W. Hyvin oon pårjänny sen kans jo pari vuotta ja elektroniikkahommiaki (piirikortteja) saanu myös hyvin tehtyä

Joo sepä, c-kadetin lisävalohommatki oli tehty yhdellä ja samalla värillä punasella :lol: Lensi se viritys ensimmäisenä roskikseen ja katos jopa melkein puolet turhista johdoista ku oli jotain ylimääräsiäki vedetty pitkien releelle :o . Mankallekki meni kaks punasta johtoa toinen oli kytkettynä toinen ei seki lensi helvettiin :)

Pitääpä käydä joku ehtoo biltsus ostoksilla ja päivtellä tuoki mukavempaan ni rupiaa sähköhommatki taas maistumaan.
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

jarkkis kirjoitti:
Rizla^^ kirjoitti:

Joo sepä, c-kadetin lisävalohommatki oli tehty yhdellä ja samalla värillä punasella :lol: Lensi se viritys ensimmäisenä roskikseen ja katos jopa melkein puolet turhista johdoista ku oli jotain ylimääräsiäki vedetty pitkien releelle :o . Mankallekki meni kaks punasta johtoa toinen oli kytkettynä toinen ei seki lensi helvettiin :)

Pitääpä käydä joku ehtoo biltsus ostoksilla ja päivtellä tuoki mukavempaan ni rupiaa sähköhommatki taas maistumaan.
:lol:

purkasin kans tosta admiralista heti seuraavana päivänä ostosta melkein laatikollisen ylimäärästä johtoo pois kun oli suurtapiirtein 30cm matkalle käytetty aina metri jne :lol: ja pelkkää mustaa ja punasta ja jesseteippiä :peukku:

mutta asiaan...
maksda
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja maksda »

Kuka se sano että ne pitää päin persettä tehä?. Kyllä ne kylmäjuotoksilla tehyt ja murtuneet tinaliitokset kivasti lämpiää. No mutta tuo on vaan mun mielipide.
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

Weller on kolvi. Termostaatilla jos mahdollista.

Puristusliitoksilla tehdään kaikki vaativat liitännät.
Ongelma tulee yleensä siinä kun pitäisi olla se satojen eurojen työkalu ja pinnit ja...

Kumpikin tapa on huolellisesti tehtynä riittävän hyvä.
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
blex84
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja blex84 »

Mistähän sais suomen kamaralta tilattua op-comin muualta kun 24shop.fi joka ei toimita tavaraa jota tilataan mutta rahat menee
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Jarkkis, osta Bilteman juotosasema se on hyvä.
Itelläni on Lidlistä ostettu asema, hyvä sekin mutta niitä kun ei ole aina tarjolla.
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

telwin kirjoitti:Jarkkis, osta Bilteman juotosasema se on hyvä.
Itelläni on Lidlistä ostettu asema, hyvä sekin mutta niitä kun ei ole aina tarjolla.
joo jos oikeen "tuhlaaman" ruvetaan niin tuommonen juotosasema on loistava ostos. ammattikoulussa viimeks tuommosta kunnollista asemaa käyttäny ja on ne vaan mahtavia...
jarkkis
OCF Member 2021

Tuo kolvihomma hanskas nyt, kiitti vinkeistä :thumbsup:
Seuraava kysymys.
Tekeekö tällä mitään autopeltihommis

http://www.nettikone.com/esab/origomag/1458648

Se aijempi ähtärin kone kerkes mennä ohitte.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Ei tuolla hinnalla ainakaan korkealta putoa. Itellä esabin 150a miggi ollut monta vuotta. Kyllä sillä näitä autojuttuja tekee. :wink:
jarkkis
OCF Member 2021

Pitää käyrä joku ehtoo kattomas ja jos on ehjä ni napata matkaan.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Kaasukolvia oon itse käyttänyt autohommissa ja autoon ei tehdä yhtään johtoliitosta puristusliittimillä tai sokeripaloilla, jos haluaa sen kestävän.
Johdot juotetaan yhteen ja päälle laitetaan kutistesukka suojaksi.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Vastaa Viestiin