Mahtuuko vectra a 205/40/17 Renkaat

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
JS34
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JS34 »

Siellähän on vielä 2cm varaa puottaa alemmas :D :D :D
Ihan vinkkinä vaan...

Tolla madalluksella ei ole merkitystä sopiiko toi esim. 205/40-17 tai 225/40-17 alla pyörimään...
..oli alusta sitten millä jousilla tahansa, niin jos ET on liian pieni ja rengas tulee liikaa ulospäin tai on kertakaikkiaan liian leveä niin se varmasti osuu kiinni siihen lokariin koska, liikeradat on jousituksella samat oli madallusta tai ei.
Sitten jos laitetaan korkeammat pohjaan lyönti kumit niin voidaan pikkasen ehkäistä kaariin osumisia jos ET ja leveyttä ei jostain syystä ole löydetty sopivaa.

Noi edellä mainitut renkaat on kuitenkin vielä niin lähellä vakio kehä mittaa että tuskin se raapii kiinni mistään ellei kori ole jostain väännöksissä pahasti tai jotain muuta vastaavaa.

Sitten kun renkaan kehämittaa/halkaisiaa suurennetaan voi tulla ongelmia.
Ongelma on yleensä se että napa/rengas liikkuu eteen päin jousituksen painuessa kasaan.
Kun renkaan kehäkoko/halkaisia on suurempi, rengas ottaa kaaren etureunaan about kylkilistan kohalle tai pikkasen sen alapuolelle kiinni.

Linkissä on yksi esimerkki...
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=80597

...ei vittuiluna. 8)

Vinkkinä siks kun moni kysyy että sopiiko milloin milläkin madalluksella pyörimään...
Kuva
Tuninkiukko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tuninkiukko »

Niin siis tarkotin sitä että tuota omaa autoa vois vielä pudottaa alemmas...tuolla rengas/vanne yhdistelmällä eikä ottas kiinni.
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

Meneeköhän 215/35/18, 7,5" levee vanne ja ET 42? Jos sama setti menee ET 40:llä niin eikös luulis menevän tollakin? Eikö toi siis mennyt niin että toi ET 42 on 2mm sisempänä kuin ET 40? Eli ei ole iso ero vai onko? :)

JS34 sano että 7" ET35 tulee samalle tasolle ku 7,5" ET40 niin sillonhan toi 7,5" ET42 ois parempi ku ET40. Ei tulis niin lähelle sitä reunaa. Vai oonko ihan hakoteillä? :D
Corsa OPC -09
JS34
'Diplomat'
'Diplomat'

Joo, et ole hakoteillä, millejä se ET kertoo...
...ja mitä suurempi ET niin sitä sisemmäs vanne menee jos vanteen leveys on sama.
Kyllä se 7½" levee menee 2mm suuremmallakin ET:llä sinne, ET42 ei ongelmaa.
Kuva
ylilammikko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ylilammikko »

Kertokaas te joilla on -40mm madallettuja vectroja että paljonko teillä on mitta vanteen keskiöstä lokasuojan yläreunaan? mulla on itsellä -40mm vectra gt ja noista kuvista päätellen missä oli -60mm edessä niin mulla on vissiin yhtä matalalla edessä... ja kun en ole itse madallussarjaa laittanut niin en osaa sanoa kuinka vanha se on ja paljonko ajettu... Mulla oli 205/40/17 7" ET 38 ja otti edestä ja takaa kiinni kun ajo pieneen heittoon vähän lujempaa...
"Siinä mitään vikaa oo! Vähä vaan enemmän ominaisuuksia!"
JS34
'Diplomat'
'Diplomat'

ylilammikko kirjoitti: Mulla oli 205/40/15 ET 38 ja otti edestä ja takaa kiinni kun ajo pieneen heittoon vähän lujempaa...
Ihan mielenkiinnon vuoksi, minkä levynen vanne sulla oli? 7" vai 7½" ?
...ja 15" ?
Kuva
ylilammikko
'Admiral'
'Admiral'

Joo kirjoitusvirhe piti olla 205/40/17 7" ja ET 38... takaa raapi sisälokariin ku oli porukkaa kyydis ja edestä otti ihan pikkasen lokarin sisäpokkaukseen... renkaat oli vielä ihan finaalissa joten ajattelin että uusilla kumeilla raapii vielä enemmän..
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

ylilammikko kirjoitti:Kertokaas te joilla on -40mm madallettuja vectroja että paljonko teillä on mitta vanteen keskiöstä lokasuojan yläreunaan? mulla on itsellä -40mm vectra gt ja noista kuvista päätellen missä oli -60mm edessä niin mulla on vissiin yhtä matalalla edessä... ja kun en ole itse madallussarjaa laittanut niin en osaa sanoa kuinka vanha se on ja paljonko ajettu... Mulla oli 205/40/17 7" ET 38 ja otti edestä ja takaa kiinni kun ajo pieneen heittoon vähän lujempaa...
Pitääpä mitata jossain vaiheessa. Outoa kun itsellä on muuten saman kokoset mutta ET 35 eikä ole koskaan ottanut kiinni. Tai sitte uutta alustasarjaa vaan kehiin, jos alkaa olla jo loppuun ajettu..?
Corsa OPC -09
ylilammikko
'Admiral'
'Admiral'

Joo mulla katsastusmies merkkas sen mitan rekisteriotteeseen et saattaa se sieltäkin löytyä... mulla on nyt 195/50/15 7" ja ET34 alla, tarvis vaan saada vähän nostettua et sais osastaa samoille vanteille kunnon talvikumit... (esim. 195/60/15)... tietäis vaan et kannattaako ostaa noita -40mm jousia ku sellaset jo on... -30mm tuntuu olevan hakusessa...
JS34
'Diplomat'
'Diplomat'

ylilammikko kirjoitti:Joo kirjoitusvirhe piti olla 205/40/17 7" ja ET 38... takaa raapi sisälokariin ku oli porukkaa kyydis ja edestä otti ihan pikkasen lokarin sisäpokkaukseen... renkaat oli vielä ihan finaalissa joten ajattelin että uusilla kumeilla raapii vielä enemmän..
Niin sulla raapi muovisiin sisälokareihin kiinni...?
Kuva
ylilammikko
'Admiral'
'Admiral'

joo takaa muoviin ja edestä pelliin... luultavasti isompi ET auttais kummassalin päässä... Opel ui vaan muutenkin turhan matalalla...
onko kellää tietoo Cobran -30mm madaltavista jousista Vectraan? onko hyvät ja tippuuko oikeesti paljonko? Tolla sarjalla mun järkeni mukaan pitäs mahtua pyöriin 205/40/17 vaikka kuinka päin jos -60mm madalletusakin sopii...
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Kävin äsken kattomassa otteen ja mittaamassa. Otteessa: edessä keskiöstä kaareen n. 320mm, takana keskiöstä kaareen n. 330mm. Mittasin vielä varmuuden vuoksi ja edestä sain samat lukemat eli 320mm. Takana pelkääjän puolella 330mm ja kuskin puolella 290mm(??). En sitte tiiä oliko auto jotenkin epätasasesti kun noin iso heitto kuskin puolella. Takana jäi renkaasta muoviseen kaareen tilaa n. 1,5-2cm. Edessä tilaa huomattavasti enemmän.
Corsa OPC -09
ylilammikko
'Admiral'
'Admiral'

ja sulla oli paljonko madallettu?
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Edellisen omistajan muistin mukaan -40mm GM:n jouset. Muuta en tiedä eli itse en ole iskareihin/jousiin koskenut..
Corsa OPC -09
ylilammikko
'Admiral'
'Admiral'

MAD:ltä löytys 35/20mm madallussatsi... en tie auttaako se sit vaan mitää..
Mulla on rekisteriotteessa 320mm edessä ja takana mitta lokarin kaaresta renkaan keskiöön...
Vastaa Viestiin