Tuo kääntyessä tärinä lie korjaantunut monilta lisäämällä se lukkuperän lisäaine sinne perään. (Kun et maininnut kuuluiko tuohon öljynvaihtoon myös tämä tökötti).Kobbel kirjoitti:Nyt on alkanut omassa B-omegassani täristämään peräpää... Joka kerta ei tärinää tule lähti sitten normaalisti tai vähän rivakammin liikenteeseen. Useimmin tärinä tulee kun käännytään esim liikennevaloista.
Peräöljyt vaihdettu vähän alle 2kk sitten. Mitä tuossa kahtelin niin , vetarit tuntuvat olevan kunnossa ja rasvaa on nivelissä sekä perän tuenta kunnossa myös. Ainoa jossa moitittavaa on tuo kardaanin kannatinlaakeri. Mutta voiko sen kuluneisuus aiheuttaa tälläistä![]()
Tokkopa itse perässä vika, kun ei normaalissa ajossa ulvo tms...
B-omega tärisee liikkeelle lähtiessä!
Re: B-omega tärisee liikkeelle lähtiessä!
Kun käytin tuon niiden peräöljyen vaihdossa, niin laittoivat jotakin Mobilin öljyä ( katson jos löydän viellä kuitin jossa se lukee... ) jossa kuulemma on lisäaine samalla.t0mpp4 kirjoitti: Tuo kääntyessä tärinä lie korjaantunut monilta lisäämällä se lukkuperän lisäaine sinne perään. (Kun et maininnut kuuluiko tuohon öljynvaihtoon myös tämä tökötti).
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Niinhän se pitäisi lukko-öljyissä olla ja silti tuo GM:n oma lisäaine on tuon monelta parantanut sen ravistuksen/täryytyksen 
Ok, kaippa tuota voisi viellä kokeilla. Mitkäs öljyt tuonne sitten kannattaisi vaihtaa ?t0mpp4 kirjoitti:Niinhän se pitäisi lukko-öljyissä olla ja silti tuo GM:n oma lisäaine on tuon monelta parantanut sen ravistuksen/täryytyksen
Edit: Jos siis ihan kokonaan peräöljyt meinaa vaihtaa niin mitkä ? Vai kaataa pelkästään tuo lisäaine sinne ? Sitäkö meinasit ?
Jos et jaksa öljyjä vaihtaa niin koita lisä-aineella. Jos vaihdat öljyt niin GM öljyt on hyvät.
Monta purkkia lisä-ainetta olette laittaneet? Mulla on 2 purkkia ja toimii hyvin. Onko yksi liian vähän?
Monta purkkia lisä-ainetta olette laittaneet? Mulla on 2 purkkia ja toimii hyvin. Onko yksi liian vähän?
- Paska Omena
- OCF Member

Mulle merkkiliikkeestä kaupattiin 5 purkkia...jariz kirjoitti:Monta purkkia lisä-ainetta olette laittaneet? Mulla on 2 purkkia ja toimii hyvin. Onko yksi liian vähän?
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
HäPaska Omena kirjoitti:Mulle merkkiliikkeestä kaupattiin 5 purkkia...jariz kirjoitti:Monta purkkia lisä-ainetta olette laittaneet? Mulla on 2 purkkia ja toimii hyvin. Onko yksi liian vähän?
Se on jotain luistoainetta lukolle. Muuten lukko ilmeisesti pitää vähän turhan äkäisesti ja hajoaa.Rookeri kirjoitti:Mitä toi lisäaine käytännössä on ja mitä se tekee mitä öljy jo ei ennestään tee?
- Paska Omena
- OCF Member

Kävin tuon Haynes-opuksen ettimässä..jariz kirjoitti:HäPaska Omena kirjoitti:Mulle merkkiliikkeestä kaupattiin 5 purkkia...jariz kirjoitti:Monta purkkia lisä-ainetta olette laittaneet? Mulla on 2 purkkia ja toimii hyvin. Onko yksi liian vähän?Ei ne näköjään tiedä itekkään paljon sinne kuuluu laittaa. Ei ne tuosta kahdestakaan varmoja olleet.
"Limited-slip differential:
Renewal:
First 0.25 litres...............................................GM special fluid additive 19 70 452 (90 004 033)
Remaining 0.75 litres........................................GM special lubricant 19 42 382 (9 293 688)"
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
1 purkkihan sinne pitäs vaan kuulua. tuskin 2sta haittaa on
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Täytyy hakea sitten GM öljyt oikein ja kokeilla niillä. Katsotaan ja toivotaan että se auttaisi 
Tuossa jokunen aika sitten vaihdoin nuo peräöljyt GM:n tuotteisiin. 200km takana ja jurinat ovat pysyneet poissa. Toivotaan, että pysyvätkin poissa 
mulla tärisee toi kytkin poljin sillon tällöin b omega manuaali. eli jako rempan tein. sen jälkee kun ryömitin niin kytkin poljin rupes tärisee. ei johdu perästä vaan nytten jossain muussa vikaa.
Omega 2l 16v
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l
- putkikardaani
- 'Diplomat'

painelaakeri alkaa oleen loppusuoralla tai asetelma tai levy. kaikki vaihtoon
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
aika mielen kiintoisaa kun jakorempan tein ja alko vikoja tulee 
Omega 2l 16v
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l
Omega 2l 16v caravan
Omega 3l 24v b2 caravan
Vectra 2.2l