2.2 koneen jakopään ketju
...kele! Uskomatonta! Jos kerran vika on näin selvästi ollut tiedossa mitä näistä viimeisistä viesteistä selvisi niin minkä helkutin takia noita autoja ei ole kutsuttu heti huoltoon. (Ainakaan minulle ei ole mitään ilmoitusta tullut edes, että se pitäisi korjata 90tkm huollossa.)On 2004-02-09 19:20, eskolja wrote:
Eikös maahantuoja ilmottanu että nuissa pitäis korjata se laahain 90tkm huollossa
Eli tämän ketjun alkuperäisenä aloittajana voin nyt todeta, että pääsin omallani 85600km ja sitten se hajosi. Diagnoosia ei tosin ole vielä tehty, mutta oireet on kyllä juuri sellaiset että tuskinpa mikään muukaan on kyseessä.
Ei mahda mitään, tod. näk. jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi Opeliksi minun kohdallani!
<font size=-1>[ This Message was edited by: k21 on 2004-02-29 16:16 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: k21 on 2004-03-08 16:25 ]</font>
...kele! Uskomatonta! Jos kerran vika on näin selvästi ollut tiedossa mitä näistä viimeisistä viesteistä selvisi niin minkä helkutin takia noita autoja ei ole kutsuttu heti huoltoon. (Ainakaan minulle ei ole mitään ilmoitusta tullut edes, että se pitäisi korjata 90tkm huollossa.)
Eli tämän ketjun alkuperäisenä aloittajana voin nyt todeta, että pääsin omallani 86500km ja sitten se hajosi. Diagnoosia ei tosin ole vielä tehty, mutta oireet on kyllä juuri sellaiset että tuskinpa mikään muukaan on kyseessä.
Ei mahda mitään, tod. näk. jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi Opeliksi minun kohdallani!
[/quote]
Ja mikähän Opel malli mahtoi olla kyseessä?
JL
Eli tämän ketjun alkuperäisenä aloittajana voin nyt todeta, että pääsin omallani 86500km ja sitten se hajosi. Diagnoosia ei tosin ole vielä tehty, mutta oireet on kyllä juuri sellaiset että tuskinpa mikään muukaan on kyseessä.
[/quote]
Ja mikähän Opel malli mahtoi olla kyseessä?
JL
Täytyy vielä tsekata tuo runkonumero. Pyysin huollossa, että olisivat tarkistaneet oliko tuo minun auto tuolla korjausta tarvitsevien listalla. Eivät kuitenkaan löytäneet ainakaan heti tuollaista listaa ja väittivät, että se on jokin tietty sarja, jossa on noita viallisia eikä tiettyyn numeroon asti. Se huollon ohje, minkä minä näin, sanoi että vahvistettu ketju olisi 2.2 C Vectrassa 03/2002 alkaen.OK, oliko tuo runkonumero antamani numeroa ennen vai jälkeen?
Diagnoosikin on kesken, koska huolto on täynnä eivätkä ole saaneet vielä muuta tehtyä kuin luettua vikakoodin ja se väittää että vika olisi sähköisessä kaasuläpässä. Juuri samaa vikakoodia siitä kaverin hajonneesta autostakin saatiin ulos. Sanoin senkin huollossa, mutta ei tainnut viesti oikein mennä perille.
Auto ja sen paperit myös on pajalla. Käyn siellä ehkä tänään ja tsekkaan tuon runkonumeron. Ei ne mitään syytä (vielä) kertoneet, mutta puristuksia koneesta löytyi vain hiukan yhdestä pytystä eli kai sieltä sitten on venttiilitkin solmussa. Ei ole nämä moottoreiden rakenteet mulle niin tuttujaNo mites sen numero oli? Kerkesitkös tarkistamaan? Kertoivatko mikä mahtoi olla syynä että ketju katkesi? Menikös venttiileitä solmuun?
Tässä samaa ongelmaa käsittelevä viestketju
toiselta puolen palloa,valitettavasti
Englanninkielellä.
http://groups.msn.com/opelaustralia/per ... 0034384439
toiselta puolen palloa,valitettavasti
Englanninkielellä.
http://groups.msn.com/opelaustralia/per ... 0034384439
Mitenhän ne koodaa tuon runkonumeron? On nimittäin selvästi tuon alle, mutta ei tuo ainakaan valmistettujen autojen määrä voi olla, koska omani on 19 111 xxx xx. Viimeiset numerot pois jätettynä. Eli luulenpa, että näitä kahta numeroa ei voi suoraan verrata.OK, oliko tuo runkonumero antamani numeroa ennen vai jälkeen? Ihan mielenkiinnosta vain että pitääkö niiden ilmoittama numero paikkansa jonka jälkeen on tuo jakopää ollut parannettu versio. Numero oli siis 35 110 764 20. Tosta numerosta eteenpäin pitäs olla korjattu.
Lisäys. Luin tuon englanninkielisen tekstin uudestaan ja siellä on annettu numerot moottoreista, jotka ovat riskilistalla. Jos koneen numero on alle TA099999 tai 11099999 niin sitten on viallinen ketju. Oma koneeni on TA051xxx eli tuon mukaan olisi viallinen. Tosin tuossa tiedossa epäilyttää tuo 99999 numero. Ei taida olla oikein, koska toinen numero, joka tuolta jutusta löytyy hiukan myöhemmin on 11065400. Tuon jälkeen (maaliskuu 2002) tulleissa koneissa ketju on "modattu" kestävämmäksi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: k21 on 2004-03-04 14:11 ]</font>
Tällä hetkellä en oikeastaan vielä osaa vastata muihin kuin siihen, että maahantuoja maksaa tuon korjauksen. Sen takia ei ole oikein edes kiinnostanut udella mitä kaikkea sieltä on rikki ja paljonko tulee maksamaan. Jos saan tuon auton loppuviikosta taas ajoon niin pitää hakiessa yrittää kysellä vähän tarkemmin.On 2004-03-05 19:49, ekomies wrote:
...mitä koneesta on hajonnut,kustannusarvio
korjauksesta, ja enenkaikkea ottaako maahantuoja ... vastuuta
ilmeiseen moottorin rakennevirheestä johtuvaan vaurioon / = Kuka maksaa?
---
Joops. Auto on taas ajossa. Ei jäänyt oikein mieleen mitä kaikkea siihen vaihdettiin, mutta ainakin se ketju
<font size=-1>[ This Message was edited by: k21 on 2004-03-12 14:01 ]</font>