c20xe:n kansi
Joku pesi järjestelmän näin.
Nappas glykolit mäkeen -> vettä ja sopivan ämäkkää liukkaria sopivassa suhteessa -> käytti lämpöseks -> termari auki -> kone kiinni ja kamat veks -> huuhtelua kuumalla vedellä -> glykolia koneeseen ja kovaa ajoa. Toimenpiteen voi tietysti uusia jos on ollut runsaasti mähmää.
Nappas glykolit mäkeen -> vettä ja sopivan ämäkkää liukkaria sopivassa suhteessa -> käytti lämpöseks -> termari auki -> kone kiinni ja kamat veks -> huuhtelua kuumalla vedellä -> glykolia koneeseen ja kovaa ajoa. Toimenpiteen voi tietysti uusia jos on ollut runsaasti mähmää.
- opelmeister
- 'Senator'

Onko kellään ollut veden seassa ihan öljyä? Siis mustaa öljyä, ei harmaata töhnää tms. Mulla on eräässä varaosa-autossa (ei Opel
) paisuntasäiliö ihan mustana sisältä. Kone on dieseli ja käy todella nätisti, ei haise palavalle nesteelle ja öljy on mustaa myös koneessa -> siinäkään ei ole vettä..
Kysymys: Mikä tuossa on vikana? Onko kellään tullut vastaan?
Kysymys: Mikä tuossa on vikana? Onko kellään tullut vastaan?
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
eihän sillä "Pätrik" ole mitään väliä onko se Kolbe vai Cossu. Ongelma ei sitä muutu miksikään.
Öljyä vedessä silti, vaikka se olisi hillopurkin kansi... 
Ongelma vain on se onko ne öljyt "vanhoja" siellä jäähdytysneseteiden joukossa. Jos järjestelmään on sitä öljyä jäänyt edellisen kansipahvin vaihdon takia niin sen ymmärtää miksi se nytkin on sellaista puuroa.
Öljyä ylipäätään ei ole kauheasti kulunut, mutta varmaan pieni määrä riittää muuttamaan sen veden puuroksi asti.
Mighty
Ongelma vain on se onko ne öljyt "vanhoja" siellä jäähdytysneseteiden joukossa. Jos järjestelmään on sitä öljyä jäänyt edellisen kansipahvin vaihdon takia niin sen ymmärtää miksi se nytkin on sellaista puuroa.
Öljyä ylipäätään ei ole kauheasti kulunut, mutta varmaan pieni määrä riittää muuttamaan sen veden puuroksi asti.
Mighty
Tunexin sivujen kautta http://www.tunex.fi/calibra/indexcal.htm löytyy linkki yhteistyökumppanille http://www.eds-motorsport.de/, joka korjailee näitä kansia. Sieltä Products ja Cylinderhead repairing.
Hienoa englantia osittain..., mutta Fairya käskevät käyttää...
Itse puhdistin Fairy-liuoksella, ja koetin myös konetiskiaineliuosta.(Jälkimmäisellä ainakin lähtee
) Päivä ajoa ja vaihtoon. Muutama kertaa tällä lailla.
Kansipulttien kireys: Opelin ohje, 25 Newtonia ja sen jälkeen jotain astelukuja, ei ole hyvä. Itse sovelsin normaaleille pulteille Tunexin ohjetta ARP-pinnapulteille, aina 100Nm asti. Ja tuntuma oli paljon parempi, suosittelen.
PS. Itse avasin koneen useampaan kertaan, ennenkuin lähetin kannen korjaukseen... Nyt on sopat puhtaat.
Hienoa englantia osittain..., mutta Fairya käskevät käyttää...
Itse puhdistin Fairy-liuoksella, ja koetin myös konetiskiaineliuosta.(Jälkimmäisellä ainakin lähtee
Kansipulttien kireys: Opelin ohje, 25 Newtonia ja sen jälkeen jotain astelukuja, ei ole hyvä. Itse sovelsin normaaleille pulteille Tunexin ohjetta ARP-pinnapulteille, aina 100Nm asti. Ja tuntuma oli paljon parempi, suosittelen.
PS. Itse avasin koneen useampaan kertaan, ennenkuin lähetin kannen korjaukseen... Nyt on sopat puhtaat.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Diversey leverin D9 sumagrilliä sisään ja annat vaikkapa yön yli vaikuttaa ja huuhtelet huolella.On 2004-12-04 14:48, Lallevihtinen wrote:
Onkos jollain hyvää vinkkiä millä sais paisuntasäiliön puhtaaks? Fairyt ja konetiskiaineet koitettu, rasvanpoisto aineestakaan ei apua ollu. Eli siis säiliö on irti autosta ja tarvis saada puhtaaks mutta kun se on semmonen sokkelo että millään harjallakaan ei tee mitään.
Tuota tavaraa vaan ei välttämättä ihan joka sestosta löydy,kun lähinnä ammattikäyttöön tarkoitettu.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti: