KUMPI Omega kannattaa?????????

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Nooh,eipä tästä kauaa ole,kun olit itse samoilla linjoilla...sinä kuulut taas siihen marginaaliryhmään,jotka autoista LUULEVAT jotain tietävänsä.
Kyse oli silloin Audistani, joka oli 02 mallia ja aika oli -04. -04 malliset autot olivat silloin täsmälleen samalaiset kuin omani, joka oli siis -02. Joten eroa ei edes "ammattilainen" erottanut. Silloin muutama kysäisi, että oletko tilannut tämän uutena.

Ja mitä tulee minun "ammattilaisuuteen". Minä en tiedä autoista yhtään mitään. Kuitenkaan -99 Omegaa ei kannata tarjota minulle uutena.

P:S Aika vakuuttava myyntipäällikkö. :wink:
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Rva Lepovaan kirjoitti:noniii....... siinähän on plussaa tullu 8v:lle MUTTA nyt kokemuksia 16v:stä!!!!!!!! kertokee... nii ja paljonkohan noilla ajaa??? ilman isompia remppoja??
Itselläni Vectrassa juuri tuo 2.0i 16v (X20XEV), jota käytetään myös Omegoissa.
Ajettu kohtapuoliin 340tkm, ohjurikumit vaihdettu ensimmäisen kerran 25tkm sitten. Öljynkulutus 0.5L/10tkm, jota voinee pitää varsin kohtuullisena.
Kansiremontti tulee hyvin todennäköisesti ajankohtaiseksi 200-300tkm välillä, ja nokka -ja kampiakselianturit saavuttavat vaihtoikänsä keskimäärin n.100tkm välein. Vectrassa tosin ajettu samoilla antureilla jo 200tkm, jota voinee pitää yllättävän hyvänä saavutuksena. :)

Mitään muita ihmeempiä vikoja noissa tuskin onkaan. Ja edelleen hienosti toimii, vaikka onkin jo paljon ajettu. Mekaanisesta kulumisesta johtuva koneen "loppuminen" tuntuu ainakin ennen 450tkm rajapyykkiä hyvin epätodennäköiseltä.
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

crystal kirjoitti:
Nooh,eipä tästä kauaa ole,kun olit itse samoilla linjoilla...sinä kuulut taas siihen marginaaliryhmään,jotka autoista LUULEVAT jotain tietävänsä.
Kyse oli silloin Audistani, joka oli 02 mallia ja aika oli -04. -04 malliset autot olivat silloin täsmälleen samalaiset kuin omani, joka oli siis -02. Joten eroa ei edes "ammattilainen" erottanut. Silloin muutama kysäisi, että oletko tilannut tämän uutena.

Ja mitä tulee minun "ammattilaisuuteen". Minä en tiedä autoista yhtään mitään. Kuitenkaan -99 Omegaa ei kannata tarjota minulle uutena.

P:S Aika vakuuttava myyntipäällikkö. :wink:
Juu ja minä en tarjoa mitään,onko se sitten oma vikani,jos joku luulee jostain jotain,omaa hölmöyttään?

Kuitenkin pointtini on se,että 98% ihmisistä ei tiedä autoista mitään,jonka perusteella noita luulemuksia ihmisiltä sitten lipsuu.Eikä se mua haittaa,jos vanhaa luullaan uudeksi.Päinvastoin. 8)

Itseäni autot toki kiinnostaa,mutta eivät ole mun elämä.
Tulot pitäis olla vähintään 60 t € vuodessa,että satsaisin uuteen ja kunnolliseen autoon,mitään corolloita tms. muita kinnereitä en uutena edes ajattelis haalivani...

Tossa tuli yksi jannu justiin vankilasta (duunipaikka säilyi)osti ensitöikseen -03 mallisen C-mersun(n. 40 t €)...heppu ajaa töikseen jotain kuorkin rähkää... siinä voi jo sanoa,että auto on jollekkin se ELÄMÄ!Kannattaisko noikin rahat satsata johonkin muuhun? Mut onhan se toki hienoo,kun on pähee kiessi alla... 8)
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

siinä voi jo sanoa,että auto on jollekkin se ELÄMÄ!
Minulla olisi paljon kirjoitettavaa juuri tästä asiasta, mutta sitä en tee, jottei asia karkaa taas. Annetaan topicin jatkua aiheessaan, mutta tiedän juuri mitä ajat takaa ja olen täsmälleen samaa mieltä!
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Enochian kirjoitti:
Motocoyote kirjoitti:No tuota... toi 8v kone on ainaki pomminvarma, sama mitä a-ompussa on käytetty, ei vie paljoa bensaa...
Ei ole tainnut olla A Omegassa X20SE:ta...
Ei niin, vaan C20NE, joka puristussuhdetta (C20NE 9,2 ja X20SE 10), ja ruiskua (C20NE Motronic M1.5/ML4.1, ja X20SE Motronic M1.5.4) lukuunottamatta, on jotakuinkin identtinen tuon X20SE:n kanssa...
Rva Lepovaan
'Agila'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rva Lepovaan »

Ihme juttu!!! Täältähän sai jokseenkin asiallisia vastauksia ja kannanottoja. Kiitos siitä kaikille osallisille!!! Eiköhän ala pikkuhiljaa automopiili löytymään tähänkin talouteen... Ooppeli on vaan niin hjuva auto... ainekii tuo tän hetkinen... :D
Vastaa Viestiin