Vectra B2 X20XEV jakopää
"kohdistusnippa" osoittaa kello 11 ja menee sinne "koloon"
Öööö..Tarkoitatko tolla "kohdistusnipalla" sitä kuusiokolo "säätölevyä" vai sitä taivutettua "raudan"palasta(kiristimessä), jonka kuuluu upota klo.7-8 paikkeille koneeseen sille kuuluvaan koloon.? Katohan nyt että se kiristin on VARMASTI oikein. Ei kuulosta nyt lupaavalta nuo asennukset. Saattaa äkkiä otattaa kannen irti moisen turaamisen takia.Kiristin kiristetään vastapäivään. Olen niitä töikseni jonkinverran vaihdellut ja aina kiristänyt vastapäivään ilman ongelmia.
Öööö..Tarkoitatko tolla "kohdistusnipalla" sitä kuusiokolo "säätölevyä" vai sitä taivutettua "raudan"palasta(kiristimessä), jonka kuuluu upota klo.7-8 paikkeille koneeseen sille kuuluvaan koloon.? Katohan nyt että se kiristin on VARMASTI oikein. Ei kuulosta nyt lupaavalta nuo asennukset. Saattaa äkkiä otattaa kannen irti moisen turaamisen takia.Kiristin kiristetään vastapäivään. Olen niitä töikseni jonkinverran vaihdellut ja aina kiristänyt vastapäivään ilman ongelmia.
Eräs toinen kaveri sanoi että se kuuluu olla klo 10-11 välillä se "nippa" ja "nipalla" tarkoitan juurikin sitä raudan palasta, joka on siinä itse kiristimessä. Ja ainakin omassa autossani sille nipalle oli juurikin siinä se paikka missä se nyt on ja kokeilin kyllä että se nippa olisi 7-8 välillä, mutta ei saa kyllä remmiä oikein sitten....
E: Oho ymmärsin väärin, kyse olikin kiristimestä, ajattelin vesimpummpua. Siis se kiristin on juurikin noin kun sanoit, sielä on se taivutettu raudanpala klo 7 ja 8 välillä ja menee sille tarkoitettuun koloon lohkossa.
E: Oho ymmärsin väärin, kyse olikin kiristimestä, ajattelin vesimpummpua. Siis se kiristin on juurikin noin kun sanoit, sielä on se taivutettu raudanpala klo 7 ja 8 välillä ja menee sille tarkoitettuun koloon lohkossa.
Re: .
ei oo kun ihan oikeassa kireydessä se on. revin äskön sen taustalevyn katki niin ääni lakkas mutta onnistuin nyt sitten jaon sekottamaan kokonaan alapäästä.. tässä on nyt kolme päivää laitettu tota hihnaa ja viäkään toimi kunnolla. Mihin rullaan/pyörään laitatte viimesenä sen hihan päälle ? ite sain ekalla kertaa sen laakista oikein paikalleen mutta nyt kampuran pyörä pyörähtää aina väkisin vähintään yhen loven vinoon ja kone nakutti.Tubbe kirjoitti:Mutta eikös sillon sen remmin pitäisi olla niin löysällä kun sen saa? Jos noin ei remmi hyppää, niin ei sitten millään, vai ymmärsinkö jotain väärin?Jan_ne89 kirjoitti:vaihdoin ton hihnan+ muut palikat sinne ja tuli tommone ongelma että se kiristäjän viisari hakkaa koneen käydessä sinne vasempaan reunaan sitä taustalevyä. onko jollai muulla käyny tota samaa ongelmaa ? vanhastakin kiristimestä oli entinen omistaja vääntänyt sen viisarin taustalevyn katki ollut näköjään sama ongelma silläkin. Ei toi sinäänsä mitään haittaa mutta se ääni on kuin venttiili nakuttas. Ja kaikki on tehty pilkulleen oikeen autodatan ohjeilla irrottamisesta kiristykseen/säätöön asti.
ite aitoin viimesenä sen siihen oikeen nokkapyörän alla olevan rulan päälle.Tubbe kirjoitti:Eikö se kaikkein loogisinta ole laittaa se hihna viimeisenä sinne nokkapyörien päälle, näin mä ainakin sen tein, ja en voisi kuvitella laittavani hihnaa ensin nokkapyörille ja sitten vasta kampuralle.
ekto oon lukenut ja hyvät sivut on!
kone nakutti vaikka molemmat nokkapyörät oli kohillaan. voiko
ton kampuran hihnarullan saada tohon jotenkin väärin paikalleen että jako heittäis sen takia ? muuta syytä en tolle nakutukselle keksi.
kyllä se on mahdollista. meni hermot ton kanssa ja varasin äskö metrolle ajan.. saavat siä sitte pähkäillä ja saa takuunki siitä sitten.ekto kirjoitti:Voisko hihna olla vahingossa väärä, eli on väärän mittanen? Onhan ne voinu laittaa hihnan väärään pakettiin tehtaalla, tai siinä on joku valmistusvirhe?
Pakko kaivaa vielä tämä vanha topic esiin. Tällä hetkellä huolettaa/ihmetyttää se, että tossa mun uudehkossa remmissä (2kk) alkaa näkyä sellaisia vaaleita viivoja, jotka menevät remmissä "poikkipäin" ja ne ovat siinä tasaisin välein. Tuli vain mieleen, että voisiko olla mahdollista että kun remmi on niin uusi että se vielä venyy niistä hampaiden kohdasta ja sen takia vaalenee? Ne viivat/vaalentumat nimittäin on juuri siinä kohdassa remmiä mihin hammas aina tulee, pitäisikö tuosta huolestua, vai antaa asian olla, muuten jakopää toimii kuin vanhassa, ei kitise mistään.
Kyllä ne hampaan kohdat aavistuksen näkyvät sielä selkäpuolella aika tuoreessakin hihnassa. Ainakin miulla näkyny....
Pihassa: f11 530d, Model 3 LR
Tallissa: Vectra 2000 16v 1990
Entisiä: vectra b v6, Astra gsi 16v, Calibra 16v, Calibra tbo 16v, Calibra 8v, Astra c18xe, vectra c20xe ja useampi muukin