Hmm. huomaampa että on kirjoitus virhe. eli OFC kaapelia. eli Happivapaata kuparia.
Voi olla että pelkästään toiseen päähän riittää mutta ajattelin kahden akun kytkennällä jolla itse varmaan olisin tehnyt. mutta kyllä se varmaan riittää että on vain akun lähellä yksi. Viisatuin itse samalla hieman!
Akku takakonttiin ? Bensankeruusäiliö arveluttaa..
Re: Akku takakonttiin ? Bensankeruusäiliö arveluttaa..
Sulakkeen kanssa tulee ongelma. Tai siis ongelma poistuu riittävän järeällä sulakkeella mutta sitten täytyykin toivoa, ettei kaapeli saa maita matkan varrella
Omia kokemuksia: (tämä on v6 koneesta, joka on aivan saatanan raskas startin pyöriteltäväksi verrattuna neloskoneiseen tai mitä noita käsipelillä kampuran päästä on tullut pyöriteltyä)
2x80A sanoi poks heti avainta kääntäessä
200A meni myös startatessa
250A kesti startata mutta muutaman viikon käytön jälkeen oli täysin musta
300A kestää tummumatta mutta mietityttää vaan, mitä käy, jos pahin tapahtuu...
Jos ei tarvitse jatkuvaa virtaa mm. hälyttimelle, niin ite unohtaisin sulakkeen (tai sitten tuo 300A edes muodon vuoksi) ja laittaisin riittävän järeän on/off kytkimen miinuskaapeliin.
Omia kokemuksia: (tämä on v6 koneesta, joka on aivan saatanan raskas startin pyöriteltäväksi verrattuna neloskoneiseen tai mitä noita käsipelillä kampuran päästä on tullut pyöriteltyä)
2x80A sanoi poks heti avainta kääntäessä
200A meni myös startatessa
250A kesti startata mutta muutaman viikon käytön jälkeen oli täysin musta
300A kestää tummumatta mutta mietityttää vaan, mitä käy, jos pahin tapahtuu...
Jos ei tarvitse jatkuvaa virtaa mm. hälyttimelle, niin ite unohtaisin sulakkeen (tai sitten tuo 300A edes muodon vuoksi) ja laittaisin riittävän järeän on/off kytkimen miinuskaapeliin.
Kyllä siellä pitäisi onnettomuuden varalta joku sulake olla. Yleensä startit lienee teholtaan kilowatin nurkilla tai vähän päälle, eli noin sadan ampeerin virrasta puhutaan, joku kahdensadan ampeerin sulake varmaan riittäisi. Itse kyllä pitäisin varasulakkeita matkassa ettei käy nolosti.
Automaattisulakkeitakin olen noihin nähnyt, en kyllä muista minkälaisille virroille ne oli.
Automaattisulakkeitakin olen noihin nähnyt, en kyllä muista minkälaisille virroille ne oli.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
No mulla on kaapelissa jo kiinni 200A sulake, jäi Vectrasta yli kun hifit siitä purin pois. Pitää huomenna biltemasta hakea se muoviboksi väliaikaisratkaisuksi siihen asti, että saa tehtyä oikean siistin boksin akulle niin pääsee jo siirtelemään tuota akkua, etenee edes johonkinpäin hommat.. Kiitoksia vastauksista kaikille