Omegan ajonesto
Elikkä, miten saa Omega b:n ajoneston pois päältä? Kun meillä siis ei toinen avain toimi (tai siis se kaukosäätöinen keskuslukko), niin jos yritää tällä avaimella lähetä liikenteeseen, niin menee ajonesto päälle.. Ja toinenkin avain ottaa huonosti.. Tai mistä sais uudet avaimet ja onko tietoo et paljon maksaa?
Myös semmoista kyselisin, et mistähän löytäisi Opel omega b 2,0 -95 ohjekirjan, kun sattuu puuttumaan?
Kiitti jo etukäteen vastauksista!
Myös semmoista kyselisin, et mistähän löytäisi Opel omega b 2,0 -95 ohjekirjan, kun sattuu puuttumaan?
Kiitti jo etukäteen vastauksista!
- opeltuning
- 'Senator'

Pari päivää sitte kyselin tuosta samasta hommasta opel-huollosta. Uusi avain koodattuna maksais n. 50e ja saksasta täytyis tilata. Meinasivat, että vaikka patteri ois tyhjä ei vaikuta ajonestoon.
Avaimen sisällä on kide jonka ajonesto lukee autoa käynnistettäessä. Kide on siirrettävissä uuteen avaimeen.
Näin siis mv6 -98. Toi sun avaimes voi kyllä olla sitä vanhempaakin mallia...
Oiskohan tossa sun tapauksessa avain saanut niin pahasti siipeensä, että kidekin on vaurioitunut...
Avaimen sisällä on kide jonka ajonesto lukee autoa käynnistettäessä. Kide on siirrettävissä uuteen avaimeen.
Näin siis mv6 -98. Toi sun avaimes voi kyllä olla sitä vanhempaakin mallia...
Oiskohan tossa sun tapauksessa avain saanut niin pahasti siipeensä, että kidekin on vaurioitunut...
Tuo alkupään B-Omegoiden ajonesto on kyllä aika syvältä. Jos kauko ei toimi et ajonestoa saa pois millään. Pikkusisko jäi porukoiden edellisen Omegan kanssa kylille juuri tuon takia, ei muuta kuin kotoa hakemaan toista avainta. Nuoremmissa se toimiikin tuolla sirulukijalla ja tällöin oven voi avata vaikka normaalisti ovesta mekaanisesti. Ei noita ollut kuin alkupään B-Ompuissa, -96 taisi jo tulla uusi malli. Ei muuta kuin uusia kauko-ohjaimia tilaukseen ja koodaukseen jos mielii autolla liikkua.
-
Omega 2.5 2001
- 'Agila'
Not entäpä, jos ottais pois kokonaan sen ajoneston? Niinkinhän ovat jotkut tehneet. Se ohjausyksikköhän sijaitsee ilmeisesti ratin alla. Näyttäs olevan vaan aika hyvin varashälyttimen kanssa paketissa kytkentäkaavioiden perusteella.
Eli tietäjät. Neuvoa/vinkkiä siihen ajoneston ahojauslaitteen ohitukseen nimenomaan alkupään B-Omegaan
Eli tietäjät. Neuvoa/vinkkiä siihen ajoneston ahojauslaitteen ohitukseen nimenomaan alkupään B-Omegaan
Mulla kyllä on napin takjana omassa,,vm-94 2,5CD.Eli saa tarvittaessa kojetaulun napilla pois.
Ja nehän pitäis koodata noin vuoden välein..ainakin jälkiasennus mallit (lue.defa yms)vaatii sen toimiakseen hyvin.ja mulla kyllä olis yks avain,tai siis ohjain runko ylimääräinen..käyttämätön.Eks omistaja ku oli ostanu kaikkia kaks,ja kaikista on kuitit,jopa siaämatoista!!?
Ja nehän pitäis koodata noin vuoden välein..ainakin jälkiasennus mallit (lue.defa yms)vaatii sen toimiakseen hyvin.ja mulla kyllä olis yks avain,tai siis ohjain runko ylimääräinen..käyttämätön.Eks omistaja ku oli ostanu kaikkia kaks,ja kaikista on kuitit,jopa siaämatoista!!?
Äärettömän ongelman ratkaisee vain Ääretön keino..
Siis tarkotat että jossain vaiheessa sitä [juokseva äijä] -nappia painaa siinä ilmastointinappuloiden vieressä niin ajoneston sais pois?On 2005-02-08 12:02, KAravaani wrote:
Mulla kyllä on napin takjana omassa,,vm-94 2,5CD.Eli saa tarvittaessa kojetaulun napilla pois.
Ohjekirja saksaksi ja minä ei ymmärrä...
<font size=-1>[ This Message was edited by: Soikka on 2005-02-08 12:15 ]</font>