Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
No ei oo ees kalliit!! Ite maksoin 200e uusista (tosin yksityiseltä ostin).
Tä? 200€/kpl maksoit siis???
Mahtaiskohan olla ihan pari hinta, kun on monikossa ?
Kohtalaisen arvokkaat silti
Vaikea sanoa, kun tuo ensimmäinen lause antaa ihan toisenlaisen käsityksen, eli et 129€/kpl ei ole kallis, kun on itse maksanut 200€/kpl? Eiköhän toi Wlle kerro asian todellisen laidan.
Mutta on ne silti kalliita ylipäätään!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Kyllä nuo paikalleen sopii, mutta tulpanhatut ei tiivisty venttiilikopan kanteen.
Y26SE moottorissa ei ole tulpanjohtoja, vaan puolat tulee suoraan venttiilikoppaan kiinni.
Joo kannattaa etsiä semmoset kopat jotka on tehty tulpanjohdoille. B-Vectrassa niitä on ollut.
Kyllä nuo paikalleen sopii, mutta tulpanhatut ei tiivisty venttiilikopan kanteen.
Y26SE moottorissa ei ole tulpanjohtoja, vaan puolat tulee suoraan venttiilikoppaan kiinni.
Joo kannattaa etsiä semmoset kopat jotka on tehty tulpanjohdoille. B-Vectrassa niitä on ollut.
Noissa onkin joo suorakulmion muotoiset noi tulpankolot. X25XE B-Vecussa ne on just pyöreät, mihin se tulpanhattu istuu kiinni.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Ei se kyllä tiiviiksi silti tule koska vakioimusarjalla joutuu kopat laittamaan vastakkaisille puolille öljykorkin takia. Mulla ainakin pääsee konetta pestessä vettä tulpan koloihin.
Huudellaan tosi vanhaan topicciin, eli öljyntäyttökorkin siirto ei ole välttämätöntä kun laittaa omegaan v6 vectran kopat? Öljynlisäys vaan hankaloituu? Itselle olis nyt sellaset tulossa ja pitäs vähän valmistautua ettei jää auto pitkäksi aikaa seisomaan.
Btw kyselin automuovikemiltä alukoppia, nykyään ei saa enää kun toisen puolen koppaa ja 240€ kpl..
Jos osaat hiukankin muovi hitsausta (kolvilla sulattelua) niin se alkuperäinen täyttö putki sopii alu koppaan siitä vaan otetaan keskeltä pieni siivu ja juotellaan / se tulee ikäänkuin nurinpäin alkuperäis asennukseen nähden ja mulkkauksen jälkeen suu osa kääntyy oikein ja silloin sopii kuin hanska kun se koppa jossa reikä on tulee hantin puolelle , olen useampaan juttuun vastannut ko asiasta (aikanaan kuvien kanssa) .
Toiset käyttävät pitkää trattia mutta minä hifistelen muutetun täyttö putken kanssa
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6