Kiihdytystä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zeni »

Miten kannattaisi alkaa autoa ja kuskia muokata jos haetaan mahdollisimman nopeaa kiihtyvyyttä esim.0-100km/h ja ehkä siitä eteenpäinkin. Neuvokaa aloittelijaa, kaverien pitää jäädä. Tai jäähän ne nyttekin , mutta selvempää eroa kaivataan :lol:
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
manta3000
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manta3000 »

Kovaa treeniä vaan sekuntikellon kanssa. Kokeilet eri kierroksilla lähtöä ja niin edelleen ja katot mistä kello tykkää.
Kutosen murinassa on sitä jotain...
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Kavereilta kannattaa löysätä kaasuvaijeria ja kiristää käsijarrua. Toimii varmasti eikä maksa mitään.
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

Suosittelen uniharjoituksia...
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Voihan sen auton tietysti rikkoa monella tavalla..kiihdyttelyt kelloa vastaan paikaltaan lähtien lienee yks varmimpia tapoja saada tekniikka rikki..mutta mikäs siinä,saahan sitä jokainen omallaan tehdä mitä tahtoo..
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

Tään voi vissiin poistaa , eipä löydy kilpailu henkeä. Mun mielestä on vaan tyhmää ostaa autoa jossa on tehoa , jos sitä ei käytä kuin sen tukkirekan ohittamiseen korkeintaan kerran viikossa. Sanotaanhan sitä: "Mitä tehottomampi kone sitä kovempi yritys" :roll:
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2003-03-23 17:29, Zeni wrote:
Tään voi vissiin poistaa , eipä löydy kilpailu henkeä. Mun mielestä on vaan tyhmää ostaa autoa jossa on tehoa , jos sitä ei käytä kuin sen tukkirekan ohittamiseen korkeintaan kerran viikossa. Sanotaanhan sitä: "Mitä tehottomampi kone sitä kovempi yritys" :roll:

Mulla on auto jossa on tehoja "riittävästi" yli 200hv..ja maksoin siitä karvan verran alle 50t euroa..eikä todellakaan tee mieli rikkoa sitä sillä että kiihdyttelisin sekkari kädessä 0-100km/h!!

Kyllä se "ilo" tehoista ja auton ominaisuuksista tulee ihan muusta kuin kumin polttamisesta tai kavereitten kanssa kilpaa kiihdyttelystä..ja myönnän: ohitan kyllä tyytyväisenä sen tukkirekan kun se eteen tulee..tyytyväisenä sen takia että pääsin siitä nopeasti ja turvallisesti ohi!

Kilpa-ajojen paikka on aivan muualla kuin kadulla..ja kilpaa ajetaan kilpa-autoilla,johan sen nyt nimikin sanoo..ja ainakaan tuo mun auto ei ole kilpa-auto..että semmosta..

Siinä olet kyllä oikeassa että mitä tehottomampi kone sitä kovempi yritys..ehkä vois vielä lisätä sen että mitä nuorempi ikä sitä ajattelemattomampi kuski..ja siitä sitten muodostuukin jo melko vaarallinen yhdistelmä (ainakin joskus)

Mutta kuten sanoin jo aikaisemmin: jokainen saa kiihdytellä omallaan kuten tahtoo..mä en vaan ymmärrä mitä järkee siinä on..enkä aio koskaan kokeilla pitääkö autolleni annetut kiihdytysarvot paikkansa.
mio
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mio »

nii meikä o mä:n kans samaa mieltä! iha turha ajaa autolla jos semmone o. käy anttilasta ostaa turbolätkän ja liimaa takakonttii ja antaa seistä pihalla. sitä vartenhan ne autot on tehty.
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2003-03-23 18:14, mä wrote:

Kilpa-ajojen paikka on aivan muualla kuin kadulla..ja kilpaa ajetaan kilpa-autoilla,johan sen nyt nimikin sanoo..ja ainakaan tuo mun auto ei ole kilpa-auto..että semmosta..

Siinä olet kyllä oikeassa että mitä tehottomampi kone sitä kovempi yritys..ehkä vois vielä lisätä sen että mitä nuorempi ikä sitä ajattelemattomampi kuski..ja siitä sitten muodostuukin jo melko vaarallinen yhdistelmä (ainakin joskus)
Arvasin että vedotaan tähän. En kuitenkaan ole koskaan ajanut kilpaa liikenteessä (autolla) puhumattakaan kaupungista (kadulla). Tuossa menee tuollainen kätevä tie joka on noin 3-4km pitkä. Valaistu , erilliset pyörä/kävely tiet (siis tietä ylempänä ja kaiteilla). Hyvä näkyvyys ja pelkkää suoraa. Ainut miinus , että jos ajaa ulos niin on meressä.

Kerran olen ollut kyydissä kun ajettiin kilpaa liikenteen seassa. tosin liikenne oli vähäistä ja kello n.2.00. Perheenisän omatunto ei kestänyt , että vanha 309 pösö ohittaa Renault Laguna farmarin. 170km/h ja laguna on puskurissa perässä. Kun kaveri antoi tietä niin ei suostunut menemään ohi.

Motskarilla ajaminen oli kokoajan "kilpaa" ihan kelloa vastaan ilman sen kummempaa. Se oli vain harrastus ja mielestäni ihan O.K sellainen. Järki pitää olla tallessa,en leikkinyt toisten hengellä , vain omallani.

Jos lopetetaan tämä keskustelu tähän ja ajattelen ensi kerralla ennen kuin kysyn , etten tallo kenenkään varpaille.

Kuva

<font size=-1>[ This Message was edited by: Zeni on 2003-03-23 18:28 ]</font>
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

hiljaisella maantiellä jossa on 100km/h rajoitus voi kokeilla 0-100km/h kiihdytyksiä

on muuten hauskaa puuhaa

G-Force tai vastaava kiihtyvyysanturiin tai GPS-paikannukseen pohjautuva mittari kannattaa olla (h 250-500e) jotta suorituksiin ja mittauksiin saa tarkkuutta

muutaman kymmenen starti harjoituksella saa yli 0,5sek pois etuvetoisen ajasta

usein tarvitaan rankempaa auton käskemistä ja matalammat lähtökierrokset hyvään aikaan
auto "ammutaan liikkeelle" vauhtipyörän hitausmomentilla ja kaasua painetaan vain n puolet jotta "hieroo" eikä sudi liikaa

kännykkä mukaan jos vetonivel tms hajoaa ja auto jää tien päälle :smile:

HUOM!
ole silti tarkkaavaisena että ettet lähde/jää innostuksissasi takaa tulevan alle!

<font size=-1>[ This Message was edited by: ProStreet on 2003-03-23 18:28 ]</font>
mio
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mio »

turha pyydellä anteeksi, mun mielestä kysymys oli ihan asiallinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

No hei..mähän sanoin että MUN mielestä on hiukan hölmöä kellotella 0-100 aikoja ym..sanoin myös että jokainen saa tehdä omallaan ihan just niinkuin tahtoo :smile:

Ja mitä tuohon turbo-lätkään tulee niin aivan yhtä hyvin voin sen sieltä takaluukusta ottaa poiskin..vaikka se siellä tehtaan jäljiltä onkin..lienee aivan yks lysti lukeeko takaluukussa turbo vai ei..mutta konepellin alla olevasta ahtimesta en ihan heti luovu..nyt kun on makuun päässy :smile:
marttikos
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja marttikos »

Olen 1,8 ruiskukadetillani huomannut, että kun lähtee syoraan kakkosvaihteella kytkintä hieman alussa luistattaen liikkeelle auto kiihtyy nopeammin kuin ykkösellä lähtiessä, koska vaihteen vaihtamiseen kuluva aika jää pois. Ja 1,8 moottori lähtee kakkosellakin aika liukkaasti liikkeelle, kun vääntöä on.
"Ooppelilla pääsee pitkälle!"
Aku_81
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Sääli on sairautta ja jos tekniikka pettää niin se on sen heikkoutta.
kadett85
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

Hyvä tapa ajaa viat ulos! Ei sitte ne nivelet hajoa kesken kaiken kun on jotain tärkeää menoa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: kadett85 on 2003-03-23 21:05 ]</font>
Vastaa Viestiin