On.. juurikin sama vehjeOn 2004-01-31 14:58, Calibra_46 wrote:
Onko kyseessä tämä auto?
Avo Calibra ja luulojen korjaus.
Pari vuotta sitten valmetilla harjoittelemassa ollessani oli jotain puhetta tästä avosta. Siellä oli seinällä siitä iso juliste, kuvan auto oli tosin punainen(?). Kahdesta kappaleesta ne siellä puhui kyllä. Ja siellä museossa on UMPIkattoinen punainen 2.0 8v calibra. Varmasti vähiten ajettu calibra mitä Suomesta löytyy 
Valmet automotive kehittää itse tehtaan yhteydessä avokattoratkaisuja ja muita erikoiskorimalleja, esittelyhallista löytyy esim coupe saab 900. Opelille ei luultavasti ole avo tuotantoon kelvannut, niinkuin ei coupe saab kelvannut ruotsalaisille. Sääli/outoa.
Valmet automotive kehittää itse tehtaan yhteydessä avokattoratkaisuja ja muita erikoiskorimalleja, esittelyhallista löytyy esim coupe saab 900. Opelille ei luultavasti ole avo tuotantoon kelvannut, niinkuin ei coupe saab kelvannut ruotsalaisille. Sääli/outoa.
Juu, Tuulilasinkin artikkelissa silloin aikoinaan se Ukissa itse tehty avo oli punainen yksilö. Ja sen lisäksi oli tehty vain raakakori joka rikottiin testeissä, jota ei koskaan viimeistelty. Näin siinä artikkelissa kerrottiin. Ja näiden lisäksi oli Saksasta hankittu mallikappale. Kaiken logiikan mukaan tämä valkoinen yksilö olisi tuo mallikappale. Ja eipä kai kukaan ole väittänyt, että se olisi huonosti avoksi muutettu. Ei kai tuota autoa ole maalattukaan punaisesta valkoiseksi, sillä se Ukissa raakakorista asti tehty itse suunniteltu avo oli (on?) punainen.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
On 2004-01-31 14:58, Calibra_46 wrote:
Onko kyseessä tämä auto?
Jos on, niin autohan on 4-vetoinen. Onko se ollut sitten vaparinelikko alkujaan? Tähän kuvassa olevaan autoon olen aikanaan toimittanut välijäähdyttimen. Tunexin cooleri versio 1. Hauska kuulla että auto on kunnossa!
KH / Tunex
http://www.tunex.fi
On se juurikin tuo auto. Ja nelikkohan se on.On 2004-02-02 13:12, tunex wrote:On 2004-01-31 14:58, Calibra_46 wrote:
Onko kyseessä tämä auto?
Jos on, niin autohan on 4-vetoinen. Onko se ollut sitten vaparinelikko alkujaan? Tähän kuvassa olevaan autoon olen aikanaan toimittanut välijäähdyttimen. Tunexin cooleri versio 1. Hauska kuulla että auto on kunnossa!
KH / Tunex
http://www.tunex.fi
Isoin vika on ollut kannen halkeaminen.
Ja vaparinelikko sen on alkujaan ollut, Ja kone on vaihdettu Sutiilla. Autossa on vielä jopa vaparin 5-portainen laatikko, tarkoituksena on hankkia jostain 6-laatikko.
Millasta tehon lisäystä tosta intercoolerista tulee?? ahtopaineet ovat ilmeisesti ihan vakiot.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tumppi82 on 2004-02-02 13:52 ]</font>