Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Edelleen ihmetyttää se että miksi ahtopaineet ei nouse tasaisessa rasituksessa yli 0,5 bar autogaugen mittarin mukaan..
Monella meinaa olla samaa vikaa vakio turbo callussa, tätä vikaa ei vissiin ole vielä selvitetty? itselläni splitfiren mittari ja kanssa 0.4-0.5 2-4 vaihteilla, välillä ehkä säkällä enemmäkin. vitosella melkein aina normaalit...
5000rpm jälkee tuntuu siltä että joku läppä menisi johki eteen
Kukaan selvittänyt vastaavaa? Itse vaikkaan ilmamäärä mittaria tai kehnoa hukkaportin kelloa...
Muinoin kun autogaugen tilalla oli equus mittari, niin muistelen että se näytti vielä ahtopaineen prikulleen oikein 0,7. Voisiko siis mittareissa olla maanantai kappaleita tai muuten noin suuria eroja? Ihan heittona vain.
Mitäs uusi hukkaportti maksaa? Mallia samanlainen. Huomasin muuten sellaisen ilmiön ahtopaineiden osalta kun otin hukkaportin "lisäjousen" pois niin enää ei ahda kuin 0,4. Kun jousella taas saattoi mennä jopa vähän yli 0,5 hyvällä tuurilla. Boost saattoi käydä 0,7 jousella.
Jos joku voisi lähettää kuvia millaisessa asennossa on se hukkaportin tanko niin olisin kiitollinen. Ja kuvia ahtopainemittarin letkun asennuskohdista jos joku kehtaisi ottaa. Voisin vähän verrata onko joku siellä pielessä. mafia69dump@gmail.com
Mitäs uusi hukkaportti maksaa? Mallia samanlainen. Huomasin muuten sellaisen ilmiön ahtopaineiden osalta kun otin hukkaportin "lisäjousen" pois niin enää ei ahda kuin 0,4. Kun jousella taas saattoi mennä jopa vähän yli 0,5 hyvällä tuurilla. Boost saattoi käydä 0,7 jousella
Proturbolta saa 100eurolla uuden hukkaportin, eivät vain vastanneet postiini että käykö calibraankin, että onko siinä tanko vai ei...en tiedä näistä paljon mitää itse
Itse en ole mitään jousia ottanut pois mutta säätämällä sai boostin vähän ylemmäksi (isommilla vaihteilla) mutta harmittaa tuo kun kakkos vaiheella jäädään 0.5 ja töksähtää tosiaan 5000rpm-> ni vähän "mopo"
Hukkaportin kuuluukin olla aika löysä liikkeinen. En tiedä voiko se olla liian löysä, minulla ainakin se tappi mihin se tanko ujutetaan liikkuu myös sivusuunnassa hiukan. Hukkaporttiin on saatavana korjaussarjaa, missä on kaikki ne hilppeet. Tarvitsee varmaan jossain vaiheessa tarkistaa onko se miten tiivis kiinni asennossa. Pitäisi varmaan purkaa koko hoito.
Itse hukkaportin "kellosta" olen kuullut sellaista että kun sitä tankoa vetää ulospäin niin sen ei pitäisi liikkua. Toisaalta kuulin taas että tavallisen kellon tanko tulee ulospäin ihan vetämällä koska se jousi mikä siellä sisällä on ei näillä normaali paineilla ole kovin jäykkä.
Hukkaportin kelloon voi rakentaa sellaisen lisäjousen, joka poistaa sitä rasitusta itse kellon jouselta. Sillä saa myös säädettyä ahtopaineita ylemmäksi, niille alueille mihin tavallinen kello ei riitä.