Vielä V6 polttoaineenkulutuksesta
Sama täällä. Jos trippi näyttää et menee 60l nii se on 0.5l tarkkuudella mitä saa mahtumaan, et yllättävänki tarkkaerkki2 kirjoitti:Ajotietokone näyttää tarkasti,kun muistaa nollata kulutuslukemat.
Esim. kaupunki ajon jälkeen kun lähtee matkalle niin nollaa sen kulutuslukeman ja tripin.
Minulla ainakin pitää hyvin paikkaansa,olen monesti tarkastanut ajotietokoneen lukemat ja katsonut paljonko tankkiin menee.
Skoda Octavia -08
Mulla on ajotietokone näyttänyt joskus nollauksen jälkeen (ei tässä B Omegassa), että polttoaine riittää 60km matkaan. Just joo, alle 10 km ajoa ja auto jättänyt tien päälle.
Eli ajotietokoneeseen en luota. Ei ne meinaan pidä kutinsa uusissakaan Opeleissa, nimimerkillä kokemusta on.
Eli ajotietokoneeseen en luota. Ei ne meinaan pidä kutinsa uusissakaan Opeleissa, nimimerkillä kokemusta on.
B-Omegassa on tankatessa litramäärä suurinpiirtein täsmännyt ajotietokoneen kulutuksen kanssa. Itsellä keskikulutus seka-ajossa (3.0 V6 farkku) 9.8 kehä ykkösen sisäpuolella. Eilen kun tankkasin, trippimittarissa muistaakseni noin 650km ja 65 litraa meni tankkiin
B-Omegassa on tankatessa litramäärä suurinpiirtein täsmännyt ajotietokoneen kulutuksen kanssa. Itsellä keskikulutus seka-ajossa (3.0 V6 farkku) 9.8 kehä ykkösen sisäpuolella. Eilen kun tankkasin, trippimittarissa muistaakseni noin 650km ja 65 litraa meni tankkiin
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Re: Vielä V6 polttoaineenkulutuksesta
Ajotietokoneen mukaan keskikulus automaagi B Omegalla on sekalaisessa ajossa hieman yli 11l/100 km (about 10-15 tankkausta a 50 l)jamboy kirjoitti:On paljon ollut keskustelua, että nuo x25xe ja x30xe -moottorit olisivat kovia hörppäämään menovettä. Itse olen ollut aika skeptinen noita alle 10l/100km kulutuksiin.
-
peppesopel
- 'Admiral'

Tulipa testattua!520 km ajoin matka-ajoa suurimman osan vakinonopeuden säädin päällä 95km/h,ajotietokone antoi keskikulutukseksi 6.9l/100km ja ja uudelleentankkaus osoitti sen pitävän paikkansa!Auto omega 3.0 mv6-94 automaatti,egr tukittu ja 98 okt.bensiini,neljä ihmistä ja niitten matkatavarat kyydissä!Nurkka-ajossa menee 11.2l/100km(työmatka n.5km yhteen suuntaan).En pidä pahana,vaikka kulutus ei mulle juuri mitään merkitsekään vähäisen ajomäärän vuoksi!
Omega 2,5 steinmetz caravan, Manta A ,Kadett Gsi cabrio, Vectra2.2 Monza 3.0E, Bedford blitz
-
vEctrA bEE
- 'Senator'

Missäs on vikaa? Eikös se ole vaan hyvä asia? Ps. 6.3L yksinään ajettuna n.90km/h keskinopeudella.skk kirjoitti:mihin te noita autoja tarviitte kun ette ees aja niillä?
jossain on jotain vikaa pahasti jos mv6 menee alle seiskalla maantiellä. alle kasiin sillä pääsee kun ajelee tosi nätisti, mut normiajossa 8.5-9
kaupungissa 12.5-20
Itse heitin reilu viikko sitten JKL-TRE-JKL keikan 5-päällä omalla 3.0 manuaali farkulla. Keskikulutukseksi tuli ajotietokoneen mukaan 8,7l/100km. Paluumatkalla koitin kiinnittää enemmän huomiota kulutukseen ja keskikulutus tippuikin desin... 
Itse en myöskään aja kovin paljoa vuodessa, mutta minua ei haittaisi yhtään, jos tuosta saisi vielä puristettua pari litraa pois. Ajotyyliä en ole valmis juuri rauhoittamaan ja tuskin tuossa on matkaajossa kauheasti rauhoittamistakaan, mutta paljonko arvelisitte tuosta vielä lähtevän pois, jos muistaisi nostaa rengaspaineita (talvinakit on 205mm leveät) kuorman mukaan ja kytkisi vaikka ilmastoinnin pois?
Itse en myöskään aja kovin paljoa vuodessa, mutta minua ei haittaisi yhtään, jos tuosta saisi vielä puristettua pari litraa pois. Ajotyyliä en ole valmis juuri rauhoittamaan ja tuskin tuossa on matkaajossa kauheasti rauhoittamistakaan, mutta paljonko arvelisitte tuosta vielä lähtevän pois, jos muistaisi nostaa rengaspaineita (talvinakit on 205mm leveät) kuorman mukaan ja kytkisi vaikka ilmastoinnin pois?