Calibra 2.0 8v nykii (Nyt toimii)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ioni kirjoitti:
Jani_m kirjoitti:kiitoksia neuvosta :D Samalla sitten kysyn että missä tuo bensapumpun rele sijaitsee?
Bensapumpun rele on apparin jalkatilassa, oven edessä muovin alla. Siinä boksin vieressä.

Itse en tuohon pumpun releeseen usko, silloin enemmänkin käynnistymisongelmia pitäs olla. mutta sen pystyy ohittamaan johdolla. searchilla varmaan löytyy mitä piti yhdistää. Ei pysty muistaa enään.
Entisessä kadetissa (16sv 4-pisteruisku) oli bensapumpunrele paskana ja oireet oli juuri lämpimällä koneella nykiminen.
Käynnistymisongelmia ei ollut.
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jani_m »

Nykikös sulla vain kiihdytettäessä vai tasaisellakin nopeudella? Tuo mun kosla tekee molempia.. :cry: Sille releelle ei varmaan voi tehdä mitään muuta kuin vaihtaa uuteen, vai?
-Tähtipyörä-
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

TJT kirjoitti:
Ioni kirjoitti:
Jani_m kirjoitti:kiitoksia neuvosta :D Samalla sitten kysyn että missä tuo bensapumpun rele sijaitsee?
Bensapumpun rele on apparin jalkatilassa, oven edessä muovin alla. Siinä boksin vieressä.

Itse en tuohon pumpun releeseen usko, silloin enemmänkin käynnistymisongelmia pitäs olla. mutta sen pystyy ohittamaan johdolla. searchilla varmaan löytyy mitä piti yhdistää. Ei pysty muistaa enään.
Entisessä kadetissa (16sv 4-pisteruisku) oli bensapumpunrele paskana ja oireet oli juuri lämpimällä koneella nykiminen.
Käynnistymisongelmia ei ollut.

Voi siitä varmaan tuollaisiakin ongelmia tulla. Itsellä oli sama kone aikanaan, niin rele paskana ei auto lähtenyt käyntiin kuin silloin tällöin kun rele sillä päällä oli. Luulis että sen käynnistäessäkin huomaa jos toimii katkonaisesti?
TBD
Jani_m
'Senator'
'Senator'

No täytyypä tilata uusi rele ja kokeilla jos se sillä tokenisi. Taajamanopeutta ajaessa toimii kohtalaisesti, mutta jos nostaa vauhdin esim.80 km/h niin pientä nykimistä tekee kokoajan.
-Tähtipyörä-
jarru
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jarru »

Ioni kirjoitti: Itse en tuohon pumpun releeseen usko, silloin enemmänkin käynnistymisongelmia pitäs olla. mutta sen pystyy ohittamaan johdolla. searchilla varmaan löytyy mitä piti yhdistää. Ei pysty muistaa enään.
Mulla oli kans omegassa vastaavia ongelmia ja vaihdoin paljon osia, käyntiin lähti kyllä hyvin :-? Sit loppu nykiminen ku vaihdoin ton bensapumpun releen.

Omegaan makso rele motonetissä muistaakseni 19€
"Oli muuten konehuone täynnä höyheniä", sano kaveri ku jänis juoksi motarilla etupuskurin läpi..
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Jani_m kirjoitti:No täytyypä tilata uusi rele ja kokeilla jos se sillä tokenisi. Taajamanopeutta ajaessa toimii kohtalaisesti, mutta jos nostaa vauhdin esim.80 km/h niin pientä nykimistä tekee kokoajan.
ei kannata ostaa uutta relettä ennenkuin on varma että vika siinä. Sen pystyy ohittamaan yhdellä johdolla helposti, ja testata näin. Rele kumminkin maksaa Motonetissa 19€ ja Opelilla huimasti varmaan enemmän. Työnä toi testaus on todella helppo.

Eli otat releen irti ja yhdistät relekannassa nastat 30 ja 87 johdolla pitäisi pumpun toimia jatkuvasti. Käy kokeilemassa näin ajaa.

Eipä tuo 19€ suuri raha ole mutta niin helppo testata toimivuus ettei kannata suin päin käydä ostamassa kaikkea mikä voi vikana olla.
TBD
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Tulipa sitten ostettua ja vaihdettua bensapumpun rele. Ja turhan takia tietysti :evil: Kohta alkaa usko loppua..Jos jotain tulee mieleen niin kertokaa ihmeessä. Kokkolan opelilla kävin niin eivät osanneet sanoa mitään....
-Tähtipyörä-
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Huomasin juuri ettet ole ainakaan sanonut lukeneesi vikakoodeja :o
Onko ne luettu, vika voi hyvinkin löytyä sieltä.
TBD
Jani_m
'Senator'
'Senator'

ööö...oon kai tyhmä...mutta mitenkäs sellaset luetaan?
-Tähtipyörä-
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Jani_m kirjoitti:ööö...oon kai tyhmä...mutta mitenkäs sellaset luetaan?
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm

Tuossa oikeat ohjeet, helppo homma. Toivottavasti Lontoo taipuu.
TBD
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Täytyy varmaan ottaa kuiteski sanakirja avuks :wink:
-Tähtipyörä-
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Jani_m kirjoitti:Täytyy varmaan ottaa kuiteski sanakirja avuks :wink:
Pähkinänkuoressa.

Etsit konehuoneesta tuon johtomötikän (ECU) käsiisi. Sijaitsee ihan kuskin edessä.
Vedät siitä johdolla pinnit A ja B yhteen. Kuva sivuilla missä mikäkin.
Tämän jälkeen menet laittamaan virrat päälle autoon ja moottorivalo rupeaa välkkymään.

Ensin välähtää kerran ja tauko, sen jälkeen 2 kertaa ja tauko. Tämä on 12
Tekee tuon koodin 12, 3 kertaa. Tämä on aloituskoodi.

31 tulee varmastikkin, välkkyy aina jos ei kone käynnissä. Olikohan kampiakselin asentotunnistin. Eli 3 nopeaa tauko ja yksi välähdys.
Tämäkin tulee kolme kertaa.

Lopettaa välähtelyn taas tuohon 12:sta.

Jos tuossa välissä vielä jotain muuta tulee löytyy koodien viat tuolta sivuilta.
TBD
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Täytyypä huomenissa kokeilla. Ei viitsi tuonne sateeseen lähteä :(
-Tähtipyörä-
Taustapeili
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Taustapeili »

Mulla on ihan sama nykimis ongelma Vectran 20ne koneessa ja vika on ilmamäärämittarin hiiliratojen kulumisessa. Tekohengityksenä voi siirtää piirikorttia jolloin on ehjä kalvo piikkien alla. Mutta ruuvit ovat aika tiukassa. Itse taivuttelin läppää, mutta ei ole hyvä ratkaisu. Ei pysy läppä enää hiiliradoissa oikein kiinni....
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Joo huomasin että ovat ruuvit tiukassa. Kaikki muut aukesivat paitsi tietenkin se yksi josta meni kanta pyöreäksi. Kyllä nyt olisin jo valmista kauraa viemään tuon romun opelille korjattavaksi, mutta kuten he itse sanoivat etteivät tiedä missä vika on, niin en millään viitsisi viedä sinne ihmeteltäväksi ja maksaa valohoidosta itseäni kipeäksi!
-Tähtipyörä-
Vastaa Viestiin