Vaaleaa töhnää öljyssä ?
Re: Vaaleaa töhnää öljyssä ?
Kuten jo tuolla aikasemmissä viesteissä tuli ilmi kondensio niin stähän se on.Nytten vaan öljyt vaihtoon häviää maitokahvin värit öljykorkista.Ps Uusilla öljyillä kone kunnolla lämpöseks ja karstat pois eli hanaa 
Kyllä siitä hyötyä on. Mulla on auto lämpimässä tallissa ja ajan muutaman km pätkiä. Moottori lämpenee 95 asteeseen hyvin ja pysyy lämmöt. Kone on kunnossa mutta ö-korkissa on talvella möhnää. Oon pitäny korkkia vähän löysällä ja möhnää ei oo tullu mutta jos korkki väännetään kunnolla kiinni niin tulee. Otin o-renkaan pois ja loppu möhnän pyyhkiminen, koska nyt vesihöyry pääsee korkin välistä ulos. Näinhän se menee...Tuomas kirjoitti:Tämän vuosituhannen koneita en ole läheltä nähnyt, mutta kyllä ainakin vanhempien 1,6-litraisten (SV, NZ, SE) täyttökorkin alla on semmoinen muovinen häsmäkkä ettei sieltä öljyt mihinkään roisku vaikka ajaisi ilman korkkia. Tuskin ne sitä on uudemmista pois jättäneet?FullMetal kirjoitti:elä ota 8venttiilisestä korkin tiivistettä pois ku siinä on rakenne erillainen ku mv6 moottorissa jossa öljyntäyttökorkki on
pienen putken nokassa joten ei pääse roiskimaan vaikka ei ole tiivistettä. 8venttiilisessä se kyllä rupeaa roiskimaan öljyä sieltä korkin juuresta pihalle
jos sitä tiivistettä ei ole.
Vaikka aika viritykseltä tuo tiivisteen poistaminen joka tapauksessa kuulostaa, mitään hyötyä en osaa kuvitella siitä olevan.
Kyllä se vesihöyry huohottimen kautta pääsee sieltä pois. Turha sitä korkkia on lääppiä, kuka sitä on katsomassa että siellä on töhnää, ei se siellä mitään haittaa.
Tuo pitkän putken päässä oleva korkki on oikeastaan huono idea alkujaankin. Sinne putkeenhan se vesihöyry nousee kun se on korkeimmalla paikalla. Eikä se pääse sieltä pois kun korkki on tiivis. Huohottimenkin kautta tulee varmasti höyryä ulos. Huohotin on huonosti suunniteltu tässä ooppelissa. Eikä se töhnä siellä haittaa ketään muutako minua ja siksi otin sen o-renkaan pois 
- Cärävääner
- 'Kadett'

Jep Jep. Pitäs vaihattaa tuo termari, et kone lämpiäs normilämpöseksi ja kokkeilla tuota tiivisteen poistoa. Eiköhän se niillä asetu.
Kiitos kaikille vastauksista!!!
Kiitos kaikille vastauksista!!!