Vectra nykii..

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Irmscher
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Irmscher »

Mittasin sen lämpö-anturin kylmänä ja oli 1,7Kohm.
Irmscher
'Admiral'
'Admiral'

Liikkeelle lähdössä nykäsee pirusti ja vaihdettaessa kakkoselle. Kakkoselta kolmoselle ei enää paljoa nyi. Kolmoselta neloselle ei ollenkaan. Porukka kattoo ettei se osaa ajaa :???:
Paholaisrausku
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Paholaisrausku »

Juuri sitä kaasuläpän asentoon vaikuttavaa multa ainakin hävis nykiminen kun vähän sääti en tiiä sit muilla.
Rami
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Rami »

Tjaa..missähän asennossa tuo läppä on tehtaalta tullessaan ollut.
siis että kuinka paljon pitää kääntää sitä vipua ennenkuin se naksahdus kuuluu (tyhjäkäyntimoodi menee pois päältä)?

Säätelin tuossa sitä anturia..näyttänee vaikuttavan tyhjäkäyntiinkin..selvähän se.
Jotain ohjeita olis hyvä saada ton säätöön...
Kyseltävä parilta opeli asentajalta...
Irmscher
'Admiral'
'Admiral'

Tässä mun vectrassa se anturi ei mee kuin yhteen asentoon. kait....Tarkotin sitä läpän asentoo, sitä pystyy säätämään siitä sinetöidystä ruuvista(keltasta maalia). Joku on tota mun läpyskää säätäny joskus ennenkuin se mulle tuli...
Rami
'Kadett'
'Kadett'

juu mulla on menny vähän läpät sekaisin..mutta joo itse kaasuläppä olkoot missä on..
mut se anturi niin sitä voi säätää ja näkyy oikeen olevan siinä anturissa sellaiset isommat/soikeet reijät mistä sitä saadetään..juu ja se on mullakin joskus ollut sinetissä..
ex omistaja tuotakin on roplannut kun ruuvit on ihan nylppääntyneet.

Tuo anturin säätäminen tosiaan vaikutti tyhjäkäyntiin ja olin vähän huomaavinani että se nykiminen pikkasen väheni..
huomenna aamulla tietää onko tuolla vaikutusta käyntiinlähtemisen kanssa. ollut ongelmia siinäkin..

<font size=-1>[ This Message was edited by: Rami on 2002-08-01 19:45 ]</font>
Paholaisrausku
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Paholaisrausku »

Joo eli naksahdus pitää kuulua heti kun kaasua kääntää saattaa myös olla väljää vivuissa siihen ei varmaan auta kun uudet osat.
shishkebab
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shishkebab »

Nyt tuli stoppi etenemiseen...rupes auto nykii niin paljon että hyvä ku sain sen kotii ajettuu. Pitänee huomen aamul katella mitä antureita siellä on. Olisko jotain isompaa menny rikki, koska kummallista sinänsä että yht´äkkiä jotkut säädöt menee noin pieleen että ajosta ei meinaa tulla mitään. Käsikopelolla tuntu että kaikki johdot ja liittimet on kiinni. Välillä tuntu että vetää paremmin mahdollisimman isolla vaihteella ja kun kierrokset on niin alhaalla että moottori alkaa "täristämään". Mistäköhän pitäs eka alkaa ettii vikaa? Ku itellä ei sen isompaa aavistusta oo, et mikä kumma siihen tuli...
Opel on POP!
Rami
'Kadett'
'Kadett'

vilkaseppas kans että sytkäpuoli on kunnossa.
Itse kurkkasin virranjakajan sisälle niin ei ollu mitään kaunista katseltavaa.. :cool:
kans ja pöyriä uusiks. puhdistus autto jo siihen vanhaan kanteen paljon!
kato myös että puolan ja v-jakajan välinen sytkäjohto on oikea..opelilla ainakin tietävät sen oikeen..tarvikeliikkeissä myyvät herkästi väärän kun siihen käy useampi piussi mut vain yks toimii kunnolla.
timppa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja timppa »

mulla kadetissa oli polttoainepumppu niin kulunut, että se ei kyennyt tuottamaan riittävästi painetta ja aiheutti nykimistä ja sammumista. kadettiin pumppu makso noin 1000 mk.
Pelkkän polttoaineen suodattimenkin vaihtoa kannattaa kokeilla, jos ei ole vähään aikaan vaihettu.
opeltuning
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opeltuning »

Vilkaseppas kampiakselin asennontunnistimen johdot onko ne ok?johdot saattaa hankaantua puhki moottorin kiinnityskorvaa vasten ja sit ottaa maihin....kokemusta löytyy ja rytke oli valtava kunnes sitten viimeseltä hyyty kokonaan...kannattaa kokeilla jollain muulla anturilla joka on toimivasta vehkeestä jos semmonen löytyy...uusi anturi makso n. 1000mk vanhaa rahaa...
shishkebab
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shishkebab »

Outoa. Olin kiertämässä suomea tossa melkein viikon. Olin ottanu bensaletkut irti ku katoin et tuleeko paineella. Noh, laitoin ne takas ja käynnistin auton, ni ei mitää nykiny. Toimii ku unelma taas. Nää on ilmeisesti taas näitä opelin ominaisuuksia,ei vikoja. :smile:

Ilmeisesti oli päässy vettä johonki sytkän puolelle (sato ku tää vika tuli) ja sit ku oli melkeen viikon seissy ja kuivunu ni rupes toimii!
Opel on POP!
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

Mitäs perskelettä , onko tuo 1000mk kampiakselin asentotunnistimesta A-veccuun? Omaan B-veccuun se oli n.350mk
puual
'Agila'

Viesti Kirjoittaja puual »

Nykiminen loppu!
Pakoputki oli tukossa!!! Pakoputken sisällä ollut vuorivilla oli lähtenyt vaeltamaan ja tukkinut röörit kun poistin vullat ei mittään ongelmia enää. Tosin auto pitää hieman kovenpaa ääntä nyt
Vectra-97
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Vectra-97 »

Mulla loppu tyhjäkäynin heijaaminen ku lopetin TB:llä käynnin.Tankkaan nykyään Shellillä tai Nesteellä.Teppanalla joku lisäaine??
Vastaa Viestiin