Syttyä mikä valo?Sandeholic kirjoitti:Nyt tuli auto ostettua. Tietenkin olin unohtanut testata toimiiko vakionopeudensäädin ja näyttäisi olevan rikki. Ilmeisesti käynnistyksessä pitäisi sen merkkivalo syttyä hetkeksi? Tässä ei näin tapahdu.
Opel Vectra GTS 3.2 kannattaako
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Re: Opel Vectra GTS 3.2 kannattaako
Ei kait sen vakionopeus säätimen merkkivalon kuulu syttyä muuta kuin se on päällä, ei käynnistettäessä. Mulla ainakin toimii säädin ja valo ei pala kuin säädintä käytettäessä, auto on kylläkin 2.2 mut toiminta varmaan on sama...
- HraBeigeV6
- 'Senator'

Juurikin näin. Itsekään en ole huomannut kyseisen valon syttymistä käynnistyksessä. Mistähän olettamus syttymisestä on peräsin...pepper kirjoitti:Ei kait sen vakionopeus säätimen merkkivalon kuulu syttyä muuta kuin se on päällä, ei käynnistettäessä. Mulla ainakin toimii säädin ja valo ei pala kuin säädintä käytettäessä, auto on kylläkin 2.2 mut toiminta varmaan on sama...
Ei mullakaan vakkarin valo pala käynnistäes 
Sarjassamme miten tässä näin kävi
Opel Vectra C GTS 3.2 V6 (harraste räpellys)
Opel Insignia -09 2.0 cdti (käyttis)
-
Sandeholic
- 'Kapitän'

Luin sitte ohjekirjan väärin. Jotain siinä sanottiin, että pitäisi n. 2s palaa sen valon, jotta tietää järjestelmän olevan käytössä
Mut ei se kuitenkaan toimi.
Juu, sen valon ei kuulu palaa kyllä sekunttiakaan jos sitä ei käytetä. Onko kaikki sulakkeet ehjät jos ei kerta pelitä?
-
Sandeholic
- 'Kapitän'

Nyt selveni lisää tuon vakkarin vika. Toimii siis satunnaisesti. Heti käynnistyksen jälkeen toimii, mutta kun painaa jarrua lakkaa toimimasta. Virrat pois ja käynnistys niin toimii. Saatta myös pompata pois yhtäkkiä.
Itsellä samanlainen vika tossa OPC:ssä. Vakkari toimii satunnaisesti. Vika voi olla viiksessä, polkimien antureissa tai ohjainboxissa...
-
Sandeholic
- 'Kapitän'

Käytin nyt autoa liikkeessä tuosta kierros ongelmasta.. Tuumasivat, että kummatki katit paskana, 2000€ remppa :/
Saahan noita katteja huomattavasti edullisemminkin. Jotenkin tuntuu oudolta että katit voisivat aiheuttaa tollaista oiretta.
En kyllä aivan heti tuota nielisi, jos katit ois paskana ei se laite kyl liikkuisi kuin vaivoin... Uskoisin et jotain muuta on eikä lähellekkään noin hintavaaSandeholic kirjoitti:Käytin nyt autoa liikkeessä tuosta kierros ongelmasta.. Tuumasivat, että kummatki katit paskana, 2000€ remppa :/
Luulis kyl että jos katit on paskana niin toi ois aika nuhasen olonen.. Ite kyl kattosin alipaine letkut ja tarkistaisin että onks imuvuotoja
Juu kannattaa tosiaan käydä läpi kaikki alipaineletkut ja mitata imusarjan alipaine tyhjäkäynnillä. Jos tuo mittaus ei onnistu, niin ota varovasti imusarjan kansi irti ja irroita myös siellä sisällä oleva musta alipainekotelo, puhdista tiivistepinnat, varmista että pohjaan tuleva alipaineletku on kiinni ja ehjä, ja laita kasaan. Mulla oli tuo alipainekotelo huonosti kiinni ja vuoti tiivisteiden välistä. Puhdistin sen ja tiivistin uudelleen. Vaikka mun tapauksessa vuoto ei nostanut tyhjäkäyntikierroksia, auton käynti ja kaasuun vastaavuus paranivat huomattavasti.Sandeholic kirjoitti:Käytin nyt autoa liikkeessä tuosta kierros ongelmasta.. Tuumasivat, että kummatki katit paskana, 2000€ remppa :/
mulla vuoti tosta samasta paikasta.. korkkas yhdestä ruuvista kierteet tulpan vaihdon yhteydessä. mut kunnon silkkarit väliin niin sen jälkeen ei oo ollu ongelmii.Jartsi kirjoitti:Juu kannattaa tosiaan käydä läpi kaikki alipaineletkut ja mitata imusarjan alipaine tyhjäkäynnillä. Jos tuo mittaus ei onnistu, niin ota varovasti imusarjan kansi irti ja irroita myös siellä sisällä oleva musta alipainekotelo, puhdista tiivistepinnat, varmista että pohjaan tuleva alipaineletku on kiinni ja ehjä, ja laita kasaan. Mulla oli tuo alipainekotelo huonosti kiinni ja vuoti tiivisteiden välistä. Puhdistin sen ja tiivistin uudelleen. Vaikka mun tapauksessa vuoto ei nostanut tyhjäkäyntikierroksia, auton käynti ja kaasuun vastaavuus paranivat huomattavasti.Sandeholic kirjoitti:Käytin nyt autoa liikkeessä tuosta kierros ongelmasta.. Tuumasivat, että kummatki katit paskana, 2000€ remppa :/
Mitä maksaa osapuilleen tämä 120000km huolto.
Kilometrit lähestymässä.
Vectra C 3.2 V6 GTS vm -04
Helsingissä asustaa.
Kilometrit lähestymässä.
Vectra C 3.2 V6 GTS vm -04
Helsingissä asustaa.