AUTOJEN HINNAT LASKEE!!!
Voi vittu mikä newsflash tämäkin sit oli...
Se on ihan hyvä että jengi tajuaa vihdoinkin että esim joku kalipra ei ole sen kummosempi auto kuin veljensä vectra
Vittuiletko sä mulle? Yritin kirjoittaa tuon kuitenkin suhteellisen asiallisessa sävyssä.Repsa kirjoitti:no pitäskö tässä nyt ruveta itkemään että ylihintaisten vessojen hinnat tulee vihdoin ja viimein "oikealle" tasolle ?
tämä ilmiö onneksi näkyy muissakin merkeissä ja malleissa kun pelkästään opelin calibrassa. todellakin tervetullutta suuntaa moinen.
..joskos ois sitten joskus varaa oikeeseen autoonkin eikä lelusportteihin....
Tai muutkaan calibrat. Samoja ne on kaikki. Ja alkuperäinen turbovectra on kyllä huomattavasti harvinaisempi peli suomessa. Vectroistakin kyllä 2,5 ja turbokoneilla melkoista hintaa pyytävät yleensä...JJ kirjoitti:Totta, varsinkaan se 8V calipraMixu_N kirjoitti:STOP THE PRESS!!
Se on ihan hyvä että jengi tajuaa vihdoinkin että esim joku kalipra ei ole sen kummosempi auto kuin veljensä vectra
korkeintaan piilovittuilua, ei mitään henk.kohtaista.ata kirjoitti:Vittuiletko sä mulle? Yritin kirjoittaa tuon kuitenkin suhteellisen asiallisessa sävyssä.
Kyllä tuo tosiaan ihan vittuilulta vaikuttaa...
Tosi kivaa kun mä vaan "itken" kun mun auto sattuu olemaan "ylihintainen vessa" (niin onkin ylihintainen, olen maksanut siitä ihan liikaa, ja lähinnä verottajalle!), eikä se "vessa" ole edes "oikea auto", vaan "lelusportti", mutta niinhän se onkin lelu, ainakin mulle. Vinkkinä tuosta varasta voin ehkä mainita että itse olen tuon Calibran ostanut, maksanut autoverot, virityttänyt, teettänyt rempat (juu, en ole tehnyt itse) käteisellä rahalla ja suorilla kaupoilla. Samalla rahamäärällä olisi voinut ostaa monenlaista uuttakin autoa, jos sellaiset minua kiinnostaisivat. Samaa suorituskykyä ja ulkonäköä ei kuitenkaan olisi saanut.
Jos vaikka sitten ottaisin seuraavaksi tuon herneen pois nenästäni.
Joo, tuo mun viesti oli tarkoitettu myös sarkastiseksi, siksi se hernekommentti siinä lopussa...Repsa kirjoitti:korkeintaan piilovittuilua, ei mitään henk.kohtaista.ata kirjoitti:Vittuiletko sä mulle? Yritin kirjoittaa tuon kuitenkin suhteellisen asiallisessa sävyssä.
Kyllä tuo tosiaan ihan vittuilulta vaikuttaa...
Tosi kivaa kun mä vaan "itken" kun mun auto sattuu olemaan "ylihintainen vessa" (niin onkin ylihintainen, olen maksanut siitä ihan liikaa, ja lähinnä verottajalle!), eikä se "vessa" ole edes "oikea auto", vaan "lelusportti", mutta niinhän se onkin lelu, ainakin mulle. Vinkkinä tuosta varasta voin ehkä mainita että itse olen tuon Calibran ostanut, maksanut autoverot, virityttänyt, teettänyt rempat (juu, en ole tehnyt itse) käteisellä rahalla ja suorilla kaupoilla. Samalla rahamäärällä olisi voinut ostaa monenlaista uuttakin autoa, jos sellaiset minua kiinnostaisivat. Samaa suorituskykyä ja ulkonäköä ei kuitenkaan olisi saanut.
Jos vaikka sitten ottaisin seuraavaksi tuon herneen pois nenästäni.
tämä nyt sattui vaan osumaan juuri sulta otettuun quoteen, siinä tiivistyi kaikki kätevästi nääs. yleiseillä tasolla pitäisi olla tyytyväinen siihen että aikoinaan harvinaisten sporttien / leikkivessojen hinnat tulee alaspäin, ei tarvia olla kateellinen sitten siitä naapurin RS4:sta audista..
voisipa sitä hintojen tarpeeksi laskiessa ostaa vaikka monttukärryksi sitten jonkin cossusierrankin tjsp. (siis ei ole rahaa mutta ajatuksena houkuttelisi moinen).
suunta on oikea mielestäni, yleisellä tasolla kaikista vähänkin valtalinjasta poikkeavista autoista on joutunut suomessa maksamaan semmoista erikoisuuslisää mikä rajoittaa niiden yleistymistä... vaikkakin autot eivät eroaisi sisarmalleistaan muutenkuin korikehikon osalta ja moottorina olisi joku hengetön 2.0 8v.
lähtiks herne poies, emmää sitä sinne ois lykännynnä...
No ei ne nyt niitä varmaan siellä Saksassa paljoa ruuvaile ja hultokirjoja väärentele tuon hintaluokan autoista. Jos Calibralla on ajettu vaikka 250tkm ja ne ottaisi siitä pois 50-100tkm niin ei ne siitä montaa euroa hyödy Saksassa. Ellei sitten Suomessa omat pojat vain ruuvailisi ja väärentelisi huoltotietoja ja yrittäisi täällä saada enemmän rahaa.ekomies kirjoitti: Kyllä varmaan monia on kusetettu noissa sakemanneista tuoduissa
calibroissa: = mittarit ruuvattu,huoltotiedot väärennetty,ym ym.
Taitaa olla itsepetosta uskoa noihin myyjien dokumenntteihin.
Vaan pakkohan se on itselleen uskotella,kun tuli maksettua pikkasen liikaa,ja hintataso pitäisi säilyttää.
Vai olenko liian skeptinen kun näin ajattelen?
Itse en oikein ymmärrä tuota ajattelutapaa, että juuri Saksa on mittarin ruuvailijoiden luvattu maa. Eiköhän niitä ruuvata esim. Suomessa ihan yhtä lailla. Toisekseen jos katselee kymmenen vuotta vanhoja autoja Saksasta, niin kyllä ne vaan ovat järkiään paremmassa kunnossa kuin suomi autot. Niin sisältä kuin ulkoa. En väitä etteikö sielläkin sitä tehdä, mutta kyllä sen auton kunnosta näkee jos siitä on paljon ruuvattu pois.ekomies kirjoitti:Jeps.
Kyllä varmaan monia on kusetettu noissa sakemanneista tuoduissa
calibroissa: = mittarit ruuvattu,huoltotiedot väärennetty,ym ym.
Taitaa olla itsepetosta uskoa noihin myyjien dokumenntteihin.
Vaan pakkohan se on itselleen uskotella,kun tuli maksettua pikkasen liikaa,ja hintataso pitäisi säilyttää.
Vai olenko liian skeptinen kun näin ajattelen?
Jep jep.
Viime kesänä kun möin oman GT 16V Vectran (suomiauton) pois niin vastaavia oli pari-kolme myynnissä verrattuna esim Calibroihin joita oli pari-kolmekymmentä! Omasta sain sen minkä pyysinkin, vaikka samalla hinnalla olis voinut valita jonkun kymmenistä Calibroista.m.k kirjoitti:Tai muutkaan calibrat. Samoja ne on kaikki. Ja alkuperäinen turbovectra on kyllä huomattavasti harvinaisempi peli suomessa. Vectroistakin kyllä 2,5 ja turbokoneilla melkoista hintaa pyytävät yleensä...JJ kirjoitti:Totta, varsinkaan se 8V calipraMixu_N kirjoitti:STOP THE PRESS!!