Omegan ajonesto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
KAravaani
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja KAravaani »

Soikka. Se on sellainen kauko jossa ei ole avainta kiinni.en tiedä sitten pitääkö se ostaa just sun autoon vai voiko ne koodata sen opelila?
Soikka
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Soikka »

joop..semmonenpa se on mullakin. Avain ja ohjain erikseen.

Mutta eipä toiminut se,että tyrkkää avaimen virta lukkoon ja painaa nappia...
KAravaani
'Admiral'
'Admiral'

Elikäs.. se on rikki sönder kaput. :/
KEhottaisin menemään autosähköliikkeeseen ja sanomaan että ottaa pois koko härpättimen?
Äärettömän ongelman ratkaisee vain Ääretön keino..
Veccu4x4
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Veccu4x4 »

Jos nyt ihan oikein muistelen niin se nappi jossa on juokseva äijä nii kytkee vaan sisätutkat pois päältä.Korjatkaa jos olen aivan väärässä sellasta tietoa mä olen saanut ja autohan on -vm95 b omppu.Olis muute mullakin tarvetta uudelle avain/kaukosäädin yhdistelmälle on meinaa kulunu melkein koko nappi pois.Pyytäävät vaan vielä melkein 100e Opelilla sellasesta.
"Farkku 2.0 16v Omega"(ex)
"Farkku 2.0 16v Omega"(Osina)
" Ex 3000 24v Omega"(ex)
"Avo Kadetti "(Tallissa)
"Talvikäyttis 2.0 a Omppu"
rekortti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja rekortti »

No niin laittakaa tänne nyt tosiaan esiin mitenkä omegan ajonesto ohitetaan! :evil:
Tuli vaan mieleen että onko se nyt välttämättä kovin fiksua ainakaan täällä foorumilla jakaa tuollaista tietoa..(?)
Jani
KAravaani
'Admiral'
'Admiral'

mitäs sillä on väliä laittaako tänne vai no?? joka sen varastaa niin tietää VARMASTI miten se tehdään,ja rashaahan se mulle vain tietäs;D
Pitää tsekata käyttö ohjeista josko siel olis jotain..
ja ktsoa voiko siihen mun perään istuttaa avaimen itse,niin vois vaik myydä sen itse.Kahet avaimet ja se nin en tarvi..
Paitti tietty heti sitte ku myyny sen;D
Äärettömän ongelman ratkaisee vain Ääretön keino..
FC
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FC »

On 2005-02-09 03:53, Soikka wrote:
joop..semmonenpa se on mullakin. Avain ja ohjain erikseen.

Mutta eipä toiminut se,että tyrkkää avaimen virta lukkoon ja painaa nappia...
Infrapunatoimista kaukossäädintä on molempia; sekä avaimen yhteydessä ja irrallinen kaukosäädin. Radiotaajuudella toimiva "kake" tuli muistaakseni -96 malleihin. Ko. kaken tunnusmerkkinä on kaksi samankokoista painonappia. Infrapunaversiossa iso ledi ja yksi iso ja yksi pieni nappi (sivussa). Molemmissa oma koodaustapansa.

Infrapunamallin avaimen yhteydessä olevaan kakeen voi vaihtaa pelkän piirilevyosan mutta ensiksi kannattaa tsekata juotokset.

http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 39&forum=5

Infrapuna version koodauksessa itse lähetin osa on otettava irti avaimesta, jotta sillä voi osoitta katossa olevaan vastaanottimeen.

Radiotaajuudella toimivahan koodattiin: virrat päälle ja molemmat napit yhtä aikaa pohjaan vähäksi aikaa.
rekortti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja rekortti »

On 2005-02-10 18:07, KAravaani wrote:
mitäs sillä on väliä laittaako tänne vai no?? joka sen varastaa niin tietää VARMASTI miten se tehdään,ja rashaahan se mulle vain tietäs;D
Pitää tsekata käyttö ohjeista josko siel olis jotain..
ja ktsoa voiko siihen mun perään istuttaa avaimen itse,niin vois vaik myydä sen itse.Kahet avaimet ja se nin en tarvi..
Paitti tietty heti sitte ku myyny sen;D
No laita tänne vaan niin tuun harjotteleen sun autoos... :smile:

Arvasin että jollakulla livahtaa herne nenään, mutta ihan totta puhuakseni ajatuksena oli se että harrastelijat eivät saisi vaan suotta mitään kiihokkeita lähteä kokeilemaan, totta on myös se että ne jotka niitä autoja ammatikseen vievät myös todellakin osaavat sen ohittaa. Ittee ainakin harmittas kun joku koltiainen kävis kokeilemassa että onnistuuko se tosiaan näillä ohjeilla, rikkois autoo eikä kuitenkaan osais..Ei herneitä.
Jani
appana
'Agila'

Viesti Kirjoittaja appana »

tosiaan joku vois vähän neuvoa jos tietää että miten se ajonesto otetaan pois koska tarvis tolla ooppelilla töihin päästä. se on nyt ollu mulla olu 4 päivää eikä oo ikinä mikään auto vituttanu näin pienellä ajalla ja näin paljon. sattu olemaan varmaan vaan paska yksilö tai jotain.. niin tosiaan jos joku osaisi auttaa jos kotikonstein on mahdollista saada se ohitettua. voi laittaa vaikka privana jos ei tahdo yleisesti täälä kirjottaa. tänks.
sg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja sg »

appana kirjoitti:tosiaan joku vois vähän neuvoa jos tietää että miten se ajonesto otetaan pois koska tarvis tolla ooppelilla töihin päästä. se on nyt ollu mulla olu 4 päivää eikä oo ikinä mikään auto vituttanu näin pienellä ajalla ja näin paljon. sattu olemaan varmaan vaan paska yksilö tai jotain.. niin tosiaan jos joku osaisi auttaa jos kotikonstein on mahdollista saada se ohitettua. voi laittaa vaikka privana jos ei tahdo yleisesti täälä kirjottaa. tänks.
eivät osanneet turun opel-huollossa sanoa mitään vippaskonstia sille, en tiedä oliko halusta tiedosta vai saamisesta kiinni. hinausautolla (kiitos IF autopalveluplus) kiikutettiin hoitolaan, uusi kaukosäädin lykättiin mukaan ja ohjelmoivat sen sille kaukosäätimelle. (näin ainakin päättelin tapahtuneen laskuerottelun perusteella)
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Täällä pyörii sen niminen ku ooppel kokkolasta se ainaki saa ohitettua sen ajoneston lähetä lähetä sille privaa :wink:
Skoda Octavia -08
artsi_86
'Kadett'
'Kadett'

ompun ajonesto

Viesti Kirjoittaja artsi_86 »

joo eli mulla tuli sama ongelma eilen.. eli juoksevan ukon kuvan napissa palaa valo ja ei lähde käyntiin millään..:( kaukosäätimessä palaa kyl valo ku painaa nappia mutta keskus lukkokaan ei reagoi siihen mitenkään..:( myöskään moottorin vikavalo ei syty ku laittaa virrat päälle? (voiko liittyä tohon samaan) apua tarviis.. mistä sais uuden avaimen halvimmalla?
Ajamy
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Vastaa Viestiin