Keskuslukituksen asentaminen Vectraan - apua kaivataan!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Jyrki K
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jyrki K »

Mä laitoin sen ohjausyksikön oven sisään. Ei tullut mieleen laittaa sitä sisätiloihin, mutta löytyi tuolta oven yläetureunastakin sille tilaa..
Scy
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Scy »

Niin siis kyllä minäkin ne tuonne oven sisäpuolelle jouduin virittelemään molemmissa ovissa. Ei siinä ovipahvin ja pellin välissä oikein tilaa noille olisi ollut ja kun nuo ohjaimetkin olisi joutunut vääntelemään niin monelle mutkalle..

Noita ohjaimia väännellessä kannattaa pyrkiä mahdollisimman yksinkertaiseen muotoon - jyrkkien kulmien teko noihin aiheuttaa joustoa ja iän myötä ohjain meltoutuu eikä toimi - ellei jopa katkea. Ja jos ohjain jää liian vinoon, tulee lukituksesta raskas eikä servo välttämättä jaksa kääntää lukkoa auki/kiinni (puhumattakaan että itse edes avaimella)

Itse laitoin sekä etu että takaoviin suoraan tuon lukitusnapin alapuolelle, tosin oven alaosaan nuo servot ja sieltä melko suorassa nuo ohjainsauvat lukitusnapin vastaavaan ohjainsauvaan kiinni.

Huomisen hommia olisi sitten noiden johdotusten tekeminen, jos tämän projektin saisi jopa ohi.. Mitäpä olette mieltä, onko mitään hyötyä eristää noita johtoja vielä esim sähköteipillä tekemällä yhteen nippuun - eli suojaako kontaktihäiriöiltä vai kondensoituuko vesi vaan enemmän sisään? Ilmeisesti liittimien kohdat kannattaa kuitenkin kiertää tiukasti sähköteipillä, ettei vesi pääse sisään.

Rupesipa myös himottamaan mahdollisuus rakentaa tuohon vielä kauko-ohjaus, mutta kunhan nyt ensin saisi tämänkin kasaan niin sitten.. :smile:
Scy
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Scy »

Ja keskuslukko asennettu nyt onnistuneesti. Kyllä se mahdollista tuntui olevan, vaikka työtä teetti. :smile:
Vastaa Viestiin