Kiihdytystä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Corsa Hullu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Corsa Hullu »

Mikäs tuossa kiihdyttelyn harjoittelussa muka niin pahaa on? Useammatkin voisivat harjoitella tuota niin ei 0-80 km/h kestäisi useita kilometrejä. Noista valoista lähdöistä olen huomannut sen että jos joku uudemmalla autolla ajava "häviää" lähdön niin sen jälkeen kun olen kiihdyttänyt rajoituksen mukaiseen nopeuteen niin nämä hurjat jatkavat kiihdyttelyä reippaasti yli korttipois rajan. Toivottavasti eivät osu mihinkään.
Lussu omega
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lussu omega »

Ei oo Opelin tekniikka mihkään levinny vaik otan lähtöä lähes päivittäin!!!!! On kyllä tosiaan mielenkiintoista, että miksi joku uhraa 50t euroa turboon jos ei koskaan aio edes kokeilla 0-100km/h lähtöä!!!
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-03-23 21:51, Lussu paska wrote:
Ei oo Opelin tekniikka mihkään levinny vaik otan lähtöä lähes päivittäin!!!!! On kyllä tosiaan mielenkiintoista, että miksi joku uhraa 50t euroa turboon jos ei koskaan aio edes kokeilla 0-100km/h lähtöä!!!
sanopa yksikin hyvä syy miksi pitäis kokeilla?
Kyllä sen voiman/tehon tuntee muutenkin kuin hulluna polkemalla!

Ehkä olen jo onnistunut kasvamaan sen verran aikuiseksi että ei tarvii päteä sillä että auto kiihtyy valoista nopeammin kuin jollakin toisella..ja kyllä..myönnän..49 500euroa on ainakin mulle sen verran paljon rahaa että kyllä sekin pistää hiukan miettimään mikä on järkevää auton "polkemista" ja mikä ei!
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zeni »

Luulisi että jos on varaa ostaa noinkin kallis auto niin on varaa maksaa mahdolliset remontitkin. Enkä tarkoittanut että kaasussa on kaksi asentoa , vaan ihan normaalia kisakiihdyttelyä silloin tällöin. Itse ajan kuitenkin suurimman osan ajasta rauhallisesta, lähinnä bensan hinnan takia.Kannattaa joskus kokeilla.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
mio
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mio »

kuinkakohan on varaa kun pitää kokoajan mainita tuo taikaluku :smile:

ei nää tosiporvarit paljo porise kui paljo niitte meset maksaa

<font size=-1>[ This Message was edited by: mio on 2003-03-23 23:41 ]</font>
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Perheellisenä pidän tärkeimpänä ohituskiihtyvyyttä ja sitä ettei meno hyydy isommassa mäessä. Lisäksi suurempi teho ja vääntö vähentää vaihdekepin hämmentämistä. Ainoa paikka missä hyvää kiihtyvyyttä tosiaan tarvitaan on moottoritien liittymäramppi, mutta siellä yleensä on tosiaan joku joka luulee että 50km/h on paras nopeus siirtyä rampilta motarille.

Ei muuta kuin pienet ja matalat renkaat alle niin kiihtyvyys paranee ainakin sillä perusteella että välityssuhteet muuttuvat vähän tiheämmiksi. Ulkonäkö on sitten erijuttu.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Veit sanat suustani tommyt..olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä.

Ja totean nyt vielä tähän loppuun että edelleen olen sitä mieltä että jokainen saa ottaa lähtöjä ihan tasan niin paljon kuin omalla autollaan tahtoo..ei haittaa mua yhtään..itse en vaan omalla kohdallani näe siinä järjen hiventäkään. :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2003-03-24 07:55 ]</font>
VP
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja VP »

On 2003-03-23 20:40, Aku_81 wrote:
Sääli on sairautta ja jos tekniikka pettää niin se on sen heikkoutta.
Olen kyllä täysin samaa mieltä...autot on ajamista varten!!
Saahan niitä toki koristeenaki pitää... :wink:
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Hävettäis kyllä mennä korjaamolle hajonneen vetonivelen/ akselin kanssa ja kertoa että "se ny meni meni rikki kun tässä joka päivä kellottelen aikoja 0-100km/h..se kun on niin kivaa etten malta olla kokeilematta miten kumi palaa.."

Autot on ajamista varten..se on totta..mutta ei sitä varten että ne pitäis ehdoin tahdoin rikkoa/ kokeilla mitä ne mahtaa kestää!
Jenna Jameson
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jenna Jameson »

On 2003-03-24 08:22, mä wrote:
Hävettäis kyllä mennä korjaamolle hajonneen vetonivelen/ akselin kanssa ja kertoa että "se ny meni meni rikki kun tässä joka päivä kellottelen aikoja 0-100km/h..se kun on niin kivaa etten malta olla kokeilematta miten kumi palaa.."

Autot on ajamista varten..se on totta..mutta ei sitä varten että ne pitäis ehdoin tahdoin rikkoa/ kokeilla mitä ne mahtaa kestää!
Juuri näin. Toki välillä on mukava ramauttaa, mutta ei tieten tahtoen kannata vehkeitä hajottaa. Tahtoo perusajullakin tehdä tiukkaa vehkeiden kesto :sad:
SAP
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja SAP »

Kyllähän tuo kiihdyttely hajottaa paikkoa, jos sitä tehdään jatkuvasti ja koko ajan mutta eipä tuo mitään ihmeellistä tee kun sitä kokeilee silloin tällöin. Ei ainakaan omat autot ole hajonneet ja on niitä rääkätty ihan radalla asti ja jos hajoaa niin sitten korjataan... :smile:

Oletteko muuten kuulleet, että autossa on kuluvia osia ja ne hajoaa jossain vaiheessa kun sillä ajaa pidempää, ihan vaikka rauhallisesti... :wink:

Eli kaikki autot talliin ja ei turhaan ajeta niillä, jotta ei tarvitse mennä vaihtaa vetareita etc. :wink:

<font size=-1>[ This Message was edited by: SAP on 2003-03-24 09:03 ]</font>
Topah76
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Topah76 »

Tässä keskustelussa on varmaan aika suuri ikäjakauma. Itsekin vajaa 10 vuotta sitten, kun täyteen ikään tulin halusin kokeilla, kuinka auto kiihtyy, mutta nyt sitä vanhempana ajattelee jo muitakin asioita, kuten mitä jos se auto menee rikki, tai jos sattuu jotain onnettomuuksia. Mulla ei ole kiihdyttelyä mitään vastaan, kunhan ulkopuoliset ei siitä häiriinny. Kaikki saa autojensa kanssa tehdä mitä lystää, kunhan tekevät sen lakien ja säännösten mukaan.
thomas
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja thomas »

Itselläkin pahin "koheltamis ikä" jo takanapäin, mutta ei siinä kiihdyttämisen harjoittelemisessa ole mitään vikaan. Tietysti muut tielläliikkujat on otettava huomioon. Liian usein näkee esim. moottoritielle liityttäessä "matelijoita", jotka aiheuttavat vaaratilanteita 50km/h:n liityntänopeudellaan.
Toki paikalta lähdettäessä voimansiirtoon kohdistuu suuria rasituksia, mutta mikäli lähdöt tehdään oikein niin kyllä paikat pitäisi säilyä ehjinä (ainakin jonkin aikaa :smile:). Muuten on voimansiirto mitoitettu väärin. Toisaalta kyllä kaiken saa hajalle esim. sata lähtöä päivässä tyyliin.
Eräästä turbo saabista korkkasi vaihteisto, hiekalta asfaltille suditettaessa. Ihan kuskin oma vika!
Saku_Tiainen
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Saku_Tiainen »

Autourheilu on hyvä tapa harrastaa kiihdyttelyä ja jarruttelua ja kaveria tai kelloa vastaan kilpailua. Paikat on valvottuja ja asiallisesti järjestettyjä. Samalla voi polkea minkä ehtii ja testata laitettua tekniikkaa ja kehitellä sitä. Jos joku puhuu harrastuksen kalleudesta, voi siitä olla montaa mieltä, itse HARRASTAN autourheilua 2500 euron autolla ja se on mielestäni näinkin vaatimattomalla kalustolla ihan hauskaa....
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

itse olen juuri siinä parhaassa kohellusiässä, mutta ei niitä vehkeitä ole silti pakko ehdoin tahdoin polkea p*skaksi, niin kuin toisilla koheltajilla tuntuu olevan elämän tehtävänä. (enkä nyt sormella osoittanut ketään tällä kommentilla)
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Vastaa Viestiin